• isisisis

Tråd för de som gör ÄD ute i Europa

Här är alla välkomna som vill prata och byta erfarenheter om ÄD utomlands.
    En blandtråd för alla kliniker.

• Svar på tråden Tråd för de som gör ÄD ute i Europa
  • Squirl
    förväntan68 skrev 2008-05-29 16:05:14 följande:
    Svar på #1318Tack solis, Nu förstår jag fullt och fast. Ok men det kanske blir bra det är ju mycket som jag funderar på.Jag ska på min första ÄD. Hur är det med dig?
    På sidan 122 i denna tråd finns en lista, där kan du se hur vi alla ligger till och hur det har varit innan.
    Har du lust kan du ju kopiera den och skriva in ditt namn.
    Alla biverkningarna med nedreglering enhinner man helt enkelt inte drabbas av förrän man börjar med östrogen.
    Däremot var jag nedreglerad under tre månader förra året och då fick jag nog känna av de flesta biverkningarna.
    Om din man tycker det är scary, gör det själv. Det är inte svårt. Inte kul heller, men man fixar det.
  • Squirl

Jahaja, snigeln hann inte med. Där kom listan!

• förväntan68
    Svar på #1320
    Väntar
    förväntan 47 år, 1:a ÄD juni
    Solis65: 43, 1:a ÄD juni
    fille: 1 ÄD 23 juni AVA-Peter, tidigare 3st IVF i Danmark
    Raspberry81 2 ÄD ca 20 Juni (?)
    makima 44år: IVF i Danmark.1:a ÄD på IVI-kliniken i Madrid augusti/september
    Nuet: 4:e ÄD nu i juni

Ruvare:

Gravida:

Squirl 46 år: gravid genom 1:a ÄD okt-07, missfall. Gravid 2:a ÄD mars -08
    Dimmoriskyn: 40 år,ÄD 18:e mars StPetersburg (3:e försöket
    Ayrtons´s sambo´: Gravid efter 2:a försöket i början av mars 2008
    töjet 43år: ET 23/4, första ÄD-försöket
    chris06: ET 28/4
    Ninnie65: Första ÄD-försöket, ET 30 april
  • förväntan68
    Svar på #1320
    Väntar
    förväntan 47 år, 1:a ÄD juni
    Solis65: 43, 1:a ÄD juni
    fille: 1 ÄD 23 juni AVA-Peter, tidigare 3st IVF i Danmark
    Raspberry81 2 ÄD ca 20 Juni (?)
    makima 44år: IVF i Danmark.1:a ÄD på IVI-kliniken i Madrid augusti/september
    Nuet: 4:e ÄD nu i juni

Ruvare:

Gravida:

Squirl 46 år: gravid genom 1:a ÄD okt-07, missfall. Gravid 2:a ÄD mars -08
    Dimmoriskyn: 40 år,ÄD 18:e mars StPetersburg (3:e försöket
    Ayrtons´s sambo´: Gravid efter 2:a försöket i början av mars 2008
    töjet 43år: ET 23/4, första ÄD-försöket
    chris06: ET 28/4
    Ninnie65: Första ÄD-försöket, ET 30 april
  • ninnie65

Välkommen förväntan68!

Raspberry81: Såg att du funderar på en öppen endokrinoligi i juli. Jag tog mina prover på TSH & T4 fritt på VC, det var inga problem. De sa att de tillfrågar en medicinare om de är osäkra. Kanske det vore en lösning för dig.

För övrig mår jag bättre psykiskt, igår var det som att det släppte i skallen lite. Tänkte som bara den att jag kan inte göra något åt utgången. Har just kommit hem från ett par timmars fika på stan med vänner och jag har tagit en långpromenad. Men visst tänker jag på onsdag då allt avgörs!

Vad många vi är nu!! Alla gyn, sjukhus, MVC, VC m.m i Sverige borde uppdatera sig. Detta är inget ovanligt fenomen med ÄD längre.

KRAM alla

• Annikamarie

Ska göra FET om ca 1 vecka, jag var på Capio cityklinik och gyn kände så väl till Riga!Så jag frågade om hon hade nån patient tidigare, Ja,hon tidigare hade de.Vad bra då är det rätt person som jag kan vända till.Käkar nu prognyn som jag startade i söndags.

• makima

Välkommen förväntan68

Trevligt med fler som vill vara med

Skriver själv inte så mycket för tillfället men är inne på FL dagligen.

Är som du ser den sista att försöka i denna ÄD lista. Väntar fortfarande på lämplig donator.

Som det ser ut nu så är det många som lyckas i denna tråd och hoppas innerligt att trenden fortsätter så att vi alla får en

Ninnie65@ förstår att du känner oro och frustration. Men det du kan göra är att försöka varva ner och försöka vila så mycket du kan. Inre stress är inte bra. Kanske Yoga kan funka. Är vääldigt lugnande

makima

• ninnie65

Annikamarie: Lycka till nästa vecka! Bra att du hitat en klinik som verkar kunnig.

Makima: Jag ska testa att varva ner, har mest varit i farten de sista dagarna. Min tankeverksamhet är dock något lugnare nu, kan tänka på annat än mina symtom. Det bara vände utan förvarning, kanske jag mentalt insett att jag inte kan påverka.

• Igor

Hej
    Förväntan68 och Annikamarie som både är på väg till Riga vilken klinik har ni valt. EGV eller AVA?

Nyfiken. Själv väntar jag på besked om tid för ÄD. Eller AVA i Riga skulle jag få besked nästa vecka kanske.
    De sa att mina provsvar var ok även TSH och T4 skulle ni nöja er med de svaren eller skulle ni kolla vidare.

Lycka till alla ni andra som väntar och ruvar. Och ni som redan blivit gravida, tack vare er känns det hoppfullt även för mig att man kanske kommer att lyckas med detta. Hoppas, hoppas.

• chris06

Ja gjorde UL idag men hon kunde bara se en hinnsäck och en gulsäck. Det är så typiskt jag trodde på ngn form av besked idag.
    Men nu får jag vänta istället tills nästa UL.

Svar på tråden Tråd för de som gör ÄD ute i Europa