• isisisis

Tråd för de som gör ÄD ute i Europa

Här är alla välkomna som vill prata och byta erfarenheter om ÄD utomlands.
    En blandtråd för alla kliniker.

• Svar på tråden Tråd för de som gör ÄD ute i Europa
  • Squirl

Jag kan bara tillägga att "min" donator inte fick mens som beräknat så i slutändan fick jag panikändrat till en donator med HELT andra färger än mina.
    Så tvärsom verkar i alla fall gå finfint!

• Solis65

Vilken underbar kompis du har Raspberry. Men är du säker på att det är så hemskt lång kö med egen donator i Sverige. Har fått för mig att det i alla fall går dubbelt så fort.

Och det där med "färg" på donatorn kan jag känna är lite lustigt. Vi har satt upp mellanblond och blå/grön ögd. För det är mina färger och maken är lite rödblond. Men även om vi hade fått egna barn så kunde de lika gärna ha blivit mörkhåriga och brunögda med alla mina mörka anlag (mamma, morfar och farmor ). Så jag har tyckt att det inte var så viktigt mer än att det skulle vara ett nordeuropeiskt utseende.

ninnie: Jag säger som de andra att det är en klockren symtom på graviditet. När är det dags för VUL för dig?

Ang två eller tre ägg, så vill jag nog bara ha två tillbaka (kan få tre om jag vill), tänk om det blir trillingar. Det är ju inte bara det att man skall ta hand om dem sedan, man skall ju klara av graviditeten också. Men jag kan nog ändra mig, gör man några försök och det inte blir något så tror jag man ser lite annorlunda på det. Ni som har plussat, hur många embryon har ni fått tillbaka

Idag har jag hämtat ut alla medicinerna så nu tycker jag vi kan börja .

*** Hoppas och längtar ***
  • Raspberry81

Solis65 När börjar du förbehandlingen?

• Solis65

Raspberry: Jag tog nerregleringssprutan för 14 dagar sedan. Väntar på att donatorna skall komma i fas.

• ninnie65

Har just kommit från VUL, allt verkar inte okey. Hinnsäcken var lite oformlig, den ska vara mer rund tydligen. Och man såg ett foster men inte om det levde eller ej. Ska ditt om en vecka igen. Det är nog kört för mig!

• Solis65

nej så tråkigt ninnie. Hoppas att allt rättar till sig. Kramar Solis

• ninnie65

Gynläkaren verkade lite konfunderad över att hinnsäcken var oformlig och fostret borde ju synts mer! Jag blev såååå trött efter VUL men måste jobba vidare. Vill bara gå hem och lägga mig. All energi försvann från mig.

Det är nog kört! Tyvärr.

• Ceciliastockholm

Ninnie - vad tråkigt - är så ledsen för din skull. MEN, det är ju faktiskt väldigt tidigt också, du är väl inte mer än 6 veckor eller? inte förrän efter 7 veckor brukar man med säkerhet kunna se ett hjärta. Jag hoppas och håller tummarna för att det ser mycket bättre ut nästa vecka. Att ni såg fostret är ju ett bra tecken, det är inte alltid man ser det så tidigt.

Håller tummarna och tänker på dig.

Cecilia

• ninnie65

Gynläkaren som jag träffade verkade väldigt negativ, så jag hängde på och deppade ihop! Och det där mystiska att hinnsäcken var oformlig, det tryckte hon på jätte mycket. Det skulle inte vara så! Men fostret såg man, dock ingen aktivitet.

Men, men jag har tid för VUL nästa onsdag igen. Fast jag har tappat hoppet.

Jag hade räknat ut på FL att jag är i vecka 7+0 fast när gyn räknade blev det 6+3 tror jag.

Lycka till alla andra!!

• Raspberry81

Nej men neeeej....vad händer? Hoppas det ser bättre ut nästa vecka, är ännu lite tidigt. Du har inte haft ngn stor blödning?

Svar på tråden Tråd för de som gör ÄD ute i Europa