• Hilla

-----Rökning under graviditeten-----

Vill stötta TS lite. Min barnmorska sa åt mej att hellre trappa ner än att sluta om det var svårt. Eftersom barnet blir MER stressat o tar skada av din nervositet o abstinens...än om du tar en cigg..

Var själv helt rökfri under min graviditet, och även denna gång. Men som rökare vet jag hur tufft det är. Trappa ner gumman, mår du verkligen dåöigt av suget så ta dej en cigarett o slappna av. Din bebis kommer må hur bra som helst.
    Men gör dig o barnet en tjänst, trappa åtminstone ner så mkt det bara går.

Lycka till!

• Hilla

Men för tusan sluta hacka! Ni som INTE röker väljer själva, liksom de som röker.
    Själv skulle jag aldrig röka med bebis i magen, men för det klandrar jag inte andra.
    Inte mitt val.

TS söker stöd...och det är otroligt onödigt att trycka ner henne i skorna o känna sej som en kass mamma.

• Hilla

idiblon-> Håller med, försvarar INTE mammor som inte försöker. Men de som kämpar o lyckas trappa ner så mkt det går klandrar jag inte. Jag har det skittufft nu, men jag har inte tagit ett bloss sen jag plussade, jo precis efter tog jag en cigg för nerverna Men sen dess har jag inte kikat åt paketet. Vill TS inte ens försöka kan jag inte hålla med..

evaviola: Nja...men att hon tänker så e inte konstigt med tanke på vad som skrivs...fast å andra sidan har jag inte läst såpass noga att jag vet om hon försöker sluta eller bara struntar i det o röker som vanligt. Då är det en annan femma.

• Hilla

idiblon, tack så mkt Det går nog jättebra Nu när man e utan cigg så lever jag på choklad Så ist för ohälsosam blir jag väl en rulltårta

• Hilla

Som sagt, de söm röker fine...bara de FÖRSÖKER med allt de har för att trappa ner/sluta för sitt barns skull. Jag själv skulle aldrig ta ett bloss med växande knodd i magen..
    Men de som inte KAN...gör nog bättre i att ta ett bloss o minska stressen, men för det rekommenderar jag INTE rökning!

• Hilla

evaviola, vill poängtera att jag menade EN cigg, inte fortsatt rökning

Rökning under grav. är själviskt skulle jag vilja säga.
    Hellre vänta med att skaffa bäse tills man är stark nog att sluta.

Har inte sagt att bm hade rätt med den åsikten, alla får använda sitt sunda förnuft.
    Mitt förnuft sa åt mig att sluta, coh det gjorde jag.
    Känns inte ens svårt med tanke på vad mitt "pris" för det är. Ett litet barn

• Hilla

Men CREDIT till er som lyckas trappa ner/sluta!

KAN du inte sluta, så är det iallafall bättre att trappa ner än att fortsätta på samma väg...

• Hilla

idiblon kan ju åtminstone erkänna att hon gjort fel.

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----