• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • juicy

maddiz

grattis t rökfriheten

känns d bra?

• Marlene78

Att säga att man försvarar "det egna valet" blir ju konstigt då en gravid människas kropp inte längre är ens egen!!!

• Anonym (Håller med)

Håller med dej TS, Det är helt klart vårt val om vi vill röka eller inte. Jag rökte under nästan hela graviditeten och fick en underbar dotter som är frisk. Så inte påverkade min rökning henne. Och hur lätt är det att sluta röka när man är beroende`??

• pusselbitar
    Anonym (Håller med) skrev 2006-07-19 11:40:07 följande:
    Håller med dej TS, Det är helt klart vårt val om vi vill röka eller inte. Jag rökte under nästan hela graviditeten och fick en underbar dotter som är frisk. Så inte påverkade min rökning henne. Och hur lätt är det att sluta röka när man är beroende`??

Hur vet du att hon inte påverkats av din rökning än? Det behöver jui nte alls visa sig under de första åren utan kan komma i tonåren eller liknande.

Och hur kan du försvara ditt rökande med att du är beroende? Är man beroende så skaffar man sig hjälp till att sluta röka!

• Anonym (5omdan)

Alltså hur kan man ifrågasätta en mamma som säger att hennes barn är friskt?

Hur har man mage att påpeka för en mamma att hon ska vänta och se till tonåren innan hon glädjs över sitt barn.

Ibland är det bättre att bara HÅLLA KÄFTEN! Men vissa kan inte det... vad är det för FEL?

Usch vad arg jag blir när jag läser insändare från folk som tror att de har rätt att säga vadomhelst till någon. T ex bara för att denna någon är rökare.

• Cado

friskt barn? har du inte läst på om cigg???

barnen är endast friska under de första åren om man har tur, men när de blir vuxna får de ofta tumörer och cancer osv. Tack vare rökningen som mamma höll på med. Cancer och sjukdomar brukar ta många år att utvecklas. Grattis. Jag är själv barn till en rökare, och får bara hoppas att hon inte dödat mig i förtid.

Att medvetet riskera barnens hälsa som barn OCH VUXNA (hela deras framtid), det är oförsvarligt.

• Beckah82
    Anonym (Håller med) skrev 2006-07-19 11:40:07 följande:
    USCH va arg jag blir!

Sitter du på allvar och tycker att det inte ens var FEL?
    ♥ Beckah, mamma till Victor. Hemsida: busig.sida.nu
  • Hustomten

Men nu får ni väl ändå ta och sluta skylla på att det är sååå svårt att sluta röka.
    Det är det inte.
    Jag rökte som en jävla borstbindare innan jag fick veta att vi väntade barn. Dagen jag testade plus slutade jag. Likaså när jag väntade barn nr2.

Och vaddå att det är erat val???
    Det är det väl för fasen inte? Det är ju i magen erat barn ligger och får i sig samma sak som ni drar i er. Barnet har ingen valmöjlighet. Det har NI.

Ja, jag röker själv nu. Och ja, nu ÄR det MITT val. Men det var det inte när jag var gravid så därför slutade jag. Det borde ju för fasen vara självklart.
    Det är ju jättebra att ni som rökt fått friska och krya barn. men bara för det så kan man ju inte säga: " Ja jag rökte och mitt barn var helt friskt" " så jag skiter i vad andra säger" Moget resonemang det där va? Nej INTE.

¤¤¤¤¤¤¤ www.familjeliv.se/Bloggar-3-3/b1483.html ¤¤¤¤¤¤¤
  • imperia72

Jag tycker att det är så konstigt att det är förbjudet att köpa ut nikotin till barn under 18 år, men helt okej att "bjuda" sitt foster/barn på det!

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----