• flemma24

-----Rökning under graviditeten-----

Klart att man får göra som man vill... men varför berätta att man röker när man är gravid? Är du stolt över det?
    Jag har själv rökt ett paket om dan tills jag fick ett plus och tack gode gud kunde sluta.. men om jag inte skulle kunnat sluta skulle jag ALDRIG säga det till någon utan skämmas för mig själv!! Det ät MIN åsikt!

• flemma24

Maddiz..
    Hur F-N kan du jämnföra att röka när man är gravid och röka när man sitter på balkongen när barnet sover... Det FINNS de som BARA röker på kvällen då barnet sover och hur blir då barnet lika förgiftad som när du röker med gravidmage?????
    Om du hade sagt att det är samma sak som att sitta och röka sen efter förlossningen och BLÅSA RÖKEN ÖVER BARNET, då hade jag förstått vad du menar men har du glömt att ta av dig nattmössan..

• flemma24

Maddiz..
    Jag har ALDRIG försvarat att man röker över huvudtaget..

Jag personligen tycker inte att det är ok att röka alls men ändå gör man det..
    Man vet ju att man blir sjuk av det...

Att jag skrev att det är bättre att röka på kvällen(om man har dålig karaktär) när barnet ÄR FÖTT.. Än att röka med barnet i magen..

• flemma24

MEN det är ju inte synd om rökare ELLER?????

• flemma24

Maddiz..
    Hade inte du själv varit rökare??

• flemma24

Att sluta röka gör man på eget val och det är INGEN som kan hjälpa...OM man vill sluta så kan man...

• flemma24

Jo men du sa att det var LIKA farligt att röka ute på balkongen som att röka med bebisen i magen... DET tyckte jag var lite fel jämnförelse

• flemma24

TS skriver att hon e trött på alla som diskuterar om allt om gravida och rökning... VARFÖR starta en tråd om det???????
    Tror du inte det kommer att bli diskussion??

Åsikter har vi alla men startar man en tråd så kommer det folk som har sina åsikter....

• flemma24

Att rädda sitt egna barn i magen tycker jag ska vara den STÖRSTA motivation man kan ha...eller??

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----