• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • medistra

du får gärna ha din åsikt, och jag har m in, och min är att JAG tycker att det är fel att man vill utsätta sitt ofödda barn för en massa hälsorisker

JAG tycker att det är oerhört egoistiskt

• Anonym

Jag hoppas de är FÅ gravida rökare som tycker de gjort sitt val att röka..för det låter ju som att det är hur vanligt och normalt som helst...egoistiskt!

• Karin82

Ja alla har rätt till sin åsikt men jag håller med föregående att jag kan inte heller fatta hur och varför man är så egoistisk att man utsätter sitt barn för de faror som barnet faktiskt kan orsakas utav. Skulle inte rökning vara farligt för fostret och för mammam så skulle det inte stå varningstexter på packeten..

Rök om ni vill men utsätt inte era ofödda barn för röken..

En kompis till mig vars barn har fått astma pga av att mamma röker...

• evaviola

"Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla.."

Jaha, men varför tar du upp det igen då?

• sheeba

Precis som du tycker en massa inlägg om rökning under gravidtet är irriterande så bidrar du just nu med en likadan tråd själv som kommer bli precis lika dan.

Vill man utsätta sitt barn med rökning så får man göra det inte mig i mot.
    Men skulle det bli något fel sedan som relaterar till rökningen så står man där och tycker jävligt illa om sig själv kan jag tro.
    Sedan så är det ju inte att man ser felen direkt, de kan komma i vuxen ålder som allergier t.ex.
    Man får göra många val här i livet varför inte försöka göra de bra valen för sig själv och sitt kommande barn?

Vet själv att det är svårt att sluta men det finns hjälp att få om man verkligen vill.
    Vad är 9 månader av ett helt liv?
    Jo en bra börjat på det kan man ju hoppas.

• Annas

Nej det är klart att det inte bara är "ditt" val, du du gör ett val åt ditt barn också. Men orka varför skriver du om det om du tycker att det du gör är rätt? Det är din kropp och ditt barn som får i sig nikotin och gifter.

• TheBlueRose

Vad vill du med denna tråd ...

Jo fler trådar som startas om detta ju mer raballder ju ..
    Vad tror du att du kommer att få för reaktioner TS då du skriver att du är gravid + att du röker??..
    Hade nog vart bättre att utesluta att du är gravid + att du röker. Utan bara göra en allmän tråd om graviditet & rökning..

För mig kvittar det vilket du gör. Du har valt. Du är myndig du väljer ju själv vad du vill göra...
    Jag tycker inte du eller någon annan rökare är egoister. Som du nog kommer att få höra av dom flesta som kommer att trilla in i den här tråden... ...

• Zperox

Ditt barn har ju inte valt att bli skaffad själv. Därför är det fruktansvärt att förgifta sitt egna barn på det sättet. Jag själv slutade röka så fort jag misstänkte det och har ej tagit ett blås sedan dess. Jag får nästan aggrissioner när jag ser gravid röka. USCH

• evaviola

Ja, TS.... Ta en titt på ditt verk nu. Antar att en sådan tråd var precis vad du INTE ville se mer av eller?!

• flemma24

Klart att man får göra som man vill... men varför berätta att man röker när man är gravid? Är du stolt över det?
    Jag har själv rökt ett paket om dan tills jag fick ett plus och tack gode gud kunde sluta.. men om jag inte skulle kunnat sluta skulle jag ALDRIG säga det till någon utan skämmas för mig själv!! Det ät MIN åsikt!

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----