• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • Anonym

Hej ! Jag rökte hela gravidieten , och kände mig som världens bov.
    När min dotter föddes så slutatde jag bara röka utan hjälpmedel . Jag var inte röksugen mera , konstigt värre . Men jag har inte rökt på tio månader

• spacebeare

Amswart sa: Det enda jag tror att man kan göra för att hjälpa rökande gravida som har kört fast är att försöka få dem att inse att cigaretterna inte ger lugnet... Det är cigaretterna som från början har skapat oron

bra skrivet gav mig en tankeställare

• Huskatt

Marlene 78 1932

Ska man vara lite petig, så är ju foster en parasit som lever av din kropp.
    Så jag tycker nog att min kropp fortfarande är min, även om man är gravid.

Men en del saker har jag lärt mej här...som att en bra mamma är av den uppoffrande sorten utan rättighet till ett eget liv alls.
    Och att det ok att säga hur elaka saker som helst till rökare.
    Och att ickerökare är bättre människor.
    Att rökare är dumma i huvudet utan annsvarskänslor,empati och mammakvaliteer.

Så jag drar den en gång till...låt den utan synd kasta första stenen

• puss

"Men en del saker har jag lärt mej här...som att en bra mamma är av den uppoffrande sorten utan rättighet till ett eget liv alls.
    Och att det ok att säga hur elaka saker som helst till rökare.
    Och att ickerökare är bättre människor.
    Att rökare är dumma i huvudet utan annsvarskänslor,empati och mammakvaliteer."

fånerier. hur kan man vara en bra mamma om man riskerar livet på sina barn för sitt eget nöjes skull? jag får då inte ihop det, iaf.

"Så jag drar den en gång till...låt den utan synd kasta första stenen"

ja, som synes så har jag inga problem med det. varför skulle jag ha det? jag ser till att mina barn mår bra. jag har inget fel gjort.

• Trancequeen
    Microlys: Klockren kommentar, den om att det är tillåtet att ge ett barn i magen tobak och alkohol, men när det sedan är fött så måste det vänta 18 år. Det som är synd att man kan nog inte förbjuda vuxna människor som är över 18 att röka, även om det skadar ett nytt liv. Men jag gillar ditt sätt att tänka.
  • Trancequeen
    Många föräldrar vill nog ge sina barn dom bästa förutsättningarna som finns, men det många glömmer är att man inte kan köpa sig ett friskt barn. Jag kan verkligen inte förstå dom som här skriver och försvarar TS om att hon inte ska må dåligt etc.

Idag köper man hellre dom nyaste prylarna för att göra sina barn lyckliga, men tänker inte på konsekvenserna av varelse prylarna och ohälsosam livsstil. Att köpa många saker till sitt barn gör inte barnet lyckligt. Jag vet, jag har varit ensam barn i hela mitt liv, fått allt jag velat, men inte hade jag en lättare tonårsperiod för det, snarare sämre.

Om man vill ge sina barn, vare sig dom ligger i ens mage eller står på egna ben, ett hälsosamt liv, så ska man nog prioeritera maten och motionen, där kan man verkligen hitta stora bovar.
  • Trancequeen

"Rökare är också människor, men inte lika länge!"

• Anonym (5omdan)

Puss: Ok, du är inte rökare antar jag. Du skriver att du ser till att dina barn mår bra, och att du inget fel gjort.

Då är det alltså såhär enkelt att:

Rökare= dålig mamma
    Icke rökare= Bra mamma.

Tillåt mig småle, åtminstone.

• puss

"Då är det alltså såhär enkelt att:

Rökare= dålig mamma
    Icke rökare= Bra mamma."

personligen anser jag att en bra mamma har större krav på sig än så, men vad du lägger i begreppet "bra mamma" är ju upp till dig.

• musan

Åhhh.....hur många gånger ska man behöva förtydliga sig egentligen.....UNDVIK allt NIKOTIN.....

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----