Tråd för de som gör ÄD ute i Europa
Här är alla välkomna som vill prata och byta erfarenheter om ÄD utomlands.
En blandtråd för alla kliniker.
Här är alla välkomna som vill prata och byta erfarenheter om ÄD utomlands.
En blandtråd för alla kliniker.
Hej allihop!
Det är så kul att läsa Era inlägg. Alltid nåt intressant. Jag ska ta min Zoladex spruta på fredag. Är det nån fler som skall ta den snart, kul om vi kunde följas åt.
hej igen
efter man tagit sin Zoladex får man en blödning då? Eller hur blir det+
Hej och välkommen hit förväntan. Ja man får en blödning efter att man har tagit sin Zoladex spruta. Min kom 5 dagar efter, ungefär när jag skulle ha haft min mens. Har förstått att det kan ta upp till 14 dagar innan man får den.
Först: 1.sprutan 2.blödning 3. östrogen 4. vul 5. några dagar innan insättning börjar man även med progesteron 6. insättning 7. ruvning 8. gravtest 9. Om + fortsätter man med medicineringen vid - upphör man och väntar in en blödning.
Det jag inte vet är hur länge sprutan håller i sig? Min gynekolog förklarade att sprutan ska hindra egna äggstockar att börja spöka och störa behandlingen. Era egna äggstockar ska alltså inte bestämma när det är dags för blödning, det ska ni kunna reglera med medicinerna. När den "riktiga" mensen kommer igång igen vet inte jag tyvärr.
Allt bra med alla?
Äntligen gönt ljus för mig. Börjar med Prognon idag prel ET den 19/6. . Än har vi inte bestämt om maken åker före och lämnar sitt bidrag och jag ansluter senare eller om vi åker samtidigt. Så mycket beslut hela tiden
. Om man inte hade behövt bry sig om sitt jobb hade det varit ett lätt beslut.
Solis65 Vad roligt! Jag ska till gyn idag och se om jag kan starta upp med östrogenet. Jag gjorde ett litet experiment för att se hur lång tid det tar för en tablett att smälta i ca 37 grader eftersom jag ska anv de vaginalt. 1 timme ungefär. Här leker man professor
Precis, det är ju jättelätt nu när man ha semester. Förra ggn sprang jag som en vettskrämd duva i krigszon
HJÄLP
Vad tycker ni ska jag be om Levaxin när mitt TSH ligger 4,5 och T4 fritt 17. Trombocyterna var 276 borde jag även be om Trombyl? eller kan man köpa barnalbyl och ta?
vore glad för er åsikt!
Hej!
Jag tycker inte jag får något bra svar från min gynekolog.
Jag tycker det känns som jag är på väg att få mens. Jag äter Neovletta (p-piller) sedan 10/5 och ska fortsätta fram till 9/6.
MEN min normala cykel är 23 dagar och idag är dag 24 och jag har alla tecken på mens. Imorgon ska jag ta Procren-sprutan.
Sedan är det tänkt att jag ska fortsätta medicinera med Progynon (Progynova)2 mg, 2 tabl/dag från 16/6, Aspirin 100 mg/dag från 24/6, samt Crinone 1 tub 2 ggr/dag från 28/6.
ET beräknad till 2/7.
Min mens ska enligt läkaren i St Petersburg komma efter den 9/6.
(Har den inte kommit den 16/6 har vi tydligen problem?)
MEN är det någon här som kan svara på vad som händer om jag får min mens INNAN den 9/6. Kan man ändå medicinera min kropp rätt så att jag kan genomföra planerad ET den 2/7, eller vad tror ni?
Jag har inte vågat boka resan ännu, trots att jag vet att visum tar 7-10 dagar att få. Tänker vänta tills efter den 9/6.
Snälla svara om ni har något som helst svar att ge. Hur har det varit för er?
JA du ska äta levaxin! Du ska ligga under 2.0 i TSH för att lättare bli gravid. Jag har 0.05 i TSH. Däremot är jag inte bra att tyda T4, kan hända att man ser till helheten i vissa fall, ska ändå till min gynekolog senare så jag kan höra med honom.