• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • nusse1

Förjävligt!!! Sluta röka åtminstone för era stackars barns skull

• Dofilus

Kan inte de som tycker det är OK att röka under graviditeten svara på om de tycker det är OK eller ej att ge ett nyfött barn en cigg?

• stjärnströssel

nu måste jag skriva lite..blir så irriterad av rökare som försvarar rökningen!!!
    blääää...

som igår..träffade några bekanta å dom röker såå mycket!!
    å enligt dom finns det inget som säger att barnet mår dåligt å får men!

blir så förbannad när man försvarar en dålig vana!!!

• Mamma T

Jag tycker att det är jäkligt själviskt att VÄLJA att röka när man är gravid.
    Man har ett annat liv att tänka på, ett liv som man ska ansvara för och sätta dess behov i främsta rummet.

Det är lika illa att röka under graviditeten som att dricka alkohol eller ta andra droger!
    Det är MIN åsikt.

• Anonym (5omdan)

Vad kul att se att det finns så många PERFEKTA människor här på FL.

• stjärnströssel

jag önskar att ALLA skulle ha svårt att bli gravida!!då skulle det nog inte finnas gravida rökare!

• Anonym (5omdan)

Ja, rökning sägs ju minska fertiliteten.

• Envis som en mulåsna
    Dofilus skrev 2006-07-23 20:20:36 följande:
    Kan inte de som tycker det är OK att röka under graviditeten svara på om de tycker det är OK eller ej att ge ett nyfött barn en cigg?

Vem har sagt att det är ok??!! jag har inte läst hela tråden men ärligt talat det handlar väll inte om att ngn tycker det är rätt, utan snarare de vad kan man göra mer en att försöka hjälpa folk att sluta.

Lagstadga emot det är inte lösningen! Fasen staten bestämmer redan tillräcklig o inte tänker jag överlämna min kropp till dem nu med o det säger jag som icke rökare.

Vad här näst??? förbjud abort, förbjud sprit, förbjud fritt val av religion??

Det finns mkt man inte tycker om här i välden men som människor som sagt ´har áll rätt i världen att göra oavsätt vad du o jag tycker om det. Det ända vi kan göra är att på ett bra sätt försöka influera dessa människor.

Att vara elak, spydig, kaxig o tro att man vet allt o tycker att allt är så bara för att man själv e så jävla bra på att börja och/eller sluta med saker.

Mamma till Ludvig 2 månader
  • Anonym (rökare)

stjärnströssel. Är själv rökare, men försvarar det inte, vad är det som säger att barnen mår dåligt och får men av att man röker då? OBS! Vet om alla risker!
    Min mamma rökte när hon väntade & ammade mig, jag har inga men eller mår dåligt! Enda men jag har är väl att jag är rökare=)
    Jag tycker det är upp till var & en... För endel är det faktiskt inte "bara" att sluta!

• stjärnströssel

enligt min bm så blir det lite syre när man röker för barnet..men jag vet inte..tycker bara det är fördjävligt att försvara att inget händer med barnen å att det är överdrift!
    vad vet vi?? det ända vi vet är att rökare oftast dör i förtid.

det må hända att det är mycket som är överdrivet ...men vem säger när det ÄR farlig???det är kanske från individ till idivid oxå.

jag förstår inte att man kan förvara eller tro att barnet mår lika bra av att ha en rökande mamma som en som inte röker..

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----