Vi som gör ÄD ute i Europa del 2
Hej alla
VÅR KÄRA TRÅD vad nu efter 3 månader stängd för svar. Därför hoppas jag det är okej att alla vi som gör äggdonationsbehandlingar ute i Europa fortsätter den här!
3 månader går fort!
Hej alla
VÅR KÄRA TRÅD vad nu efter 3 månader stängd för svar. Därför hoppas jag det är okej att alla vi som gör äggdonationsbehandlingar ute i Europa fortsätter den här!
3 månader går fort!
Efter all press/stress mentalt och fysiskt, trodde jag efter tagna kortisolprover=stresshormoner de skulle vara i taket. Till min stora förvåning ligger mina stresshormoner i underkant. Det får mig att fundera över alla myter om att stress skulle ligga till grund för negativa resultat....det bör krävas rätt mycket av rätt sorts stress för att ge en ökning i kortisolnivåer.
Därför tycker jag vi från och med nu slutar skuldbelägga oss själva när saker och ting inte går vägen (iaf gör jag det!). Kanske grubblar jag för mycket, kanske oroar jag mig för mycket. Osv osv. Det får även mig att fundera över den senaste forskningen som visade att det innebär stora risker att vänt barn under stress. Om inte jag får utslag på stresshormonerna efter all DENNA stress, hur mycket bör man inte då stressa för att orsaka sitt barn skada?
Som sagt, blev bara fundersam när min doktor kallade mig lugn som en filbunke under omständigheterna, eller så borde jag söka in till FN-trupperna
Var detta den sista listan?
Väntar
förväntan 47 år, 1:a ÄD juli
Solis65: 43, 1:a ÄD juni
fille: 1 ÄD 23 juni AVA-Peter, tidigare 3st IVF i Danmark
Raspberry81 2 ÄD ca 20 Juni (?)
makima 44år: IVF i Danmark.1:a ÄD på IVI-kliniken i Madrid augusti/september
Nuet: 4:e ÄD nu i juni
Ruvare:
Gravida:
Squirl 46 år: gravid genom 1:a ÄD okt-07, missfall. Gravid 2:a ÄD mars -08
Dimmoriskyn: 40 år,ÄD 18:e mars StPetersburg (3:e försöket
Ayrtons´s sambo´: Gravid efter 2:a försöket i början av mars 2008
töjet 43år: ET 23/4, första ÄD-försöket
chris06: ET 28/4
Ninnie65: Första ÄD-försöket, ET 30 april
Solis65 Nej jag blir inte svullen av progynonet däremot känns magen som ett blåmärke. Lite öm och dan.
Jag tar nu mina vaginalt, de flesta på kvällen när jag ska lägga mig. Och när jag ställer mig upp följande morgon (vill inte äckla er för mycket men....) ser det ut som det rinner mjölk ur mig
Chris06: Nu var det sådan action i den förra tråden så jag visste inte om det var rätt lista. Tydligen hade jag missat en i alla fall!
Japp det är de blåa. Finns det andra färger?
Han sa ingenting om det. Jag hörde ang Estrofem (efter tips om att använda de), men tydligen hade han en patient som stoppat upp de blåa och fick bra resultat.
Jag har inga flytningar ännu att tala om, oralt brukar jag "sippra" rejält. Men just den morgonen var det äckligt, tror lixom tabletterna smält och sedan inte kommit ut innan jag ställde mig upp.
Undra hur fort kroppen tar upp östrogenet? Logisk måste ju resterna av tabletterna ut, men tycker att resultatet borde bli ojämt om tabletterna sipprar ut för fort innan kroppen hinner ta upp allt?
Känner nästan inget i magen denna ggn, och har alltså inga direkta flytningar vilket brukar indikera på mindra östrogen i blodet.
Helt klart intressant vul på onsdag
Fast DET är osäkert, för jag hade 1600 nmol/L i blodet vid sista vul:et där slemhinnan bara var 5mm. Så det är nog ingen garanti.
Vad olika det är!
Hej!
Finns en tråd där alla donatorer samlas med sina frågor & tankar, kanske skulle hoppa in med dina frågor hos de? Reglerna ser lite olika ut beroende på om man donerar i sverige eller utomlands. Jag tror man kan vända sig till ett universitetssjukhus om man är intresserad av att donera här. Man får ersättning för förlorad arbetstid och resorna (tror jag). Men som sagt, det är bäst att du frågar andra donatorer.
Tråden för oss äggdonatorer nr 5, heter den
Hur får ni andra detta med jobb & läkarbesök att gå ihop?
Tycker det är ett himla mixtrande, jag börjar jobb igen på måndag & känner ångesten stiga redan nu. Hur hinner man?
Grattis Solis65 till fin slemhinna. Jag ska kontrollera min imorgon....känner mig inte optimistisk. Men vi får se!
Jag känner att jag kommit in i samma negativa tänk....ska på vul men förmår mig inte riktigt att ta steget dit. Men du? Nu måste vi försöka vara positiva! Jag tror säkert man kan ha blödningar. Till och med ganska stora blödningar har jag hört. En del tror ju inte de är gravida för att de har blödningar lite hipp som happ. Dessa tror bara mensen är oregelbunden och "konstig". Säkert är allt som det ska