• isisisis

Tråd för de som gör ÄD ute i Europa

Här är alla välkomna som vill prata och byta erfarenheter om ÄD utomlands.
    En blandtråd för alla kliniker.

• Svar på tråden Tråd för de som gör ÄD ute i Europa
  • AnnaHaglund

Hej!

Har varit inne och läst mycket på detta forumet, men aldrig riktigt kommit mig för att själv skriva.

Är 35 år, har gjort 5 ivf tidigare utan att bli gravid. Började sedan söka på detta forumet och hittade ett alternativ-äggdonation!!

Jag och min sambo valde St Peterburg, där vi den 16 Maj gjorde en embryodonation. Då vi är oförklarligt barnlösa, tyckte vi att det bästa(och billigaste) var att välja både ägg och spermadonatorer.

Har nu tagit test- och det var POSITIVT!!

Vet att vägen är lång, och att det är långt ifrån säkert att det kommer bli bebisar, men är ändå helt överlycklig över att kommit så här långt!!

Anna

• chris06

Nej jag måste vänta två veckor till nästa ultraljud.
    Får försöka att stå ut.

• Solis65

chris, tungt att behöva vänta så länge.

Stort grattis Anna. Det känns så possitv med så många som plussar!!

Är det någon annan som har små blödigt (med betoning på små) efter nerregleringssprutan. Jag tror mest det är slemhinnorna som spökar men endå.

*** Hoppas och längtar ***
  • ninnie65

Solis65: Jag småblödde också några gånger efter nedreglering, min läkare sa dock att det var slemhinnorna som var sköra. Precis som du tänkt!

Raspberry81: De vaggisar jag har är Progesteron-vaggisar, lätta att få på våra svenska apotek. Dr heter bara så! Förpackade 10 i varje ask.

• ninnie65

Chirs06: Så du ska vänta två veckor till nästa VUL, jag gjorde ju ET två dagar efter dig så då kanske jag gör VUL för snabbt på onsdag. Kanske jag också ska vänta en extra vecka. Håller tummarna för dig! Jag vill veta NU om allt är bra så jag kan nog inte hålla mig från VUL på onsdag.

• ninnie65

Väntar
    förväntan 47 år, 1:a ÄD juni
    Solis65: 43, 1:a ÄD juni
    fille: 1 ÄD 23 juni AVA-Peter, tidigare 3st IVF i Danmark
    Raspberry81 2 ÄD ca 20 Juni (?)
    makima 44år: IVF i Danmark.1:a ÄD på IVI-kliniken i Madrid augusti/september
    Nuet: 4:e ÄD nu i juni

Ruvare:

Gravida:

Squirl 46 år: gravid genom 1:a ÄD okt-07, missfall. Gravid 2:a ÄD mars -08
    Dimmoriskyn: 40 år,ÄD 18:e mars StPetersburg (3:e försöket
    Ayrtons´s sambo´: Gravid efter 2:a försöket i början av mars 2008
    töjet 43år: ET 23/4, första ÄD-försöket
    chris06: ET 28/4
    Ninnie65: Första ÄD-försöket, ET 30 april

• Raspberry81

Jag gör frysförsök, därför är jag lite mer flexibel. Det verkar som de kan ordna en insättning ganska fort vid behov.

Ngn som vet hur lång tid det tar att tina äggen?

fille skrev 2008-05-31 13:31:26 följande:
    Vad roligt Raspberry att du fått ett datum nu! Har donatorn fått mens då?Jag har också ET den 23 juni +- nån dag! Skönt att sätta igång med progynonen kan jag tänka mig, jag börjar först den 6:e.
  • Squirl
    AnnaHaglund skrev 2008-05-31 13:34:09 följande:
    Hej!Har varit inne och läst mycket på detta forumet, men aldrig riktigt kommit mig för att själv skriva.Är 35 år, har gjort 5 ivf tidigare utan att bli gravid. Började sedan söka på detta forumet och hittade ett alternativ-äggdonation!!Jag och min sambo valde St Peterburg, där vi den 16 Maj gjorde en embryodonation. Då vi är oförklarligt barnlösa, tyckte vi att det bästa(och billigaste) var att välja både ägg och spermadonatorer.Har nu tagit test- och det var POSITIVT!!Vet att vägen är lång, och att det är långt ifrån säkert att det kommer bli bebisar, men är ändå helt överlycklig över att kommit så här långt!!Anna
    Vad kul! då håller jag tummarna för att det går vägen!
  • Solis65

Det går på ett lite kick Raspberry. Vilket innebär att om man har fler ägg i frysen hinner de tina ett till utan problem om det behövs.

Tack ninnie.

*** Hoppas och längtar ***
  • Carolina73

AnnaHaglund: Grattis! Va roligt! Jag funderar själv på embryodonation, kändes det bra med kliniken? Har mailat dem och fått svar (äntligen, det dröjde) men jag väntar nog ett halvår ialla fall. Håller tummarna att allt går bra!

Svar på tråden Tråd för de som gör ÄD ute i Europa