• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • emmies

håller ni förtfarande på här på denna tråden.. den har ju liksom spårat ur för länge sedan!

• Nossen

Ja, det är DITT val, men det är inte barnets val....Och det är barnet som får betala priset.....

• Samantha

Ååå, vad jag är glad att jag slutat! Skrattande

• saga o kevin

samantha: de är bra gjort:-d

• Samantha
    saga o kevin

Det känns rätt bra faktiskt! Skrattande
  • saga o kevin

självklart man önska att alla sluta röka när man är gravid och för övigt oxå.. men att trycka ner någon för att inte klarat det...

NÄ FY säger jag bara ,det tycker jag är lågt att göra

Samantha: kan tänka mig det

• smurfpinglan

Jag har rökt i 6 år, blev gravid och slutade direkt.
    Hade jag planerat att bli gravid innom de närmsta åren
    hade jag lagt av tidigare.
    Att folk blir irriterade över gravida som röker
    är förståeligt, med tanke på att ni gör valet och barnet
    kan inte göra ett skit förutom att ligga där och sörpla gifter. Tyvärr kanske låter lilla men det är så många ser på det. Och ja de som lyckats dra ner till ett par cigaretter om dagen i stället för ett paket är jätte duktiga.

• Anonym (rökare)

emmies: vad gör du här om denna tråd stör dej så mkt? Du är ju inte hittvingad, eller hur? Finns en massa andra trådar att välja bland!
    Jag kan inte sluta förundras över alla som skriver att så fort jag fick ett plus så slutade jag röka på en gång. Ni har verkligen gjort det bra, jag beundrar er, men samtidigt tänker jag : kan dom verkligen haft riktiga abstinens som jag får? Som saga o kevin säger:dom som inte haft ett starkt behov ska inte yttra sej alls. Bra talat!!
    Tror ni andra verkligen att vi gör detta med gott samvete mot våra ofödda barn? Nej den som påstår det vet inte vad hon/han pratar om! Jag sitter inte och försvarar rökandet vid graviditet men kan man inte sluta så kan man inte. MEN då anser jag att man ska röka de svagaste (blend ultima) som jag själv gjort.
    Nu får alla ickerökare säga vad dom vill och idiotförklara men om dom vill. Jag har som sagt försökt men inte kunnat sluta.
    Inte konstigt man måste vara anonym om detta pga alla påhopp. Glöm stöttande ord. Tack till alla ni som förstår vad vi stackars rökare som försöker sluta får gå igenom!!

• saga o kevin

anonym(rökare): förstår dig  precis... Tycker oxå det är hemskt med alla påhopp..

Spöket
  • evaviola

Anonym(rökare) : Ja, visst kan dessa kvinnor som lagt av direkt haft lika mycket abstinens som du! Tror att just den frågan bara är ett sätt att försvara sig på, men det är ju bara min åsikt.

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----