• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • Mirva

Maddiz:
    "Mirva, förlåt att jag påpekar än en gång, men alla får INTE åka på rökavänjningsklinik på bekostnad av sitt landsting.."
    Har du kollat upp det? Var har du faatt det ifraan? Saa du menar att professor Hugo Lagerkrantz skulle sitta och ljuga i radio?

Anonym(5om dan)
    "Ja, det skulle vara bra om man erbjöds inläggning på rökavvänjningsklinik. Med sjuklön dessutom. Dock ingenting som existerar i verkligheten."
    Samma svar som till Maddiz. Sedan aer det tyvaerr naagot du faar be om sjaelv. Ta och ring till professor Hugo Lagerkrantz paa Karolinska saa faar han beraetta mer. Tyvaerr aer jag inte i Sverige och kan goera det sjaelv.

• Cado

Det finns inga ursäkter för att röka eller dricka under graviditet, det är inte ens eget liv man har hand om bara längre. Men inte ska man behöva genomgå det själv, det finns grupper man kan delta i, få mediciner (före graviditet, inte under) och man kan gå in på

www.cancerfonden.se

och skriva av sig och ta hjälp av andra som kämpar sig fria mot rökning.

Man kan om man vill!

Att veta att man kanske ger folk i omgivningen cancer och bara rycka på axlarna, det är ju att göra det väl enkelt för sig? Ingen är perfekt, men vi talar om något som dödar, man kan lika gärna leka rysk roulette, och sätta pistol i pannan på barnen då och då! Rökning DÖDAR, det finns en mening bakom de orden!

• Anonym (fd. rökare)

listo: gillade ditt inlägg. Jag var rökare i 6-7 år och försökte sluta ett antal gånger men var aldrig tillräckligt motiverad. Sen träffade jag min nuvarande pojkvän som inte tål cigarettrök och då hade jag att välja på honom eller cigaretterna. Beslutet var jättelätt då nykär som jag var så nu är jag rökfri och gissa om jag är glad för det

• amswart

Håller med de två förra inläggen; superbra skrivet listo... riktigt klockrent

• Anonym (5omdan)

Jag har inte sett någon här som verkligen FÖRSVARAR rökning. Bara några som försvarar det egna valet. Och några som inte gör det....

• flemma24

Att rädda sitt egna barn i magen tycker jag ska vara den STÖRSTA motivation man kan ha...eller??

• maddiz

Mirva..ja..jag påstår att han ljuger, för här får man inte det.

• maddiz

Mirva..men för att än en gång få det bekräftat, så ska jag ringa och prata med bm, för vet att det inte existerar i det här landstinget..

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----