Vi som gör ÄD ute i Europa del 2
Hej alla
VÅR KÄRA TRÅD vad nu efter 3 månader stängd för svar. Därför hoppas jag det är okej att alla vi som gör äggdonationsbehandlingar ute i Europa fortsätter den här!
3 månader går fort!
Hej alla
VÅR KÄRA TRÅD vad nu efter 3 månader stängd för svar. Därför hoppas jag det är okej att alla vi som gör äggdonationsbehandlingar ute i Europa fortsätter den här!
3 månader går fort!
Efter all press/stress mentalt och fysiskt, trodde jag efter tagna kortisolprover=stresshormoner de skulle vara i taket. Till min stora förvåning ligger mina stresshormoner i underkant. Det får mig att fundera över alla myter om att stress skulle ligga till grund för negativa resultat....det bör krävas rätt mycket av rätt sorts stress för att ge en ökning i kortisolnivåer.
Därför tycker jag vi från och med nu slutar skuldbelägga oss själva när saker och ting inte går vägen (iaf gör jag det!). Kanske grubblar jag för mycket, kanske oroar jag mig för mycket. Osv osv. Det får även mig att fundera över den senaste forskningen som visade att det innebär stora risker att vänt barn under stress. Om inte jag får utslag på stresshormonerna efter all DENNA stress, hur mycket bör man inte då stressa för att orsaka sitt barn skada?
Som sagt, blev bara fundersam när min doktor kallade mig lugn som en filbunke under omständigheterna, eller så borde jag söka in till FN-trupperna
Var detta den sista listan?
Väntar
förväntan 47 år, 1:a ÄD juli
Solis65: 43, 1:a ÄD juni
fille: 1 ÄD 23 juni AVA-Peter, tidigare 3st IVF i Danmark
Raspberry81 2 ÄD ca 20 Juni (?)
makima 44år: IVF i Danmark.1:a ÄD på IVI-kliniken i Madrid augusti/september
Nuet: 4:e ÄD nu i juni
Ruvare:
Gravida:
Squirl 46 år: gravid genom 1:a ÄD okt-07, missfall. Gravid 2:a ÄD mars -08
Dimmoriskyn: 40 år,ÄD 18:e mars StPetersburg (3:e försöket
Ayrtons´s sambo´: Gravid efter 2:a försöket i början av mars 2008
töjet 43år: ET 23/4, första ÄD-försöket
chris06: ET 28/4
Ninnie65: Första ÄD-försöket, ET 30 april
Bra gjort Raspberry. Ja ja tror att det är rätt list.
Någon mer som blivit svullen om magen av Progynonet? Nu längtar jag till måndag så jag får veta hur det går.
Ang stress och bli med barn; så fick jag veta av min läkare att det har gjort stora studier som har visat att det inte finns något samband med barnlöshet. Det hänger säkert samman med det du har fått veta och att man måste stressa mega mycket för att få upp nivåerna eller vara utsatt för någon riktigt trist livssituation.
Väntar
förväntan 47 år, 1:a ÄD juli
Solis65: 43, 1:a ÄD juni
fille: 1 ÄD 23 juni AVA-Peter, tidigare 3st IVF i Danmark
Raspberry81 2 ÄD ca 20 Juni (?)
makima 44år: IVF i Danmark.1:a ÄD på IVI-kliniken i Madrid augusti/september
Nuet: 4:e ÄD nu i juni
Ruvare:
Gravida:
Squirl 46 år: gravid genom 1:a ÄD okt-07, missfall. Gravid 2:a ÄD mars -08
Dimmoriskyn: 40 år,ÄD 18:e mars StPetersburg (3:e försöket
Ayrtons´s sambo´: Gravid efter 2:a försöket i början av mars 2008
töjet 43år: ET 23/4, första ÄD-försöket
Ninnie65: Första ÄD-försöket, ET 30 april
Solis65 Nej jag blir inte svullen av progynonet däremot känns magen som ett blåmärke. Lite öm och dan.
Jag tar nu mina vaginalt, de flesta på kvällen när jag ska lägga mig. Och när jag ställer mig upp följande morgon (vill inte äckla er för mycket men....) ser det ut som det rinner mjölk ur mig
Chris06: Nu var det sådan action i den förra tråden så jag visste inte om det var rätt lista. Tydligen hade jag missat en i alla fall!
Ledsen chris06, att du tog bort dig tolkar jag som att det inte gick. Skickar en stor kram.
Raspberry: låter inte så himla fräscht men då är det ju bra att du tar de flesta till kvällen.
Ja magen är helt enkelt inte i form och jag har lätt för att bli svullen även annars pga laktosintolerans.
@Solis, hoppas det ser bra ut i morgon! Jo, vi har börjat sprida det lite försiktigt och igår på en kul lunch hörde jag när jag satt i telefon hur en av de yngre familjemedlemmarna glädjestrålande berättade detta för sina vänner som var där, hahaha, han var belagd med munkavle men orkade inte hålla tyst längre! Jag kan verkligen inte bli arg på en som gläder sig så mycket åt detta och har hållit tyst så länge nu.
Jag är så glad och tacksam för varje dag som jag får ha denna lycka! Har blivit en riktig tjockis! Tror inte det är sant!
Men jag vill att Chris berättar vad som hänt nu, ifall hon vet att bägge är borta eller ifall det varit en blödning som hon ännu inte kollat.