• Raspberry81

Vi som gör ÄD ute i Europa del 2

Hej alla

VÅR KÄRA TRÅD vad nu efter 3 månader stängd för svar. Därför hoppas jag det är okej att alla vi som gör äggdonationsbehandlingar ute i Europa fortsätter den här!

3 månader går fort!

• Svar på tråden Vi som gör ÄD ute i Europa del 2
  • Squirl
    Raspberry81 skrev 2008-09-04 14:22:52 följande:
    VC sa att det antagligen är en stukning eftersom annars skulle hela fingret vara svullet, det är bara svullet från leden och ned. Jag ska avvakta tills imorgon. (när jag tänker efter så hade vi lite väl roligt igår kväll kanske ) Går tydligen vilt till här! men jag kommer inte ihåg att jag gjorde mig illa. Skumt
    Hahaha!
    @Makima: nuuuu har du väntat länge, äntligen dax! Lycka till!
  • Bette

Hej allihop,

Vad kul att det är så många som är igång. Jag hoppas på många plus nu under hösten, så vi kan få våra fina krabater till våren/sommaren.

Solstickan41: Jag hoppas verkligen att du plussar på testdagen den 18 september. Tänker på dig.

Själv skall jag och min man till Riga på första mötet den 18 september. Är det något speciellt man skall tänka på innan första mötet? Hur lång tid brukar det ta innan man får göra ET?

• solstickan41

Har uppdaterat mig nu när jag smält min dag igår..

Grattis Cecilia, du är ju gravid hoppas du slutat blöda.. har läst här tidigare att småblödningar och även något större kan var vanligt vid ÄD. håller tummarna..

Igor, du ruvar också.. Lycka till ! om du har testdag den 10 så känner du förmodligen inte så mycket ännu..det är 5 dagar kvar.. en del känner inget.. ta det lugnt. Lätt o säga.. jag kommer också vara helt hispig i slutet..
    Eller känner du nåt , berätta..

Kul att ni gravida är kvar på tråden.. skänker mig lite ro och hopp inför framtiden

Jag hoppas också att alla ska bli gravida och vi klappar våra fina härliga magar i vår/sommar.

• förväntan68
    Svar på #973
    Hej solstickan
    Jag håller också tummarna för dig. En pojke och en flicka. Vi fick aldrig veta nått kön.Ha det bra och försöka ta det lugnt och njut av tillvaron. snart blir det testdaxs och det är så spännande då är väntan lång.
  • Igor

Solstickan41. nej jag känner fortfarande ingenting. Annat än att jag har ont i ljumsken (äggstocken), tröttare än vanligt och får blodsockerfall av och till. Men tidigare när jag varit gravid har jag haft ont i brösten och det känner jag inte alls nu..

Var var du i Riga? Till Ava kliniken. Själv tog jag båten över och åkte hem samma dag. De har ju en nya båt Silja Festival den var betydligt finare än tidigare båtar.

Vilka mediciner fick du i tillägg efter ÄD:n. Själv fick jag 400mg progesteron och dexometazone 0,5 mg.

Tänkte aldrig på att fråga efter kön vid min ÄD hade kanske kunnat varit kul att veta...Om det nu blir något av dem som växer till förstås...

Vill inte skriva upp mig på listan är lite vidskeplig av mig. Tror det går sämre då...

• solstickan41

Igor, som jag skrev ovan så skämtade läkaren med mig om barnens kön. Men det är väl vad man hoppas om båda tar sig

Du har ju känningar i alla fall och det är ju bra.. ont i bröstet hade jag också förut men det var vid IVF och efter ägglossningssprutan..nu känner jag inget när jag tar progesteron..
    har varit gravid längre tid förut och brösten blev ömma ganska sent för mig då.. fick utomkveds..

Jag går på EGV.. Siljabåten hade jag gärna vilja åkt men den passade inte min agenda..

Mina mediciner:
    200mg 3 gånger/dag Utrogestan alltså progesteron. 6 tabletter om dagen. De kan både ätas och tas vaginalt.

Estrofem 2mg 4 gr/dag.. Fick höja dosen med en tablett eftersom min slemhinan var lite drygt 11 mm. Trodde själv att den skulle ha växt till sig mer från dag 5 då den visade 8,5mm.

Dexamethason 0,5mg 1/dag

Aspirin/Trombyl 75mg 1/dag.

Förstår en del som inte vågar skriva in sig på listan.. jag funderade själv på det.. men den har stått tom sååååå länge.. får ta chansen och hoppas jag lyckas bli gravid och hålla den så att andra vågar skriva in sig..

• hymafr

Lycka till Solstickan - kul om det verkligen blev en flicka och en pojke!

förväntan: Mitt VUL gick bra, slemhinnan är 11,5 mm.
    Vi åker den 11:e och stannar till den 15:e. Förmodligen ET under helgen, annars måndag fm (har bokat taxi till flygplatsen till 14.30). Känns bättre för mig att åka över en långhelg, istället för sön-fre som förra gången. Missar mindre på jobbet på detta sättet.

fille: Har du fått besked om att det är den nya kliniken? Jag har inte hört något. Jag trodde att de renoverade kliniken på Nevsky Prospect och att de gjorde det i somras. Men det kanske blivit försenat?
    Jag ska maila och fråga eftersom jag inte ens fått adressen till nya kliniken. Men den kanske du har?

• Raspberry81

Hej här händer det saker! Vad kul att tråden verkligen lever

Det händer saker för mig med, för jag kommer göra fet nästa vecka redan. Det trodde jag aldrig. Jag hade 8mm slemhinna på 5:e dagen. Jag fattar ingenting! Det var inte ens meningen att jag skulle mätas idag, det bara blev så. Så nästa vecka åker jag till Riga!

Antagligen på torsdag

• Raspberry81

Vad är Dexamethason?

Nä nu ska jag fira lite för mig själv idag, ska fanimej åka och köpa en stor bakelse eller nå´t. Min kropp som brukar vara så elak har varit så snäll idag.

Svar på tråden Vi som gör ÄD ute i Europa del 2