• Anonym (WTF)

Ni som skiljer er pga sexbrist

Hur förklarar ni skiljsmässan för barn o övrig familj? 

typ - nä du vet mamma ville aldrig knulla så jag ska leta nån nu kåtare kvinna istället- 
    ? eller?

• Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Konstigt) skrev 2022-08-09 09:12:05 följande:
    Hmm va? Självklart vill jag leva med min man för att jag älskar honom. Sex är inte viktigt för mig. 
    Allting i förhållandet handlar inte om dig. Vill din man ha sex? Vet han om att du inte vill ligga med honom? Får han ligga med andra?
  • Anonym (Konstigt)
    Anonym (Suck) skrev 2022-08-09 09:39:01 följande:
    Allting i förhållandet handlar inte om dig. Vill din man ha sex? Vet han om att du inte vill ligga med honom? Får han ligga med andra?
    Jag vet inte om min man vill ha sex. Tror inte det är så viktigt för honom heller. 
  • Kockobello
    Anonym (Konstigt) skrev 2022-08-09 09:43:17 följande:
    Jag vet inte om min man vill ha sex. Tror inte det är så viktigt för honom heller. 
    Har ni ingen som helst kommunikation? Låter väldigt märkligt att inte veta en sådan sak.Vet du om ni är tillsammans då?
  • Anonym (Konstigt)
    Kockobello skrev 2022-08-09 09:57:10 följande:
    Har ni ingen som helst kommunikation? Låter väldigt märkligt att inte veta en sådan sak.Vet du om ni är tillsammans då?
    Jo vi pratar. Men han har aldrig klagat på att vi inte har sex. Så tror inte han saknar det heller 
  • New  Dawn
    Anonym (jag) skrev 2022-08-09 09:25:27 följande:
    Om du hade sagt att du ville gå skilda vägar istället för att gå i terapi hade du ju tagit ansvar för situationen. Om du däremot förnekat problemen men ändå velat vara kvar hade det däremot varit dålig stil.

Jag tycker inte att det är någon skillnad på att strunta i att ta itu med problem gällande sexlivet och att strunta i att sköta sin ekonomi så till den grad att det påverkar förhållandet allvarligt. Om någon hade skrivit att partnern var väldigt  slarvig med att hantera pengar och levde över sina tillgångar och inte ville göra något åt det eller gå i ekonomisk rådgivning hade troligen ingen på FL haft sympati med den slarviga partnern, utan tråden hade varit full med uppmaningar om att lämna den jävla mans- eller kvinnobebisen, du är värd något bättre osv.
    Jo, förvisso, men rent krasst undvek vi båda samtalen pga att vi  pga  rädsla för skilsmässa. Det var just DET du föraktade med alla tänkbara nedlåtande ord. 

För en annan person kanske det inte är något problem att sexlivet dött. Då är det upp till den som är missnöjd att berätta det. Jag tycker man ska fråga om den andre vill satsa på relationen, om den andre vill jobba på sexlivet. Viftas frågan bort, eller man får ett nej får man helt enkelt lämna.
    Ekonomi är egentligen mer besvärligt eftersom det påverkar situationen även efter skilsmässa. 

Återigen, det går inte alltid att "ta itu" med sexuella problem. 

Jag skulle inte vilja leva med en man som ville ha sex varje dag (det skulle förstöra sexlivet). Jag skulle inte vilja vara tillsammans med en man som hade väldigt annorlunda sexuella preferenser, och jag hade inte velat leva med någon om vi hade sex för sällan mm, men det är upp till mig att berätta hur jag känner, ta reda på hur den andre känner. Om jag ändå är missnöjd är det upp till mig att lämna. Om jag väljer att vara tyst får jag acceptera. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    HrSam skrev 2022-08-09 08:31:56 följande:
    Whaow!

Det är på riktigt alltså! Jag får nog erkänna att jag varit försiktig med att ta upp olika önskningar och längtan i mitt äktenskap av rädsla för konsekvenserna. Men samtidigt tänkt att det varit hjärnspöken och att ärlighet alltid är att föredra. Jag får nog tänka om där om jag inte vill riskera min och mina barns tillvaro.

Fanns det annat ni delade förutom sexlivet som hade samma sprängkraft i förhållandet att det förmodligen skulle splittra förhållandet om det ens togs upp på bordet som ett problem? Eran ekonomi? Försäkringar? Hur och var ni skulle bo? Om någon ville byta bil för att den gamla inte kändes bra, kunde det leda till att ena partnern började packa väskorna? Eller om någon ville byta tapeter i vardagsrummet?

Eller om det bara var sex som hade den explosionskraften? Varför då i så fall? Var inte sex något ni skapade tillsammans? Eller var det uteslutande du som var skapare och han mottagare så att önskemål om förändring skulle vara samma sak som att han spottade ut maten på golvet du hade lagat, och sagt att den var äcklig? 
    Det är upp till dig att bestämma vad du kan tänka dig acceptera att leva med. Det är ditt val att stanna. Det är ditt val att inte ta upp problem osv. 

