Tråd för de som gör ÄD ute i Europa
Här är alla välkomna som vill prata och byta erfarenheter om ÄD utomlands.
En blandtråd för alla kliniker.
Här är alla välkomna som vill prata och byta erfarenheter om ÄD utomlands.
En blandtråd för alla kliniker.
Hej alla!
Har inte varit inne på ett tag,men ville kolla hur det har gått för alla. Så många som är på gång, lycka till allihopa
Grattis Ninnie!!! Visst är det svårt att fatta att det är två stycken?
Själv var jag på nytt gynbesök i tisdags och båda två är fortfarande kvar, ca 1,8 mm långa. Allting såg bättre ut denna gång, den stora skuggan som var blödningen var borta. Så nu behöver jag inte träffa gyn mera utan nästa steg är inskrivningen hos barnmorskan.
Kram allihopa!
Fina nyheter, skönt att det ser bra ut! TVÅ tvillingmammor i tråden på en gång, inte illa!
Grattis Ninnie - vad härligt att allt såg bra ut DUBBELT UPP
Cecilia
Grattis ninnie
Squirl@ Har för mig att Dimmoriskyn också ska bli tvillingmamma...eller?
Och då är det ju 3! i denna tråd
Vilka fantastiska nyheter med alla tvillinggraviditeter för oss som står i begrepp att snart göra ET.
Känns verkligen positivt och peppande - kan ni så kan jag, liksom...
Ninnie - har du provat att suga på isbitar mot illamåendet? Är bra nu i värmen. Salta kex brukar annars vara bra. Är också bra i värmen så att du inte blir uttorkad. Är så lätt hänt att man inte äter eller dricker något alls annars, pga illamående.
Oj Ninne65 GRATTIS!! Ville du halvt om halvt mörda gynekologen som gav det trista utlåtandet förra veckan? F*N vilka okompetenta gynekologer det finns. Var det samma tjej igen? Bad hon ens om ursäkt för all oro. Inte konstigt om hinnsäcken är oformlig när man inte är i rätt vecka för vul. Grrrr
Hej alla! Har fortfarande inte smält att det fanns två med pickande hjärtnan därinne. Hade så väl nöjt mig med ett. Men, men nu blir det kanske två och då får vi ta det. Min man tycker detta är mer kul än jag. Jag har fortfarande inte fått någon glädjekänsla, känner mig mer lite deppig.
fille: Ska köpa åksjuketabletter. Inatt kunde jag inte sova och inte heller ligga på grund av illamående. Hemskt tillstånd. Bara nu allt går bra. Tänker på dig! Lycka till!! Hinnsäcken var helt OK nu. Gyn verkade ovan och inte så psykologisk.
töjet: Jaa, svårt att fatta att det är två. Min ena är mindre än den andra men allt såg bra ut igår. Jag hade ju också en skugga förra VUL som gyn trodde var en blödning men nu verkar det som om det var det andra fostret och inte en blödning. Lite skraj är jag för tvillingar, bara allt kommer gå bra med graviditeten. Lycka till med dina två!!
Squirl, Makima & Cecilia: TACK! Lycka till ni alla nu!!
hymafr: Jag ska testa isbitar & salta kex. Som du sa äter jag knappt något alls just nu. Illamåendet är HEMSKT. Har aldrig mått så här dåligt i hela mitt liv. Lycka till med ditt ET!
Raspberry81: Joo, jag ville mörda henne gyn!! Hon som sa att inget såg rätt ut förra veckan, det var samma gyn igår och hon var väldigt förvånad. Tittade hur länge som helst så jag trodde hon skulle peta ut pyrena. Hon bad inte om ursäkt alls, egentligen skulle hon inte sagt något alls förra veckan utan bara sagt att jag skulle komma tillbaka. Än har jag inte blivit glad men min man tycker detta är kul. Jag är mest orolig. LYCKA TILL med ditt ET! Har du fått datum?
KRAM alla!!
Oh Ninnie vad glad jag är för din skull. Hoppas att illamåendet går över snart bara så du kan glädja dig fullt ut.
Ninnie Jag har inte fått något datum, vi måste först kolla hur det går med förberedelserna denna ggn. Vul 11/6 igen.
Hej!
Har inte varit inne på ett tag, men man måste ju kolla av läget här emellanåt och här händer det grejer...
Många nya namn som har dykt upp ser jag, trevligt -(på ett sätt!)
Vilken pärs den senaste veckan måste ha varit för dig Ninnie65, och nu har du fått veta att det var två. Roligt!
Hoppas förberedelserna går bra för dig Raspberry81, så du får köra igång på riktigt.
Gick VULet bra idag Fille? Hoppas det!
Lycka till alla andra också, och ha det bra i sommarvärmen!
Hej!
Kim Carol: Tack det gick bra! Idag var jag på första VUL och det såg ut som det skulle när man är nedreglerad. Tunn slemhinna, så nu kan jag börja att ladda med östrogen : ) Ska ringa dr i Ryssland och tala om att jag är i startgroparna. Men det är inte roligt att lägga upp sig i gynstolen när man har mens alltså... 4:e dagen i och för sig men ändå. Tur att det gick snabbt. Hur går det för dig? Kommer inte ihåg i vilket skede du är : )
Raspberry81: Hoppas det går bra med förberedelserna så du kan sätta igång!
