• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • Huskatt

Det är fortfarande inte kriminellt att röka.
    LVU gäller inte foster, utan då endast kvinnan och röknig är inte skäl nog.

• nusse1

synd att det är så!! gammalmodigt!! tror det kommer ändras rökning kommer säkert bli förbjuden!

• Huskatt

Inte mej i mot!

Jag tycker att försäljnig av cigg borde förbjudas.
    Och om man ska ha försäljnig av cigg borde köparen visa upp intyg från läkare att man är rökare. Då skulle inte lika många börja röka och det skulle bli krongligare för rökare.

Foster i sverige har inga rättigheter, vilket förmodligen antirök-personer tycker att de borde ha.

• Anonym (chockad!!)

Ja fy vilken dålig karaktär man måste ha om man vill utsätta sitt helt försvarslösa barn för något så farligt som tobaksrök

• nusse1

ja visst kan inte fatt det man blir ju mållös Man borde tänka längre än näsan räcker...

• Jessyelina

Hmmm. har ni hört om den jättetuffa snubben i kiosken som borde vara en förebild för alla försäljare av tobak.... Gravid kvinna inne och vill köpa cigaretter, han säger Nej tyvärr jag säljer inte åt minderåriga. Hon säger man jag är ju över 20 ju! han säger DU JA, MEN INTE DEN I MAGEN....

Det är HAVSLUFTEN som gör det! Skyll inte på mej!
  • nusse1
    Skitbra!!!!! E ju så rätt! Varför skall den lille i magen få andas in rök när en sjuttonåring inte får det enl lag?? Dessutom kan ju barnet bli missbildat å allting av röken!!
  • Anonym (chockad!!)

Jessylina Är det sant eller bara en gånghistoria? Mycket bra i alla fall!

• juicy

jessyelina

hahahahaa...
    den va bra,,å sann ju,,,hon e myndig men inte barnet!!

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----