• Grynet

Vi som gör ÄD ute i Europa del 2

Hej
    Har genomgått första äd i juli och i fredags testade jag negativt. Från första dagen har jag aldrig känt mig gravid. DAgen efter kändes det som de "trillade" ut även om läkaren sa att de inte skulle göra det. Jag fick bara besked om att inte träna och ha sex första veckan. Det hjälpte inte att ligga ner i 14 dagar, för om kroppen stötte bort dem so kunde jag inget göra. Nu undra jag ändå om det var mitt fel? Vad skulle jag gjort annerlunda. Har ni råd inför nästa gång? Undrar hur kroppen påverkas när man slutar tvärt med alla mediciner?

• Grynet
    Svar på #657
    hej, Piasan har fått negativt besked. jag åt progynon och crinon gel ett par dagar innan och 14 dagar efter. Slutade efter negativt besked fredags.
  • Grynet
    Svar på #659
    du kan plocka bort henne, för jag vet inte hur man gör. Hur läger man till sig själv på listan?
  • Grynet
    Svar på #660
    fille 43år: 2 ÄD AVA-Peter,FET den 8 sept.(1 ÄD-försöket ej gjord pga förkylning) tidigare 3 IVF+2 FET i Danmark
    Raspberry81 2 ÄD Riga September
    makima 44år: 1 ÄD i september, IVI-kliniken Madrid, tidigare IVF i Danmark
    Nuet: 5e ÄD i juli/augTigermom: 31år, tidigare 5 IVF utan resultat, väntar på ÄD i Finland.
    Pigan: 33 år, tidigare 5 IVF, utan resultat, väntar på ÄD i höst
    Solis65: 43, Tidigare 3 IVF + 2 FET, 2:a ÄD nov -08
    Längtansmamman 42 år: ÄD i Riga, ca 20 aug
    Solstickan41: 4 IVF + 2 FET, 1:a ÄD: Zoladex 1 aug
    Förväntan68: 1 äd juli 08, väntar på ny
    Vitsippa65: 43 år, tidigare 9 inseminationer, 4 IVF, första ÄD aug 2008
    Grynet 43 år; 1:a ÄD i Juli 08, väntar på ny

Ruvare:

Gravida:Squirl 46 år: gravid genom 1:a ÄD okt-07, missfall. Gravid 2:a ÄD mars -08
    Dimmoriskyn: 40 år,ÄD 18:e mars StPetersburg (3:e försöket
    Ayrtons´s sambo´: Gravid efter 2:a försöket i början av mars 2008
    töjet 43år: ET 23/4, första ÄD-försöket
    Ninnie65: Första ÄD-försöket, ET 30 april
  • Grynet
    Svar på #663
    hej, var var du+ ska du försöka igen?
  • Grynet
    Svar på #665
    Lyckta till. Jag väntar besked så vi kan göra ett försök till. Man undrar om man gjorde något fel. Vi fick besked att ta det lung med träning och sex första veckan. Jag kunde tom med ta ett glas vin om jag ville, ta långa promenader. Jag kan läsa att ni andra har skullat ta det väldigt lugnt. Hur länge då?
  • Grynet
    makima skrev 2008-08-11 11:15:00 följande:
    Såg att jag ej behövde plocka bort piasan, för det var någon som haft vänligheten att fixa till i listan.
    Men du klarade ju att lägga till dig själv ju 
    Hej, jag någon hade tagit fram listan så jag testade och det gick bra. Tack annars
  • Grynet
    hymafr skrev 2008-08-11 17:51:08 följande:
    Tack makima och förväntan. Skönt att höra att det finns fler som upplevt problem. Man känner sig så lätt så ensam annars.Dock har jag inte märkt av några humörsvängningar direkt. Kanske beroende på att jag är en rätt lugn person annars också. Hetsar inte upp mig så lätt. Livet är för kort för det. Men med starkare medicinering nu vid ÄD nr 2 så kanske jag blir en riktig ragata, vem vet?
    Hej, Jag mådde bra under min medicinering. Nu när jag har slutat har jag fått tryck/ont i hjärtat. Det säg att net är nerverna runt och beror på or. Inte konstigt efter allt man går igenom. Vilken medicin tar du och hur mycket mer? Jag har precis testat negativt efter första ÄD och vänta på ny i höst/vinter. Ingen läkare har kollat mig. HUr vet man vad som är rätt och fel när ingen undersöker en förutom Ultraljudet innan jag åkte och nnär vi kom fram? Åker man dit jag har varit så träffar man läkaren första gången man ska göra ÄD.
  • Grynet
    förväntan68 skrev 2008-08-12 10:36:03 följande:
    Svar på #686Hej grynetJag har nyss gjort en ÄD där jag inte blev gravid precis. Men hur som helst så har jag även en gynekolog privat och han föreslog att jag skulle titta in nästa vecka för att kolla att allt var ok med ett ultraljud innan nästa ÄD. Det tror jag mycket på. För det är ju ingen större vits att börja om igen och så blir det ett till minus. Jag vill åtminstonde veta att jag är ok och tillbaka i min cykel igen
    Hej, tack jag ska göra det samma. Vi åker iväg på en lillsemester och smälter allt. Vi hörs igen
  • Grynet
    Svar på #701
    Grattis, tråkigt med tvillingen, men jag önskar dig all lycka.
Svar på tråden Vi som gör ÄD ute i Europa del 2