• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • Envis som en mulåsna

Öm men nu får ni väll ändå ta o ge er! ärligt talat?

För det första kan jag hålla med om att just TS här har väll ordat sig på ett sådant vis att hon får tåla lite kängor. Visst kan hålla med.

Men nu alla ni som sitter här o så högaktigen sätter er själva på dessa höga hästar som ni snart inte kommer kunna rida, kliv ner innan ni rammlar ner!!! E ni inte lite väl jäkla kaxiga???

Låt oss nu säga att just TS är en okännslig skit som inte bryr sig fem skvatt över sitt barn så kan jag garantera att hon till hör en sådna minioritet att den nästna inte existerar. De flesta som sagt (av vad jag bara ser här ex) lyckas sluta, andra lyckas skära ner till bara ett fåtal cigg per dag eller kan till o med gå i flera dgr utan att röka alls.

Är inte det bra? eller är det så alla ni 100% perfekta varelser att man måste vara som er o lyckas med en gång med allt o aldrig vara männsklig?

O börja för fasen inte o klaga på de som sitter på ute serveringarna o röker, ngnstans måse folk få röka o om man inte får göra det ute o på en uteservering vad fasen skall man då göra det.

Mamma till Ludvig 2 månader
  • juicy

envis....

varför ska vi icke rökare ta er äckliga rök när vi sitter på uteservering??

nä jag tycker att rök förpestar samhället,å ska man nu envisas å röka så gör d hemma!!!

• sanndris

Jag tycker oxå så klart att det är dumt att röka när man är gravid, (ingen kan väl tycka det är bra) men samtidigt är det ju deras val..
    MEN däremot stör jag mig så mycket på alla som har rökt o sen kommer o säger att "det är minsann inget fel på mina barn".. Ni vet väl att t.ex era döttrar kanske blir sterila.. Sånt märker man ju inte när barnen är små.
    Nej, rök om ni vill men försök inte rättfärdiga det sen!!!

• evaviola

juicy: Varför ska vi allergiker tåla äcklig parfymdoft i hissar, bussar mm? Parfym kan man använda hemma.

• juicy

evaviola

om du e allergiker,så borde du nog inte röka...

• evaviola

juicy: Varför antar du att jag röker? Tycker du inte att parfymdoft o ciggdoft kan jämställas då?

• juicy

evaviola

för jag vet att du röker,,du har liksom själv startat en rök tråd ju!!

• juicy

såklart
    jag har ju skrivit i din tråd!!
    hallå

• evaviola

juicy: Ja, det kanske du har. hmmmmm... Dåligt minne, du vet

• juicy

skyll på gravven

(d gjorde jag)

hoppas d går bra för dig,,å du lyckats sluta

• evaviola

Ja, varje dag tänker jag: NÄ, nu får det faan va slut med ciggen! Men så på kvällen....

Har i alla fall börjat känna bebben liiite mer nu, så det har blivit mera verkligt.

• juicy

men klarar du å gå hela dan utan cigg då??

• Envis som en mulåsna
    juicy skrev 2006-07-24 19:28:16 följande:
    envis....varför ska vi icke rökare ta er äckliga rök när vi sitter på uteservering??nä jag tycker att rök förpestar samhället,å ska man nu envisas å röka så gör d hemma!!!
    till att börja med så är jag inte rökare!
    Mamma till Ludvig 2 månader
  • evaviola

juicy: Ja, när jag är i plugget röker jag inte. Helst inte om jag är ute på stan heller, skäms för mycket nu när magen syns.

• juicy

evaviola...

kämpa på!!!så ksa du se att d går hur bra som helst,,

har du förresten läst "äntligen icke rökare"?

gör d annars..

• Bosse ess

Att röka under graviditeten borde kunna jämställas med "vållande av kroppsskada". 
    Skada på fostrets kropp. Detta faller tyvärr utanför lagens ramar men varje gravid person med ett uns av förnuft torde inse att fostrets väl och ve är viktigare än en stunds njutning av en cigarett. 
    En icke helt färdig studie visar, att barn till rökare oftare drabbas av ohälsa än barn till icke rökare och blir oftare rökare själva. Samma sak gäller alkohol och andra droger.
    Alla rökare råkar så småningom ut för cool, utan undantag. Särskild statistik för enbart cool relaterade skador finns inte, utan ingår i hela drog och alkoholkostnaden för sjukvården. Alkoholmissbruket står för 42 miljarder och övriga missbruk för ca 90 miljarder, där rökningen ingår. 
    Detta är alltså tänkvärt ur flera synvinklar.
    Hälsningar Docent Bis

• frappa
    Bosse ess skrev 2013-12-12 15:45:08 följande:
    Att röka under graviditeten borde kunna jämställas med "vållande av kroppsskada". 
    Skada på fostrets kropp. Detta faller tyvärr utanför lagens ramar men varje gravid person med ett uns av förnuft torde inse att fostrets väl och ve är viktigare än en stunds njutning av en cigarett. 
    En icke helt färdig studie visar, att barn till rökare oftare drabbas av ohälsa än barn till icke rökare och blir oftare rökare själva. Samma sak gäller alkohol och andra droger.
    Alla rökare råkar så småningom ut för cool, utan undantag. Särskild statistik för enbart cool relaterade skador finns inte, utan ingår i hela drog och alkoholkostnaden för sjukvården. Alkoholmissbruket står för 42 miljarder och övriga missbruk för ca 90 miljarder, där rökningen ingår. 
    Detta är alltså tänkvärt ur flera synvinklar.
    Hälsningar Docent Bis

Då hade vi haft att göra grabben.

Tänk på alla gravida som äter illa, tex trycker i sig obscena mängder socker.

Nä, information har fått ner tobakskonsumtionen massor.

Fortsätta med detta är logiskt.

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----