• isisisis

Tråd för de som gör ÄD ute i Europa

Här är alla välkomna som vill prata och byta erfarenheter om ÄD utomlands.
    En blandtråd för alla kliniker.

• Svar på tråden Tråd för de som gör ÄD ute i Europa
  • Annikamarie

Ninnie65!Tack,Ja, det blir spännande nästa vecka.
    Hoppas det går bra för dig, tror hinnsäckar är olika, tror ej alla ser likadana ut, men håll ut tills nästa vecka,tror det blir bra för dig.Håller tummar!
    Igor!!Det är Ballerup utanför Köpenhamn jag går till.Den läkare kände så väl till Riga är att hon vet hur äggdonationer funkar.så det var ju bra det.Jag valde Danmark pga närheten av Malmö så det är bara att pendla.Plus pris är lagomt där.Danmark har lite olika regler, ska vara fyllda 46 år och får max 3 ägg plus kö kan vara olika, kan vara flera månader eller snabbt.Svårt att veta.

• ninnie65

chris06: Jag var på VUL i måndags, då såg gyn också en hinnsäck och gulsäck. Jag hoppas också på nästa vecka. Min gyn tyckte dock min hinnsäck var för oformlig, så det låter ju inte hoppfullt! Men jag har varvat ner nu & försöker att inte tänka på det så mycket.

Igor: Hoppas AVA hör av sig till dig snart. Jag skulle nog lita på proverna från AVA men vet inte om jag ändå skulle ta om dem i Sverige och få resultaten i handen. Blir lätt paranoid i denna världen! :)

Kram alla!

• ninnie65

Lycka till igen Annikamarie! Jag får hoppas min hinnsäck rätat till sig till onsdag nästa vecka, jag mår väldigt illa och känner mig yr. Jag hoppas det är ett gott tecken. Och visar det sig att det inte gått vägen då är det bara att acceptera. Håller tummarna för dig också!

• Raspberry81

Ja jag har varit på vårdcentralen tidigare och tagit TSH, T4 och T3, men han var inte alls bra. Visst kan jag få ett hum om värdet, men jag vet inte om de kan medicinera mig. Litar inte på vårdcentralen riktigt....

ninnie65 skrev 2008-05-29 18:39:12 följande:
    Välkommen förväntan68!Raspberry81: Såg att du funderar på en öppen endokrinoligi i juli. Jag tog mina prover på TSH & T4 fritt på VC, det var inga problem. De sa att de tillfrågar en medicinare om de är osäkra. Kanske det vore en lösning för dig.För övrig mår jag bättre psykiskt, igår var det som att det släppte i skallen lite. Tänkte som bara den att jag kan inte göra något åt utgången. Har just kommit hem från ett par timmars fika på stan med vänner och jag har tagit en långpromenad. Men visst tänker jag på onsdag då allt avgörs!Vad många vi är nu!! Alla gyn, sjukhus, MVC, VC m.m i Sverige borde uppdatera sig. Detta är inget ovanligt fenomen med ÄD längre.KRAM alla
  • Solis65

chris06: får du vänta länge till nästa ul eller är det redan nästa vecka.

Och inte har min donator fått sin mens. Hoppas verkligen att den kommer i morgon. Har förstått på min dr att han inte är så orolig för att vi inte skall hinna med det men det är inte bra att jag inte får börja med Progynon. Det kan gå för lång tid mellan nedregleringsprutan och Progynon start. Ja något nytt att oroa sig för helt enkelt .

Hoppas ni har det riktigt bra i denna fina sommar kväll. Vi har grillat tonfisk och druckit ett glas gott vitt, inte dumt.

*** Hoppas och längtar ***
  • Squirl
    Solis65 skrev 2008-05-30 20:48:36 följande:
    chris06: får du vänta länge till nästa ul eller är det redan nästa vecka.Och inte har min donator fått sin mens. Hoppas verkligen att den kommer i morgon. Har förstått på min dr att han inte är så orolig för att vi inte skall hinna med det men det är inte bra att jag inte får börja med Progynon. Det kan gå för lång tid mellan nedregleringsprutan och Progynon start. Ja något nytt att oroa sig för helt enkelt .Hoppas ni har det riktigt bra i denna fina sommar kväll. Vi har grillat tonfisk och druckit ett glas gott vitt, inte dumt.
    Oroa dig inte, nedregleringen håller i sig minst fyra veckor. Kniper det kan man köra på en till. Men då kommer fler av biverkningarna att visa sig.
  • Solis65

Tack Squirl, för att du håller modet uppe. Men jag tycker att det räcker som det är med bivärkningar.

*** Hoppas och längtar ***
  • ninnie65

Solis65: Önskar dig också lycka till och hoppas donatormensen kommer NU!

Jag mår illa som bara den, kan varken ligga eller sitta och jag får kväljningar av alla dofter. Det tar i mer för varje dag. Om den där hinnsäcken är helt fel på onsdag blir jag galen. Detta hemska illamående och allt kanske ändå är fel.

Godnatt alla kämpar! Jag beundrar oss alla.

• Raspberry81

Om allt ser bra ut, startar jag upp med östrogen den 2:a. Det blir insättning runt 23:e juni om det ser bättre ut nu. Eventuellt ngr dagar senare.

Tänkte höra efter de vanliga vaggisarna nu. Vad heter de?

• fille

Vad roligt Raspberry att du fått ett datum nu! Har donatorn fått mens då?
    Jag har också ET den 23 juni +- nån dag!
    Skönt att sätta igång med progynonen kan jag tänka mig, jag börjar först den 6:e.

Svar på tråden Tråd för de som gör ÄD ute i Europa