• isisisis

Tråd för de som gör ÄD ute i Europa

Här är alla välkomna som vill prata och byta erfarenheter om ÄD utomlands.
    En blandtråd för alla kliniker.

• Svar på tråden Tråd för de som gör ÄD ute i Europa
  • Raspberry81

Jag väntar in en blödning & ska ringa+ komma till gyn första blödningsdagen och kontrollera att allt ser bra ut. Ofräscht, men vad gör man inte? Gyn lugnade mig med att han sett alla sorters vätskor och det är rutin i vissa fall vid blödning. Men uschhhh.....

Ja efter den sätter jag väl igång att stoppa upp piller (då har jag iaf ngt att koncentrera mig på)

• Raspberry81

& så ska jag ut och handla barnkläder i stl 86 för ett kommande adoptivbarn tänkte jag. Behöver bredda kostnaderna. Och sen behöver jag drömma mig bort lite.

• ninnie65

Lycka till Raspberry!! Är ni så nära adoption? Kul i så fall. Jag hoppas dock din ÄD lyckas denna gången. Jag ska gå från jobbet nu, tror jag ska köpa en grav-test. Känner mig illamående och yr och lite molvärk i magen till och från. Trött på symtomen om det inte är något där inne! Med min väldig deformerade hinnsäck har jag inte mycket hopp längre. :) Just säckens utseende har fastnat i mitt minne.

Hade lust att sluta mina mediciner efter VUL men har fortsatt. Vilken pärs!

Lycak till och hoppas blödningen kommer snart!

• Raspberry81

Nej sååå nära är vi inte. Men det kommer ju behövas och det finns så mycket fint jag vill ha, lika bra att bulla upp lite nu. Stl 86 är ju väldigt stort, så det kommer kanske inte anv direkt heller. Men man vill ju inte köpa en massa som inte ska användas. Jag hoppas att det ANTINGEN blir ett litet ÄDbarn eller Adopterat som kutar runt i kläderna inom ett par år! Är ju verkligen inne med djungeltema och pirater nu, och det tycker jag är fint!

Mår du fortfarande illa tror jag det kommer se bra ut vid vul. Jag skulle bli helt galen om det visar sig att allt ser bra ut (men glaaaad förstås!). Vilken psykisk tortyr i sådana fall. Jag tror man skulle få hålla i mig i stridens hetta.

• ninnie65

Raspberry81: Jag mår fortfarande illa, men vet inte om jag har rätt symtom. Ibland får jag en känning av att det inte känns rätt. Men jag vet inte. Bara att vänta tills nästa VUL nästa onsdag. Tortyr verkligen!

Kul att shoppa barnkläder! Jag har inte vågat titta åt några kläder. Har full sjå med mina symtom & konstiga hinnsäck. ;)Självklart kommer du ha en liten springande hemma hos er inom något år.

• Raspberry81

Själv äter jag sista gestapurantabletterna idag men har fortfarande inte fått min blödning. Han sa att blödning skulle komma 3 eller 2 dagar innan tabletterna var slut, men min kropp vill inte samarbeta? Ibland dyker tankar upp som "hmmm kanske ett mirakel kan hända när man mixtrar med alla hormoner", men det stämmer inte i tid. åhhh jag vill bara att den ska komma nu, så jag kan starta om. Ska ringa och fråga vad vi gör om den inte kommer? Jag måste väl ha ngt starkare progesteron då? Ngn som varit med om samma sak?

• Ceciliastockholm

Rasperry, jag tror faktiskt att blödningen brukar komma några dagar efter avslutat kur. Det är ju progesteron du får och dess uppgift är ju att bibehålla slemhinnan. Gestapuran eller primulotnor kan man tex ta om man vill skjuta upp mensen. Så det låter mycket märkligt att blödningen skulle komma innan kuren är slut. Men jag är ingen expert, men rätt övertygad om att blödningen kommer efter kuren.

Är det någon som vet hur länge man har graviditetshormen kvar i kroppen efter ett missfall? Sjukt irriterande att jag fortfarande inte gillar vin, vilket var tacksamt när jag var gravid men nu bara tråkigt . Jag vill ju åtminstone kunna njuta av ett glas vin som lite tröst, men icke. Smakar forfarande inget gott.

Tog också ett gravtest idag, om inte negativt så åtminstone svagare hade man hoppats. Men icke, suck. Känns som ett hån - att ha alla symptomer men inte gravid. Hade i och för sig ett HCG på 31.000 förra måndagen så det tar väl tid. Frågan är bara hur lång tid.

Cecilia

• Citrontjej

Man kan ha HCG kvar i kroppen ganska länge efter ett missfall,
    jag gick i nästan fyra månader med blödningar och högt HCG en gång men det fanns inget att skrapa ut och tydligen var det bara att vänta ut det, fick tre missfall efter det och hade problem med HCGt varje gång. ( vad negativ jag låter, men ibland kan det vara skönt att veta hur det KAN bli)

• Raspberry81

Ceciliastockholm: Tack vad bra då slipper jag oroa mig. Hur kan man påstå att den ska komma i kartan som gynekolog? Ibland undrar man om de är okocentrerade eller vad det är frågan om.

• Solis65

ninnie: tänker på dig och hoppas så att du får ett possitivare besked på onsdag.

Tack Squirl, jag vågar mig nog på två ägg. Har funderat och diskuterat det med maken mycket då vi gjorde IVF. Vi fick två tillbaka alla gånger utom första gången då de inte vill ge oss det.

*** Hoppas och längtar ***
Svar på tråden Tråd för de som gör ÄD ute i Europa