• ninnie65

Tråd för de som gör ÄD ute i Europa

Hej!

Är på gång i AVA-Riga. Har varit på ett första besök, väntar nu på donator. Hoppas på innan sommaren!

Önskar också lycka till alla!

• ninnie65

När jag var hos min gyn nämnde jag TNF-Alfa. Men hon sa att hon inte riktigt trodde på det och att det inte görs så ofta här i Sverige.

Fast uppenbarligen görs det ju här då mång ahar gjort det.

Min gyn verkade verkligen emot det så jag vet inte vad jag ska göra. Nu närde hittat en donator till mig. Är lite i chock hur fort det gick!

Vilka prover har ni andra tagit? Jag har egentligen inte tagit några prover mer än de några få som gjorde för flera år sedan i barlöshetssyft.

Bör jag ta några prover nu? AVA sa inget alls om prover som är viktiga.

• ninnie65

Lycka till Squirl!

Vi har redan tagit prov på könssjukdomar och lämnat svar till AVA. Men inga andra prover. Ibland känns det som det skulle behöva kollas fler saker som ökar chanserna att lyckas men det kanske räcker med sjukdomar.

Ninnie

• ninnie65

Konstigt egentligen att läkare här i Sv inte känner till detta om det är vanligt utomlands! Jag har ju varit gravid fem gången men alla slutade i missfall. Skulle jag inte ens blivit gravid kanske om TNF-Alfa var för högt tro?

Måste rusa till jobbet nu men ska googla senare.

• ninnie65

Tack Makima! Känns ändå positivt att de hittade en donator så snabbt. Nervöst men också skönt att vara på G.

• ninnie65

Lägg gärna in mig på listan! Eller om någon kan förklara hur man gör så gör jag det själv.

Är på G på AVA-Riga. Var på besök förra månaden och de har redan hittat en donator. Vet dock inte ännu när det ska ske. Har just mailat datum för sista mens.

Kram

• ninnie65

AVA-Riga sa att väntetiden på en donator var 3-4 månader men för oss gick det snabbt. Förstår inte varför, kanske var det när jag ändrade och sa att donatorn inte behövde vara blåögd. För det var då vi fick donator!

• ninnie65

Sitter och tänker på att jag nu ska göra en ÄD snart! Jag som trodde jag var superfertil då jag träffade min man vi 37 års ålder. Inga fel har hittats på oss och fem missfall har vi lyckats åstadkomma.

Bara det inte finns något stort fel som ingen hittat. Ska ringa min IVF-klinik och kolla med dem om de kan ta TNF-Alfa.

• ninnie65

Hej alla!

Vi har ju nu fått en donator och kommer troligen få göra ÄD i april! Har fått en liten tidtabell.

Håller med om att sjukvården inte är så mycket till hjälp här i Sverige när man håller på med ÄD. Har hittat en gyn i min stad men hon verkar ganska nollställd när det gäller ÄD. Men antar att hon klarar att mäta det hon ska vid två tillfällen! :) Idag sa undersköterskan på kliniken som jag kontaktat att jag inte ska äta Progynon innan ET!!! Fast kliniken tydligt skrivit att det ska intas en tid innan.

Blir också nyfiken på vilka tester du ska ta Nuet? Känner att ingen i sjukvården kan svara på dessa frågor. Har själv frågat om det finns några speciella tester som kan vara bra att ta.

Kram alla

Svar på tråden Tråd för de som gör ÄD ute i Europa