• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • Lillan7704

idiblon:

Okej, då tog jag ditt inlägg på fel sätt.. Sorry!

• Anonym (1 om dan)

Jag rökte som en dåre i början av min 4:e grav ( v 28 nu) pga att jag va nere i nerverna, mådde skit..jag mår fortfarande skit men har lyckats dra ner till 1 om dan men mår såååå dåligt över att jag utsätter mitt barn för detta...
    O då säger folk, men EN kan väl inte vara så svårt att ta bort helt??
    Jo för mig...för det känns som om min existens just nu hänger på den enda ciggen...jag vet att det är löjligt osv men jag kan inte sluta med den....
    Vad gör man ??
    Har ju hört att nikotinplåster är farligt oxå.....

• jennypennypannkaka

Jag tycker att du sköter dig bra och är riktigt duktig! En cigarett om dagen tror inte jag är så farligt. Vi andas in så mycket skit ändå, så de därynka blossen gör nog ingen skillnad.

Självklart vore ju det optimala om man inte röker alls under graviditeten, men livet är inte alltid svart eller vitt!

• saga o kevin

ts.. håller verkligen med dig..

• Karin82

Alltså när det finns fakta om sjukdomar osv som kan uppstå i och med rökning under graviditeten och även senare i livet (om mamman fortsätter att röka) för både mor och barn så fattar jag inte att folk igentligen diskuterar.. Det är ju för tusan farligt att röka..

Vem skulle köra med barn i bilen och inte ha bälte på dem?
    Vem skulle köra rattfull?

Det är ju lika dumt som att röka..

Mormor hade kol (hur det nu stavas) och det va så hemskt att se henne den sista tiden.. varför göra så mot sig själv??

• veronicaermanbriks

Jennypennypannkaka: jag har oxå hört det där om stress...vet inte varifrån bara. kanske fl??

saga o kevin: hur står du i detta???

• veronicaermanbriks

förlåt, glömde skriva OT innan inlägget till saga o kevin.
    förresten OT på detta oxå.

• emmies

har ni inte slutat på denna tråden än??

• Lillan7704

emmies:

Lugn & fin.. Andas och räkna till 10..

• emmies

lillan7704: irriterad på knattar som skall va spydiga suck

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----