• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • evaviola

idiblon: Hihihi, jag återkommer nog snart o säger detsamma! Väntar bara på plusset först! Natti natt på er alla!

• emmies

anonym giftig.. var inlägget menat till mig så är jag inte gravid längre.. och ammar inte heller.. så mitt barn kan inte ta mer skada nej

• idiblon

emmies: Jag förstår det. Från mig är det iallafall inte menat så.

evaviola: Lycka till!

• emmies

idiblon: ok.. då är nog du en av få.. känns som om alla trampar och stampar på en bara för man väljer något som kanske är fel.. men för det första så är det så att jag som rökare vet att det inte är hälsosamt att röka över huvudtaget, och heller inte då för ett litet barn! men jag som alla människor har fel och brister och min brist är att jag FÖRSÖKTE sluta röka men KLARADE inte av det helt enkelt..
    Och då tänker ni andra--> ja hon är en egoist som bara tänker på sig själv och sina behov.. det är väl bara att sluta! då säger jag så här--> ja visst! ni var jätteduktiga och kunde sluta röka men det klarade jag inte av!
    o sedan för det andra så har jag fått så mycke tjat av min älskade sambo om att sluta både under grav och nu.. och så fort jag skall gå ut och röka får jag ONDA ÖGAT på en gång! så nu sitter jag här med snus i stället det svider och är jävligt..
    men om jag skall sluta så vill jag ha valt det HELT själv och att jag skall känna att detta klarar jag..

• MammatillMeja

vilket är värst?att en rökande gravid/ammande kvinna känner sig "trampad på", eller att det lilla barn man har i magen faktiskt far illa av all skit som mamman VÄLJER,att fullt medvetet dra i sig trots att man inte är ensam om sin kropp den tiden?kommer aldrig att förstå,tänker ens inte försöka,kvinnor som gör det valet.och tro mej,jag vet hur jobbigt det är att sluta,var själv storrökare förut å klart som fasen att det suger i ciggtarmen både nu och då.men jag väljer att låta mitt barn slippa sota för mitt beteende.

så tycker jag iaf.//ida

• emmies

gavIDA:om du hade läst lite i tråden så kanske du förstod vad jag pratade med idiblon om!// emmie

• idiblon

emmies: Det går inte att sluta för att andra tjatar, men det går när man själv bestämt sig och känner sig redo och mår bra nog. Du är inte ett dugg dum för att du röker, och tyvärr så känner sig nog din sambo ganska maktlös men visar sitt missnöje på ett sätt som inte är så givande egentligen. Men det är svårt att veta hur man ska göra. Jag hoppas bara att du någon gång mår bra nog att ta steget, och då önskar jag dig lycka till. En morot kan vara att dina barn säkerligen blir jättelyckliga över att se sin mamma vara en så god förebild som visar att det är coolt att ta hand om sig själv. Men du, stressa inte utan ta det i din takt så ska det gå bra OM du bestämmer dig för att sluta någon gång alltså. Lycka till i så fall!

• MammatillMeja

emmies:jag fattar precis.å jag sa vad jag tyckte rent allmänt om det otyget.

• Lilla78

När jag blev gravid och skulle sluta röka så tjatade alla. Det blev tvärstopp och jag kom på mig själv med att smygröka. Sen blev det tyst på alla och då gick det. Visst vissa dagar kan jag ta en cigg för att stå ut. Som när farmor dog eller min systerson hamnade på sjukhus och sånt men inte varje. Men blir man trackad blir det svårare. Säg inget istället till rökarna dom vet att dom gör fel. Jag gör fel som kan röka en cigg ena dagen och sen inte alls på 4v för att ena dagen vara tvungen. Men om jag blir påhoppad blir det värre.

• emmies

idiblon: jag håller på för fullt.. orkar inte med sura miner och tjat mer.. dessutom har min sambo börgat jobba nu vilket innebär att jag inte kan gå ut och ställa mig och röka hela tiden och lämna lillen inne själv.. så det är liksim "lika bra"

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----