Ninnie: Ja, jag måste också hålla med Raspberry ang gynekologen du gick hos. Vilken inkompetent gyn! Och inte ens be om ursäkt...så får man ju inte behandla människor, speciellt när det är så känsligt vid fertilitetsbehandlingar (ÄD). Men du kanske aldrig talade om för henne om ÄD. Men ändå... Ja, ja nu hoppas vi att du kan få hjälp med ditt illamående! Tack ska du ha förresten, det känns bra nu när jag ska börja med progynonen. Inte långt kvar till ET.
Trevlig dag till alla andra här inne och lycka till där ni befinner er!
@ninnie: du mår väl så illa att inget är kul just nu men du ska veta att ju sämre du mår, desto bättre tickar fröna på.
Strunta nu i ifall det du vill äta är nyttigt eller inte, det viktiga är att äta ofta och lite (fast du får kanske inte i dig något alls?)och gärna snabbt. Om mangosorbet är det enda du kan tänka dig så kör på det. Riktig mat kan vänta till sen. Fruktkräm eler pressad apelsin tyckte jag hjälpte. Vitt te med hallonsmak och halvah var en annan höjdare.
Man nojjar för vikten men efter ett tag har allt stabiliserat sig och man mår och är hungrig som vanligt.
@makima: jo, Dimmor väntar tvillingar. Jag tänkte bara på att vi fick två tvillinggraviditeter på en gång här, vilken utdelning!
@töjet: du är inte den första jag hör som har någon slags blodklump, även för min kompis försvann den efter ett tag.
Ni som är på gång, det är så mycket nu att jag bara minns fille just nu, LYCKA TILL!
Stort Grattis ninnie och två dessutom. Förstår om du är lite orolig för graviditeten. Men även om det klassas som en riskgraviditet så går faktiskt de flesta helt normalt till utan några komplikationer som helst. Och de kommer ju ha ett extra öga på dig igen. Tänk på att försöka få i dig vätska i någon form i alla fall. Du kan köpa vätskeersättning på apoteket. Sök hjälp om det blir för eländigt för det går fort att få vätskebrist i värmen.
fille: skönt att det såg bra ut på VUL så att allt löper på.
squril: Hur mår du i värmen, känns det jobbigt? Är ni officiella ännu?
förväntan: Lycka till med sprutan imorgon, det kommer gå galant. Och saknar du en utförlig manual så hittade jag en på Astra i Norges hem sida som var kanon.
Själv skall jag på VUL på måndag morgon. Efter det får jag veta mer vad som gäller och jag hoppas att vi kan boka biljetter då. Maken kommer troligen åka två dagar för mig för sitt bidrag. Jag hade gärna åkt samtidigt men det känns som en omöjlighet just nu att vara borta för mycket från jobbet. Efter ET har jag tänkt sjukskriva mig några dagar i alla fall. Och för att inte ha det alldeles för lugnt så skall jag också på uppdrags intervju för ett ev uppdrag på måndag som jag är jätte intresserad av. Har varit lite stressad av det för jag skall i så fall täcka upp under en föräldraledighet. Och om allt går väl kommer jag vara gravid när uppdraget börjar och kommer inte kunna slutföra det. Men jag har bestämt mig för att inte bry mig om det just nu och ta det problemet när det kommer. Nu får det räcka med ego inlägg, det blev lång.
Hej ALLA & tack för råd! Och jag som var orolig för att använda vår frysta sperma. Det gick ju hur bra som helst. Om nu detta går vägen så kommer jag vara nöjd, vill inte må så här igen. Trots fyra frysisar i frysen. Känns ju synd att överge dem! Men så får det bli.
Kim Carol: Hur går det för dig? Vilket skede är du i? Hänger inte alltid med.
fille: Sååå nära du är nu! Spännande.
förväntan68: Jag har inte vant mig vid tanken på tvillingar, men om det går vägen måste jag ju vara glad. Känner mig just nu bara helt urlakad. Lycka till!
Squirl: Tunnbröd med margarin går bra & få ner så det har jag småätit idag. Mår illa vid bara tanken på det mesta. Ska be min man köpa apelsinjuice innan han kommer hem ikväll.
Solis65: Håller tummarna för dig att ET blir snart! Ska öka mitt vätskeintag för det har blivit lite dåligt med det.
Någon som vet...gyn sa att hon trodde att pyrena hade samma moderkaka. Brukar det bara vara en moderkaka till tvillingar? Jag känner mig lite skraj! Men det ska nog gå vägen. Det konstiga var att läkare i Riga sa då hon gjorde ET på mig, precis då jag låg på britsen "du är väl inte rädd för att få tvillingar, för detta är toppägg" då var jag bara irriterad på henne. Men tydligen visste hon vad hon talade om.
"Inlägget ovan" skulle det stå - ibland är man bara för snabb!
Kim Carol: Ok, då har du lite kvar innan du sätter igång på allvar. Vem vet, det kanske kan bli tidigare än oktober om de hittar rätt donator : )
Men visst är det spännande att följa alla härinne! Det är så mycket positivt som händer. Man får så mycket hopp. Dessutom är det egentligen inte så många som förstår hur eller har kunskap om det vi går igenom utom tjejerna här i forumet. Det känns väldigt skönt att få "prata" med folk som är i samma situation.
Ninnie65!
Vad bra det har gått!Tvilingar, så kul!
Min östrogenprov var ej så höjt trots jag äter 4 per dag!Innan jag gjorde FET då åt jag 4 per dag men då var det längre dagar.Få se igen med nytt test snart.Kanske måste vänta nästa gång.