-----Rökning under graviditeten-----
Mirva..passiv rökning, ger det inga skador menar du?
Tänker inte ens kommentera..
Mirva..passiv rökning, ger det inga skador menar du?
Tänker inte ens kommentera..
Mirva..nä jag va inte ett dugg positiv till att åka på nån klinik, eftersom jag inte kunde lämna barnen vind för våg.
0ch jag fick inget erbjudande heller, och det sa jag åt dig, om du kommer ihåg.
Mirva..ingen ger sjutton i saker och ting, bara man får erbjudandet, men alla landsting har inte den ekonomin, och det vet du nog, sen att du kanske får det i ditt landsting så är det ingen garanti att jag får det i mitt..
Sen om du läser så skrev jag ingenstans om att barn dör för att mammor går ut på balkongen och röker, och har jag gjort det så vill jag gärna att du talar om isåfall vart, jag skrev att barn till mammor som röker, är passiva röker, det är en stor skillnad, och att passiv rökning, ger skador.
Det står däremot att röken sätter sig i kläder, håret och i fingrarna, det släpar du med dig in, där ditt barn ska vistas..eller har jag fel igen??
Marlene...det har funnits 100 tal trådar här om rökning på fl, där folk har i princip bett om hjälp och råd..men det har bara slutat med pajkastning, i den här tråden tror jag inte det har förekommit så många rökare, och nu dom som har gjort det, helt enkelt inte vill sluta och därför inte har bett om hjälp...vad vet jag.
Jag tycker det skulle vara bättre och ge lite mer konkreta råd.
Jag slutade bara rakt av, ett tips..
marlene.. ingen vad jag har sett...Men om man nu bara hatar rökning så mycket, och ser att det finns rökare här som tex nu är gravida..så kan man ju ge råd istället för att kasta paj. Måste ju vara mycket bättre än att skriva saker som man vet att det i slutändan ändå inte hjälper, eller?
sen anser jag inte att det är bara gravida rökare som behöver råd, alla rökare behöver det, för man utsätter ju alla andra runtomkring för sitt behov..
flemma..
Ja men jag håller helt enkelt inte med dig, tycker det är lika illa att röka oavsett vart barnet är..
flemma...nån som sagt att de e synd om dom?
flemma..jopps har det...och jag är glad att jag är en fd rökare.
flemma.
jag vill komma dit med att det är inte försvarbart att röka om man så är gravid eller har barn eller om man inte har barn..alltså man ska inte röka alls.. Har det inte framgått av mina inlägg?
flemma..
jodå jag träffade en kompis på kvinnokliniken, som fick akutsnittas, pga hennes bebis hade slutat och växa. Hon fick en dotter i v 38 som vägde 2000 gr, hon rökte bara ett paket om dagen.
Det hjälpte mig till viss del..sjukt att det ska gå så långt att inse bara.
flemma...ja man utsätter barnen för samma skit i el utanför magen...
anonym (MD)
Ursäkta om jag säger det här, men då har du då väldigt fel, för jag fick inte den hjälpen ifrån min barnmorska.. måste bo i fel landsting..som vanligt.
Jag fick fixa det här själv.. fast jag trevade och kom med alla ursäkter bra länge, och med deras vetskap..
"Det är ingen konst att sluta och röka, det är en konst att inte börja om igen"
Mirva, förlåt att jag påpekar än en gång, men alla får INTE åka på rökavänjningsklinik på bekostnad av sitt landsting..
Mirva..ja..jag påstår att han ljuger, för här får man inte det.
Mirva..men för att än en gång få det bekräftat, så ska jag ringa och prata med bm, för vet att det inte existerar i det här landstinget..
Mirva.. Ja men ska jag strida för nåt som är så självklart som du säger, mycket konstigt lär jag ju säga..
Microlys..
Jag är en fd rökare, men jag står inte på nån sida så..vet att det är ett helvette att sluta, och jag vet att predikningarna inte funkar för fem öre..
Jag slutade bara, det enda som funkade, fast visst..suget är stort än, och det kommer att dröja en massa herrans år innan det suget är borta, så sant så..