• evaviola

-----Rökning under graviditeten-----

"Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla.."

Jaha, men varför tar du upp det igen då?

• evaviola

Ja, TS.... Ta en titt på ditt verk nu. Antar att en sådan tråd var precis vad du INTE ville se mer av eller?!

• evaviola

Anonym: JAG tänker inte låta bli att framlägga min åsikter av rädsla för att någon ska ta illa vid sig och bete sig som ett barn, dvs göra tvärt om. Det är inte mitt problem om blivande mammor får dåligt samvete o dövar det med ännu en cigg.

• evaviola

JA, o vad e en "pretto-mamma" ?!

• evaviola

Hilla: Ingen har sagt något om att hon är en kass mamma, det är nog hennes egna tankar skulle jag tro...

• evaviola

emmies: Vad ville TS ha sagt med sin tråd då? Ska vi bara gå in o läsa den, sedan hoppa ut igen utan att svara? Eller ska vi ljuga o skriva: Klart att du inte gör något fel, TS. Fortsätt du med det du gör så blir det nog bra! Eller?!

• evaviola

emmies: Ja, tänk om vi skulle tassa runt på tå för alla de som har dåligt självförtroende för att dom utsätter sitt barn för farliga saker! Det hade blivit spännande!

• evaviola

Barnet TAR mer skada om man röker än om man slutar helt, sen får alla BM i hela Sverige säga vad dom vill!

• evaviola

emmies: Du citerade ju det här utan någon komentar, då antar jag att du tycker lika...

"Citerar Hilla: Min barnmorska sa åt mej att hellre trappa ner än att sluta om det var svårt. Eftersom barnet blir MER stressat o tar skada av din nervositet o abstinens...än om du tar en cigg.."

• evaviola

Hilla: precis. MAn måste inte lita blint på vad BM säger, man kan tänka själv ibland oxå

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----