juicy skrev 2006-05-01 18:55:23 följande:
om man nu röker när man har barn,tycker jag inte e så farligt,för man kan ju undvika å röka framför barnen,tvätta händerna,byta kläder osv..men när barnet ligger i magen så e d sååå beroende av en,å d e upp t mamman att göra så barnet föds frisk,(d man kan göra)men där finns ju aldrig några garentier.men argument som "men barnet kan bli sjukt ändå,,å mitt barn e sjuk ändå jag inte rökte mm)e så barnliga..alla vet att barn kan födas sjuka ändå,,,men chansen e såå mkt mindre plus att barnet kan bli mer sjukt än va d redan var om man nu rökte..alla som "förvarar d" säger att dom inte gör d,,,men d gör ni ju,,d hör man bara på argumenten,,
Nä vet du vad hade inte varje sådan här tård handlat om personangrep, elakheter o spydiga kommentarer till folk så hade jag gott o väl kunnat argumentera med en rökande garvid kvinna om "sluta-metoder".
Som jag har sagt tidigare o vet att andra har sagt med så tycker jag inte heller om att se gravida kvinnor röka. För nästan 20 veckor sedan nu när jag var på östra sjukhuset med min sambo för vårat UL så såg jag en kvinna som satt på en parkbänk där o rökte (gravid alltså). Min första tanke var: "hur kan hon".
Men jag skulle ALDRIG gå upp till henne o säga det eller börja spy galla på henne, ALDRIG. Varför?
1. It's none of my business, det är verkligen så, det angår inte mig.
Men:
2. skulle jag säga ngt till ngn om de fråga om hjälp eller fråga mig vad jag tyckte skulle jag säga det att jag inte tyckte det var bra o försöka hjälpa.
Jag kan fortsätta hur långt som helst men det är ingen ide. Ni som tycker att rökande gravida är helt vrikade o borde mer eller mindre bli dömda till döden ni kommer aldig kunna se det att påhopp aldrig kommer att hjälpa.
Jag kommer aldrig förstå hur människor kan var så trångsynta o bara se saker o ting ur ett ända perspektiv o det är ens egna.