• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • Anonym (Rökare)

Håller absolut med ts och är trött på alla påhopp!!

• Anonym (ego)

Jag rökte (sen många år på heltid) men slutade samma dag jag fick reda på att jag var gravid.
    Jag tycker man SKA skämmas om man röker under graviditeten och jag tycker inte alls synd om er som tycker ni blir påhoppade. Ni skadar faktiskt en annan människa! 
    Det är jättejobbigt att bli kritiserad men är det någon gång ni ska sluta röka så är det när ni blir gravida.
    Blunda inte för verkligheten utan läs på om hur fostret faktiskt påverkas av cigaretterna och be sedan om hjälp att sluta röka!

• zebran i Stilla havet

En till sadan har trad som har sparat ur.. suck..

Mina tio cent i den har diskussionen ar och forblir: Det AR inte lika latt for alla att lagga av med att roka. Vi VET alla att det ar farligt och alla gor vi sa gott vi kan. Sa gott vi kan. Ingen blir behjalpt av att rokande mammor bli nertrampade eller bespottade i den har fragan, allra minst bebisarna i rokarmagarna. Lite stod och hjalp kan daremot gora underverk.

• Anonym (1 om dan)

Jamen guuud va bra...då kan jag anklaga min mamma för att jag har haft ett sexmissbruk!!!
    Då behöver jag inte gå här o undra vad det va för fel på mig
    Det har vart hennes fel hela tiden att jag har vart så deppad o försökt ta mitt liv....underbart!!!

Allvarligt talat så tror jag inte på att mammas rökning kan leda till att man gör knepiga val i livet!?

• saga o kevin

veronica: vad menar du är lite trög ???

• Anonym (röker)

Hej. Jag e rökare, men skulle ALDRIG ta en cigg när jag väntar barn!
    Håller med föregående talare,ni förtjänar att bli påhoppade. Det är själviskt att röka och skada ett litet barn som inte kan säga ifrån.
    Ta er i kragen, är ni mogna att få barn när ni inte ens kan offra en cigg för deras liv??

• wellah

Jag är rökare både före och efter graviditet, men inte en sekund som gravid. Jag tycker alla som röker med barn i magen skall skämmas... det är vidrigt... fruktansvärt vidrigt.... tänker inte skriva fullt ut vad jag tycker om er som gör så mot era barn i magen för det skulle nog göra att jag blev avstängd. Skäms på er! Det går att ta paus i rökningen och prioritera sitt barns hälsa före sig själv. VI är många som gjort så.

• saga o kevin

anonym(1 om dan) det tror inte jag heller....
    innan jag blev gravid med mitt första barn, så sa jag att den dan jag blir gravid ska jag sluta röka
    så kom den dan jag blev gravid men jag kunde inte sluta,vet inte men jag hade svårt o förstå att jag hade ett liv i magen ,de var på något sätt overkligt.
    Men jag drog ju ner på det rejält..
    Men när jag fick honom så kunde inte jag gå ut o röka , så jag höll mig i 6mån ,under tiden jag ammade.Sen börja jag igen så dumt,,

Alla vet att det är farligt o röka ,men dom som inte har haft ett starkt behov ,tycker jag inte ska yttra sig alls ..

• saga o kevin

Wellah: jag var hos läkaren med mina barn för dom hade så hög feber o blivit förkyld , så fråga läkaren om vi rökte.
    japp svarar vi då, men vi röker inte i närheten av barnen,och ute på ballkongen,
    Då sa han att fast man röker ute så fastnar det på kläder,hår och sen så andas du ut farliga gifter i 5 timmar efter du rökt  som ditt barn andas in....

Så hur kan du då på stå att du prioriterar ditt barn ???

• idiblon

Anonym (1 om dan): Inte enbart men som bidragande orsak. Hoppas att du inte är lika ovillig att fatta om ditt barn skulle få nåt problem sen, för det är om föräldern är ovillig att se om barnet faktiskt tagit skada som kan vara värst. För övrigt så är 1 cigg om dagen långt mycket bättre än ett helt paket om dagen. Håna du mig som anonym, det får stå för dig.

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----