• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • Anonym (chockad!!)

man kan inte förstå hur människor som TS tänker alltså???

• Trancequeen
    Detta är en aning OT, men jag ville bara framföra att jag (som är ickerökare) stör mig något fruktansvärt på alla rökare som sitter på uteserveringar och rökare hej vilt utan att ens bry sig om att andra kan tycka att det är äckligt. Många säger då åt mig att jag får gå in och sätta mig, men varför ska jag sitta inne mitt på sommaren?
  • nusse1

Jag håller med dig trancequeen!! Du måste bara gå in i "är det tillåtet att behandla rökare hur som helst?"-tråden den är klockren för dig

• Anonym (Smygarn...)

Jag har "smygrökt" vid varenda graviditet.
    Innan så rökte jag värre än en skorsten och när jag har vart gravid så har jag dragit ner på den vanan till ett par st om dagen....
    Mina barn är fullt normala och verkar inte ha tagit skada av min rökning under graviditeterna
    Men visst så känns blickar och "påhopp" så jag röker aldrig offentligt utan går undan och "smygröker" bara för att undvika folks påhopp.....

• Jessyelina

varför vågar man inte stå för vad man gör?

BF idag... Ge mej värkar!
  • MarinaNina

Om ingen vet slipper man försvara det man innerst inne vet är fel.. Fast jag skulle hellre göra rätt. Och den som skrev att man inte kan få folk att ändra åsikt, det kan man väl visst? Om en av hundra rökare med barn i magen tänker efter och lägger av tack vare alla sådana här trådar, så tycker jag att det är värt det. Och de som är trötta på den ändlösa diskussionen behöver väl inte bemöda sig med att läsa om det?

• Jessyelina

Jag kan ju erkänna jag... att jag tog min sista cigg när jag  fått veta om att jag va gravid och skulle berätta för min sambi o bilen vad det var för "fel" på mig när jag hamna in på sjukhuset. Det va i vecka 6. Satt i bilen och berättade men släckte ciggen genast för det kändes JÄVLIGT FEL redan då att ÖHT berätta om bebisen och röka , den va ju knappt verklig då.

Så OM min bebis har något fel som astma eller sånt kan det ha o göra med att jag rökte till vecka 6 eller att många i min omgivning röker och utsätter både mig och andra för passiv rökning...

BF idag... Ge mej värkar!
Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----