• maddiz

-----Rökning under graviditeten-----

Oh yes..ännu en rökartråd.
    Finns det verkligen inga andra trådar än att starta, alla vet, att dessa spårar ur.

• maddiz

Blir inte förvånad av att dom här diskussionerna lever än..

Själv är jag fd rökare, lyckades lägga av, fast visst, ibland kommer suget, säger jag nåt annat, så ljuger jag.
    Vet inte hur många gånger jag har testat och fallit dit igen efter 2- 3 dar, i ren ilska, för jag mådde rent ut sagt dunderskit av att ha lagt av..men nu flyter det på, och jag tar en dag i taget.

Tänker inte sitta och peka pinnar och mer eller mindre idiotförklara rökare, jag förutsätter att alla gör så gott dom kan, det är inte lätt att sluta, vet det...
    Hoppas ni lyckas ni som vill försöka!

• maddiz

instantcasting...

Mitt förstånd är absolut inte sämre eller värre än nåns annan för att jag är en fd rökare..
    Vet inte varför vissa ska slänga ur sig så omogna kommentarer i en diskussion som kanske hade varit vettig från början, men som vanligt, så ballar alltid en sån här diskussion ur.

• maddiz

Marlene...

Nämn nåt samhället ska göra då?

Sitta här och spy galla eller?

• maddiz

Marlene..

Skicka det som ett förslag..?

Vi pratar om vuxet folk..varför kan man inte själv som person avgöra vad man gör med sin kropp och vad som är i den, varför ska folk stå med pekpinnar och tala om vad allt och alla andra ska göra?

• maddiz

En fråga..va sjutton har yrket med rökningen EGENTLIGEN att göra?

Om man så är läkare, us, ssk..eller struntsamma, psykolog kanske.. Men småler lite åt att man skulle ha en kokerska på en förlossningsavdelning, möjligtvis på stenåldern..

Jag rökte långt in i min graviditet, och gick ut med det öppet här på fl, vilket jag INTE skulle ha gjort, för det blev en..URSÄKTA...jävla cirkus om att jag skulle inte ha barn, soc skulle plocka av mig barnen, och nämn inte all JÄ::A skit jag fick kastat upp i ansiktet.
    Det enda jag egentligen ville få ut utav det i slutändan var TIPS om hur jag skulle fixa att sluta och röka, men istället fick jag en massa SKIT av folk som inte hade mer vett i skallen än att spy ut sin skit över hur värdelös jag var som människa..

Så gissa om jag klev ur dessa trådar, för det leder som alla säger, till ÄNNU mer rökning.

Men vet ni vad?

Numer är jag rökfri, men det är då INTE tack vare nån här på FL, där jag verkligen trodde jag skulle få tips och råd!!

Så ni som röker och försöker trappa ner, kliv ur dom här trådarna om ni ens vill göra ett försök, eller om ni försöker, för här blir man inte motiverad..jag lovar!!!

• maddiz

Marlene..ja jag fattar att du har fattat det hela fel, så du..jag HAR läst tråden..

• maddiz

Marlene...tror du ska läsa på vad som händer med bebisen vid rökning..jag läste på, när jag rökte. Men spottar och hostar, gör den definitivt inte.

• maddiz

Ariane...tycker du det är oki att vistas ute med ditt barn ute i miljön överhuvudtaget?

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----