-----Rökning under graviditeten-----
Men kära medmänniskor....att hålla på med en massa propaganda som visar o skriver hur farligt det är att röka o framför allt att det är farligt att röka under graviditeten....what is the point?!
Ärligt talat finns det ngn i vårat avlånga land som inte vet hur farligt det är? för gud skull det står ju med bostäver stora som jag vet inte vad på paketen.
Jag menar inte att var elak verkligen inte, men EMPATIN människor vad finns den o det sunda förnuftet. Har man aldrig rökt vet man inte hur svårt eller lätt det är att sluta röka o då kan man inte säga "det är bara att sluta" vad f*n rent utav sagt vet du om det.
De som har rökt o slutat, KALAS, hjälp då andra o kritisera inte.
Jag undrar bara vad syfte är med att dömma folk, få dem att känna sig ännu mer illa tillmods, känna sig som värdelösa människor? Är det schysst?
Om en gravid kvinna röker o vill sluta hur bäst hjälper man henne?
1. kör upp en massa jä*la propaganda i ansiktet på henne, spåttar henne i ansiktet o säger att hon är skam för den mänskliga rasen.
2. ger en hjälpande hand, frågar om man kan göra ngt för att gör processen lättare, stöttar, finns till hands m.m.
.