• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • saga o kevin
    puss skrev 2006-07-21 07:35:24 följande:
    faktum är att trots 200 sidor och många desperata försök, så finns det fortfarande inget skäl att röka under graviditeten.
    självklart är de inte ok o röka när man är gravid,men tyvärr så finns de många som inte klarar av o sluta helt,tycker lyckas man dra ner på de så har man åtminstonen lyckats med nått.

Till dom som har lyckats sluta helt, jättebra gjort,stort grattis ,men även till dom dom lyckats dra ner på de tycker ni gjort lika stort jobb
  • juicy

att sluta röka är inte som att besegra mount evrest!!!

ALLA kan göra det!!!

• saga o kevin
    juicy skrev 2006-07-21 08:48:10 följande:
    att sluta röka är inte som att besegra mount evrest!!!ALLA kan göra det!!!
    hur vet du de bara för att du lyckats o många andra ,men alla kanske inte har den strykan o klara av att motstå..
  • listo

saga o kevin: Om någon höll en pistol mot ditt huvud, mot din partners eller ditt barns huvud, och hotade att skjuta om du inte slutar röka... Skulle du kunna sluta då?

• juicy

saga...

jo alla kan!!
    handlar omvilja,,för alla har den styrkan,,men många låtsas eller tror inte att dom har den..

• juicy

saga..

d handlar inte om att ha en extrem styrka för att sluta röka!!

d handlar om en styrka som alla har..

• Dia Dhuit

Att sluta röka handlar om VILJA och inget annat! Har man inte VILJAN så fortsätter man att röka.

Jag anser att det är den minsta uppoffringen man kan göra för sitt barn. För det är lite det föräldrarskapet handlar om...uppoffringar och kärlek till sitt barn och sig själv.

• juicy

dessutom så har en rökare 1000000000000000 ursäkter för att INTE sluta..

bla att man inte har den styrka d krävs för att sluta..

som sagt en ursäkt bara

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----