Det var egentligen inte sex som var "sprängkraften ". Det var känslorna bakom som saknades, och det märktes allra först, och allra mest, när det gäller annan närhet och kärlek. Vi slutade gosa. 

Vi pratade mindre med varandra om personliga saker och oss själva. Vi pratade om praktiska saker och lite mer allmänna saker. Om jag kände mig orolig över något på jobbet slutade jag prata med honom. Jag var nog själv sämre på att se honom också. Vi kunde dock ha intressanta samtal ibland och när barnen var med hade vi ganska ofta kul. 

Vi såg inte längre fram emot att göra saker bara han och jag.
    Det var några saker som vi egentligen kunde ha jobbat på(förbättrat) vad gäller hus/hem/ekonomi, men det hade vi kunnat lösa om känslorna fanns. Överlag funkade samarbetet bra. Det var inte de saker som ledde till skilsmässa. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Alex)

Oerhört deprimerande läsning denna tråden. Den som upplever att bristen på sex är ett problem. Att hen upplever saknaden av sex kan inte ta upp detta med sin partner för då skapas en press. Än mindre kan man hoppas på att den med mindre lust ska förstå ellet bry sig. Det är ju omöjligt att påverka, eller iaf för smärtsamt att ta sig an orsakerna. 
    Är det verkligen bara att packa väskorna och flytta när den ena tappat lusten? Eller måste man vänja sig med att gå omkring och känna sig äcklig, motbjudande och påflugen med sin åtrå till den bästa människan man träffat?

• Anonym (Kim)
    Anonym (Alex) skrev 2022-08-09 18:31:00 följande:
    Oerhört deprimerande läsning denna tråden. Den som upplever att bristen på sex är ett problem. Att hen upplever saknaden av sex kan inte ta upp detta med sin partner för då skapas en press. Än mindre kan man hoppas på att den med mindre lust ska förstå ellet bry sig. Det är ju omöjligt att påverka, eller iaf för smärtsamt att ta sig an orsakerna. 
    Är det verkligen bara att packa väskorna och flytta när den ena tappat lusten? Eller måste man vänja sig med att gå omkring och känna sig äcklig, motbjudande och påflugen med sin åtrå till den bästa människan man träffat?
    En bra sammanfattning av tråden! Den som saknar sex får inte ta upp det för då blir det tjat och press. Man får inte heller föreslå terapi eller att vederbörande gör något för att få tillbaka lusten, det är också press. Att tro att det ska "gå över" som en förkylning eller så är bara naivt. Att föreslå skilsmässa är egoistiskt och mansgrisigt för "sexbrist är ju inget skäl att separera". Personen skapar problem för sexbrist är inget problem...

Vad återstår egentligen, att bita ihop och lida?
  • Anonym (Herren)

Levde med mina barns mor sista 7åren utan sex.
    Ångrar att jag inte kastade ut henne tidigare.
    Hon är vacker, smal o fd modell men hennes ruttna hjärna fick mej avtänd. På slutet fick jag kolla på porr och med det på näthinnan för att kunna spruta.
    Varje gång säger hon efteråt hur skönt det var och vi borde göra det oftare. Men varför i helvete tar hon aldrig egna intiativ, visar lust, går mej tillmötes osv som jag många gånger berättat. 
    Sen ringde hon svartsjuk och krävde att jag skulle komma hem och att jag faktiskt är en gift man, när jag faktiskt var trogen. Men hennes neandertalar mentalitet fick mej att vara otrogen sen flera gånger och ångrar att jag inte var det långt tidigare.

Nä ställ ultimatum före ni kastar ut dom 

• Anonym
    Anonym (Herren) skrev 2022-08-09 18:57:58 följande:

Levde med mina barns mor sista 7åren utan sex.
    Ångrar att jag inte kastade ut henne tidigare.
    Hon är vacker, smal o fd modell men hennes ruttna hjärna fick mej avtänd. På slutet fick jag kolla på porr och med det på näthinnan för att kunna spruta.
    Varje gång säger hon efteråt hur skönt det var och vi borde göra det oftare. Men varför i helvete tar hon aldrig egna intiativ, visar lust, går mej tillmötes osv som jag många gånger berättat. 
    Sen ringde hon svartsjuk och krävde att jag skulle komma hem och att jag faktiskt är en gift man, när jag faktiskt var trogen. Men hennes neandertalar mentalitet fick mej att vara otrogen sen flera gånger och ångrar att jag inte var det långt tidigare.

Nä ställ ultimatum före ni kastar ut dom 

Ställ ultimatum och bli utkastad. 
    Så blev det här, ut med det tjatande karlskrället.
    Aldrig att jag skulle ligga för att göra någon nöjd, och samtidigt bruka våld på mig själv.
Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist