• Karin82

-----Rökning under graviditeten-----

Ja alla har rätt till sin åsikt men jag håller med föregående att jag kan inte heller fatta hur och varför man är så egoistisk att man utsätter sitt barn för de faror som barnet faktiskt kan orsakas utav. Skulle inte rökning vara farligt för fostret och för mammam så skulle det inte stå varningstexter på packeten..

Rök om ni vill men utsätt inte era ofödda barn för röken..

En kompis till mig vars barn har fått astma pga av att mamma röker...

• Karin82

Anonym: varför tänkte du först skriva nått spydigt men istället kalla oss andra för "pretto-mammor på familjeliv"?

• Karin82

Vill inte verka märkvärdig eller så men jag slutade röka direkt efter att jag pinkat på sticken.
    Innan jag vart gravid hade jag inte ens försökt sluta röka för jag ville inte och var inte motiverad. Men när det vart ett streck i rutan så kom all motivation! Alltså det va inga problem att sluta för man gjorde det för någin annans skull, bara tanken på att mitt underbara barn skulle bli lida och kanske få men gkorde att asken åkte i sopptippen och där stannade den!
    Nu efter så fattar jag inte hur jag tidigare inte velat sluta.. konstig man lär ha vart innan..

• Karin82

Alltså när det finns fakta om sjukdomar osv som kan uppstå i och med rökning under graviditeten och även senare i livet (om mamman fortsätter att röka) för både mor och barn så fattar jag inte att folk igentligen diskuterar.. Det är ju för tusan farligt att röka..

Vem skulle köra med barn i bilen och inte ha bälte på dem?
    Vem skulle köra rattfull?

Det är ju lika dumt som att röka..

Mormor hade kol (hur det nu stavas) och det va så hemskt att se henne den sista tiden.. varför göra så mot sig själv??

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----