• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • Anonym (giftig)

kan det vara ett för stort ego som gör att man inte kan sluta röka under graviditeten???

• evaviola

Hilla: precis. MAn måste inte lita blint på vad BM säger, man kan tänka själv ibland oxå

• idiblon

Jag lyckades själv inte sluta under min graviditet, jag var under för stor stress just då. Men det hindrar inte att jag inte i efterhand har kunnat öppna mig för hur fel det var. Så om någon inte lyckas sluta eller ens trappa ner så får det stå för den, men den ska fan inte komma och försvara sin rökning genom att säga att "andra ju fått friska barn" för då blir jag förbannad. Fortsätter man röka trots att man är medveten om riskerna så FINE, men skäm inte ut er med att rationalisera ett sådant beteende. Det är pinsamt.

• emmies

ok .. det var en här som skrev att hennes mamma föddes med låg födelevikt.. jag ville visa att inte alla barn föds underviktiga och små bara för att man rökat! fine inlägget var väl menat att hon skulle se det.. men nu är läget som det är och jag kan inte göra saker och ting ogjort.. är så jävla trött på allt tjat om rökning bara.. jag har en sambo som tjatar på mig att sluta än.. då han inte röker själv

• emmies

anonym giftig: *suckar ljudligt*

• idiblon

emmies: Nej samma här, jag kan inte göra saker och ting ogjorda, men jag kan ta ansvar för vad jag har gjort och förhoppningsvis förbättra mig själv i takt med att jag blir starkare och mår bättre. Man mår inte bättre enbart för att man slutar röka, man slutar röka för att man mår bättre.

• emmies

idiblon: sluta predika du har ju för fan inte kunnat sluta röka under din graviditet heller.. var under för stor stress? bara en dålig ursäkt..

• idiblon

emmies: Du skulle bara veta. Jag slutar aldrig predika för det jag vet och har lärt mig.

• emmies

jag vet väl att det är fel precis som du.. men man blir less på tjat

• Hilla

idiblon kan ju åtminstone erkänna att hon gjort fel.

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----