• juicy

-----Rökning under graviditeten-----

till ts fråga..

men om du ser enperson knarka framför sitt barn.skulle inte du reagerat då???

hallå,,rökning e ju en drog,å göra man d när man e gravid,,skulle folk int ereagerat då???

ska vi gå å blunda för allt annat som inte angår oss??
    typ som om nån slår sitt barn ska vi bara blunda för d,för d angår inte oss?????

• juicy

anonym rökare

men att typ 78 % av alla mammor som röker under gravv å mer än 20 cigg om dan får barn me missbildning,,å över 40% av dom som röker 10 cigg om dan..

e d ok???
    att kanrka framför sitt barn eller röka när d ligger i magen å göra deras framtid sämre..tom hjärnskadade..
    ska man blunda för d????????????????????

• juicy

anonym rökare..
    d handlar inte bara om att rökare får små bran..d handlar om att domkan bli missbildade å adhd,samt andra koncentrations svårigheter SENARE i livet!1
    ALLA JAG VET SOM HAR RÖKT UNDER GRAVV HAR BARN ME NÅN SORTS fel!!
    jag har själv vatt rökare å sluta när jag fick et pluss,,
    så jag vet allt va d har å göra me abstinens m.m..
    men att göra allt för ens barn menades att göra ALLT för ens barn..iaf d man kan göraa...
    å d va d jag gjorde.förstår inte hur vissa inte kan tänka så!!!

tanken att veta att ens barn KUNDE vatt frisk,,men så valde jag å rlka å nu blir H*N sjuk eller missbildat,,skulle aldrig kunnat leva me d!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• juicy

anonym rökare

jag har en rä'tt att säga min mening..
    kalla mig moraltant då..
    men att inte ge upp en egoirtisk handling när man har ett annat nytt friskt liv att tänka på,e för mig helt ofattbart!
    skada sig själv,,visst,,,men ett barn som inte bett att komma t dena värld,e väl d minsta man kan göra att göra allt för detta barn blir friskt??hm...
    d kvittar om cigg e lagligt,,alkohol e oxå lagligt,,men d e ju oxå en drog,,,eller????

• juicy

anonym rökare

om du kallar att säga sin mening e att hoppa på så får du väl kalla d d..
    men bara för att jag inte tycker som dig..¨jag tycker synd om dessa barn som ligger i magen å e beroende av att mamman gör allt för att ens barn sak bli så friska som möjligt,så e jag skyldig..

• juicy

har du då aldrig hört talas om att light cigg e lika farliga som starka??
    d va inte längesen en studoe på d visades.
    så för mig e en cigg en cigg,,vare sig vilket märke den än e!!

• juicy

som sagt så har jag själv vatt rökare å vet att mna hittar på minsta lilla grejerna för att röka..

MEN när jag va gravid så kvitta d huuur dåligt jag än mådde,eller va som än gick fel,,ett blos tog jag inte,,
    bara för att jag mådde dåligt skulle inte mitt barn göra d.å d höll mig uppe,
    abstinensen va lätta,gemfört va d skulle vatt ifall jag rökt å sen där blev nåt fel på barnet.

d handlar ju om ett val,,ett enkelt val enligt mig..
    sätta sitt barns hälsa framför ett ohälsosamt beroende,,

som varken e bra för nån.

• juicy

att vissa orkar sitta här å försvara ett barnsligt å dumt å ohälsosamt beroende..

men man kan inte sluta bla bla bla..
    jo d kan man..å d gjorde jag!!

att vissa försvarar rökning under gravv e såååå löjligt,,hoppas ni förstår d själva.

• juicy

om man nu röker när man har barn,tycker jag inte e så farligt,för man kan ju undvika å röka framför barnen,tvätta händerna,byta kläder osv..

men när barnet ligger i magen så e d sååå beroende av en,å d e upp t mamman att göra så barnet föds frisk,(d man kan göra)
    men där finns ju aldrig några garentier.
    men argument som "men barnet kan bli sjukt ändå,,å mitt barn e sjuk ändå jag inte rökte mm)e så barnliga..

alla vet att barn kan födas sjuka ändå,,,men chansen e såå mkt mindre plus att barnet kan bli mer sjukt än va d redan var om man nu rökte..

alla som "förvarar d" säger att dom inte gör d,,,men d gör ni ju,,d hör man bara på argumenten,,

• juicy

envis....

men om manaldrig la sig i va andra gör när dom gör nåt fel,,så skulle vi aldrig kunna hjälpa hemlösa barn,,eller barn som blir utsatta på olika sätt..

ska vi verkligen blunda för va andra gör när dom gör nåt fel??

e d inte barnn vi ska hjälpa?d e ju dom som inte har nån talan..

förstår likosm inte argumentet att "d e inte mitt problem"

mkt e inte mitt problem men om man lägger sig i så hjälper man..
    men om vi ska gå å blunda för allt som inte angår oss så kommer ju allt gå under tils slut.

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----