Tråd för de som gör ÄD ute i Europa
Här är alla välkomna som vill prata och byta erfarenheter om ÄD utomlands.
En blandtråd för alla kliniker.
Här är alla välkomna som vill prata och byta erfarenheter om ÄD utomlands.
En blandtråd för alla kliniker.
Hej allihopa!
Jag och mannen planerar ÄD i Tjeckien. Nu har jag en fråga angående ÄD-listan där ni skrivit vilka som VÄNTAR, RUVAR och är GRAVIDA.
Vore kul att se vilka kliniker ni ska göra/ har gjort behandling på. Kan ni inte tänka er att skriva in det, ni som inte gjort det?
/höstfru
Sprutan kommer sätta er i klimakteriet, och det är den som avgöra när blödningen kommer. Därför bör inte mellanblödningar spela ngn roll. Det är vad som händer EFTER sprutan som är avgörande för att ni synkroniserar med donatorn. När blödningen kommer och när ni börjar östrogenbehandling och hur er kropp besvarar den.
Min gyn har inte tagit T4 (snopet!). Han har bara tagit TSH och T3. Han sa att de var viktigast, medan andra säger att T4 är viktigast. Hmmm. Han sa iaf att på T3 kan man se om man är övermedicinerad eftersom referensvärdet är så snävt där.
Nästa ultraljud är nu 11/6.
Jag har nu TSH 0.06 och T3 4,8, vilket är bra.
Referensvärde T3= 3.5-5.4
jo han hade tagit T4 ser jag nu. Jag har 11. Referensvärde 8-14
Däremot har jag för lite i ngt som heter S-IGF-I. Referens 150-390 och jag har 122. Ngn som vet vad det är för värde?
Någon undrade öve trombocyter och där är referensvärdet 165-387 enligt denna. Jag har 212.
Så där kan jag inte hjälpa till tyvärr. Glömde höra med honom.
höstfru: Vi gjorde ett medvetet val att inte ha med det från början. Vill inte märka ut någon speciell klinik.
Du ligger inom referensvärde på trombocyterna!
Ninnie65 - lycka till imorgon på ditt UL!
Cecilia
Tack Cecilia! Jag har asat mig till datorn, har mått såååå ILLA sedan slutet på förra veckan. Har jobbat men det är knappt det går, kan ju inte visa något på jobbet fast det känns som jag ska kräkas hela tiden. Hoppas bara det är ett gott tecken, annars är det för jobbigt. Känner att det här ger jag mig inte in på igen! Tänker på min konstiga hinnsäck och är NERVÖS!
Lycka till alla andra! Jag har inte orkat vara inne så mycket på grund av mitt mående.
Önskar alla LYCKA!!