• Raspberry81

Vi som gör ÄD ute i Europa del 2

Hej alla

VÅR KÄRA TRÅD vad nu efter 3 månader stängd för svar. Därför hoppas jag det är okej att alla vi som gör äggdonationsbehandlingar ute i Europa fortsätter den här!

3 månader går fort!

• Svar på tråden Vi som gör ÄD ute i Europa del 2
  • Raspberry81

Jag reste hem med flyg direkt förra gången. Jag kommer även göra det nu. Båten går vid 17.00 tillbaka, så det ska jag väl hinna om jag kommer in vid 11-12.

Jag brukar planera bra...tycker jag. Sedan händer alltid ngt oväntat. Men det brukar ordna till sig ändå. En natt på hotell kan man nog fixa med klinikens hjälp om ngt oväntat skulle inträffa.

• solstickan41

En hälsning från Riga..jag ruvar nu på två fyrcelliga, en pojke o en flicka enligt doktorn..
    Ska ligga här på hotell Tia och softa till lördag då jag åker hem. Det blev 6 till frysen också. Alla ägg blev fertiliserade vilket var ovanligt enligt läkaren.
    Embryologen gjorde den bedömningen tydligen att de kunde sättas in redan. Jag är nöjd även om jag inte fick prova långtidsodling. Har ju två FET kvar sen istället till fler syskon..
    Jag frågade lite närmare om donatorn eftersom jag aldrig fick veta hårfärg och ögonfärg. Hon sa att donatorn inte hade sin naturliga hårfärg och därför var det svårt att avgöra..Sköterskan sa att min donator var lik mig. Hon hade varit med på ÄP. Kanske sa hon så för att vara snäll ..

Tog med mig datorn i sista sekunden. Känns skönt att surfa runt lite och inte bara läsa och titta på tv som man inte förstår något av.

Rasberry.. båten går 17.30 från Riga till Sthlm..om det är densamma vi talar om. Var själv osäker först men har kollat upp det.

Denna gången fick jag en egen 2bäddshytt. Betalade bara halva priset. Ibland har man tur..

• solstickan41

LISTAN

På G:
    Sanca: 1a ÄD AVA Riga prel 10 okt

Nuet: 5e ÄD i aug/sept.

Längtansmamman 42 år: ÄD i Riga, ca 20 aug

fille 43år: 2 ÄD AVA-Peter,FET den 8 sept.(1 ÄD-försöket ej gjord pga förkylning) tidigare 3 IVF+2 FET i Danmark

Raspberry81: 2 ÄD Riga September

makima 44år: 1 ÄD i september, IVI-kliniken Madrid, tidigare IVF i Danmark.

Solis65: 43: Tidigare 3 IVF + 2 FET, 2:a ÄD v46 Tjeckien

Tigermom 31år: tidigare 5 IVF utan resultat, första ÄD försök i Finland, ET 18-20 sep.

Förväntan68: 1 äd juli 08, 2:a ÄD (fryset) sept/okt

ZXZX 45 år: tidigare ÄD 1 ET mars -08, 1 FET april -08, nästa försök ET prel 9 okt. AVA-Tammerfors

Väntar:
    Pigan74 33 år: tidigare 5 IVF, utan resultat, ÄD i nov.

Grynet 43 år: 1:a ÄD i Juli 08, 2:a jan/feb-08

Vitsippa65 43 år: tidigare 9 inseminationer, 4 IVF, varierande resultat... första ÄD i höst (Spanien)

Liselotte B: ÄD i Riga i höst

Ruvare:
    Solstickan41: 1:ÄD (2st 4-celliga) Testdatum 18/9

Gravida:
    Squirl 46 år: gravid genom 1:a ÄD okt-07, missfall. Gravid 2:a ÄD mars -08

Ayrtons´s sambo´: Gravid efter 2:a försöket i början av mars 2008

Dimmoriskyn 40 år: ÄD 18:e mars StPetersburg (3:e försöket

töjet 43 år: ET 23/4, första ÄD-försöket

Ninnie65: Första ÄD-försöket, ET 30 april

• fille

Solstickan41: Låter jättebra med en flicka och en pojke : ) vem vet... Himla bra att du har så många i frysen också!

Jag är avis på er som åker till Riga, hade också velat göra det. Det har varit så krångligt med visum, ny klinik som inte ligger nära hotellet (ska göra äd på AVA-Peter 8sept) och allmänt jobbigt att vara i Ryssland tycker jag.

Håller tummarna tills du ska testa!

• makima

Solstickan 41@ Minns jag rätt att du tog Decapeptyl som nedreglering?

I såfall: Hur lång tid tog det innan du fick mens?
    Tog min i måndags och väntar än

• makima

Förlåt Solstickan... glömde säga LYCKA TILL med guldäggen

• solstickan41

Tack fille och makima för tummarna.. de behövs

Makima, vet inte vilken nedregleringssputa jag fick..men det tog prick 14 dagar innan jag fick mensen.. min donator fick vänta länge också tydligen.

• Grynet

Lycka till till er alla som ska göra ÄD i sep

• Grynet
    Svar på #962
    Solstickan, lycka till!
  • Vitsippa65

Äntligen en ännu ruvare på listan! LYCKA TILL Solstickan!! Jag hoppas också det blir många plus i höst!

SJälv hoppas jag snart i alla fall kunna börja planera för mitt första försök. Har varit och tagit ett par sista prover hos gyn idag så när jag har resultatet kan planeringen sätta igång. Enligt kliniken har de nu hittat en blond donator så jag hoppas det blir ett försök senare i höst.

Svar på tråden Vi som gör ÄD ute i Europa del 2