• Solis65

Tråd för de som gör ÄD ute i Europa

Hej, efter att har smugit om kring ett tag så lägger jag på mig på listan även om det är låångt kvar tills det är dags. Vi har bestämt oss för ÄD i Tjeckien och är planerade till november.

Kyoko: Du och jag känner ju varandra tyvärr väl från andra trådar. Jag hoppas verkligen att du inte behöver komma hit.

makima 44år: IVF i Danmark.1:a ÄD på IVI-kliniken i Madrid under våren/sommaren
    Chris06:ÄD med FET. Planerat till den 28/4 i Ryssland (Ava-Peter.
    Isisisis 43 år.1 ÄD 1 IVF innan.Datum 22 april.
    Ceciliastockholm: 1 ÄD i Helsingfors kring den 14 april.
    Ninnie 65.På gång till AVA kliniken i Riga.Under våren.
    Birgithe 40 år. 8:de ED, Ava-Peter (Forsamtale/undersøkelse 31/3)
    Nuet: 3 ÄD, undersökningar i april därefter nya försök

Pausar:
    Solis65: 3 IVF, 2 FET Nu blir det ÄD, planerat till hösten i Tjeckien

Ruvare:
    Dimmoriskyn: 40 år,ÄD 18:e mars StPetersburg (3:e försöket)

• Solis65

Dimmoriskyn: Stort Grattis!! Så häligt med ett till plus det känns hoppfullt.

*** Hoppas och längtar ***
  • Solis65

HoppasLina: Även vi har kikat på Reykjavik och det de föll på för vår del var lång vänte tid i kombination med priset inget annat. När vi har bedömt priset så har vi tittat på totalkostnaden och sent bokade flygbiljetter blir tyvärr väldigt dyra till Island.

• Solis65

Godmorgon! Det är ju en hel del prover man behöver ta inför ÄD och nu har det dykt upp ett nytt i alla fall för mig. Är det någon annnan som har tagit CMV (cytomegalovirus)? Det ingår i infektionsprovernA. /Solis

• Solis65

Nix, står bara med på listen. Jag skall fråga varför de vill ha det av det skälet. Jag skall ju till Tjeckien men har även sett att de i Estland har det på sin lista.

• Solis65

Det är inte alltid bra att bli "upplyst" man kan inbilla sig det mesta då Flört

• Solis65

Min erfarenhet är att svenska gynläkare inte sjukskriver efter IVF i alla fall. De anser att man skall kunna leva "normalt". Jag har själv valt att sjukskriva mig några av gångerna med någon lämplig åkomma (ryggont, magsjuka mm). Jag har hört om en och anna som blivit sjukskriven men då har det nästan alltid handlat om att de inte mått bra av den stressade situationen.

Svar på tråden Tråd för de som gör ÄD ute i Europa