• Anonym (WTF)

Ni som skiljer er pga sexbrist

Hur förklarar ni skiljsmässan för barn o övrig familj? 

typ - nä du vet mamma ville aldrig knulla så jag ska leta nån nu kåtare kvinna istället- 
    ? eller?

• Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist
  • Hotelliggaren
    Anonym (Konstigt) skrev 2022-08-08 11:18:39 följande:

Sex för mig gör tyvärr ofta ont. Min man tycker om att stoppa fingrar i min anal vilket gör ont. Sedan kan jag heller inte få orgasm vid sex.

Då förstår jag att det inte blir bra. men då får ni väl hitta nya sätt. Hur vill du ha sexet? Man måste inte ha penetration jämt... Fattar han inte bättre ska du byta karl till en som fösrtår att vara inkännande och vill ge dig njutning. Du förtjänar ju bra sexliv du med!
  • Anonym (Konstigt)
    Hotelliggaren skrev 2022-08-08 11:22:29 följande:
    Då förstår jag att det inte blir bra. men då får ni väl hitta nya sätt. Hur vill du ha sexet? Man måste inte ha penetration jämt... Fattar han inte bättre ska du byta karl till en som fösrtår att vara inkännande och vill ge dig njutning. Du förtjänar ju bra sexliv du med!
    Jag vill inte ha sex överhuvudtaget. Jag är tacksam för att han kommer fort Iaf. 
  • Hotelliggaren
    Anonym (Konstigt) skrev 2022-08-08 11:24:02 följande:
    Jag vill inte ha sex överhuvudtaget. Jag är tacksam för att han kommer fort Iaf. 
    Då blir det ju verkligen jobbigt för er båda. Lite som att den ena är extremt introvert och den andra extrovert. Den ena blir stressad av folk och den andra rastlös och ensam. Väldigt svårt.
    Du kommer inte hålla med, men jag är säker på att du eg jar ett sexuellt behov, men att omständigheterna och motsättningen mellan er gör det omöjligt att komma fram. Har du aldrig haft sexlust? Aldrig onanerat?
  • Kockobello
    Anonym (Konstigt) skrev 2022-08-08 11:00:36 följande:
    Ok, för dig kan det vara så. Men inte för mig. För mig ger sex inte välmående eller skapar starka band. 
    Hoppas att din partner fungerar likadant annars lär det bli ligga på annat håll, tyvärr. 
  • Anonym (Konstigt)
    Hotelliggaren skrev 2022-08-08 11:31:59 följande:
    Då blir det ju verkligen jobbigt för er båda. Lite som att den ena är extremt introvert och den andra extrovert. Den ena blir stressad av folk och den andra rastlös och ensam. Väldigt svårt.
    Du kommer inte hålla med, men jag är säker på att du eg jar ett sexuellt behov, men att omständigheterna och motsättningen mellan er gör det omöjligt att komma fram. Har du aldrig haft sexlust? Aldrig onanerat?
    Jag onanerade ganska mycket när jag var yngre. Sen började jag ha sex och tappade sexlusten typ. Jag tyckte inte det var skönt med sex, inte lika skönt som att onanera. 
  • New  Dawn
    Anonym (jag) skrev 2022-08-08 07:46:20 följande:
    Jag håller med dig till viss del. Om den som har mer lust är en sån som tycker att man bara kan ställa upp är det inte så lätt. Men i många fall vill man inte att partnern ställer upp utan vill bara veta om det beror på något problem i förhållandet och om det finns något chans att komma vidare. Och då är det tyvärr många som antingen inte alls vill prata om saken eller inte är ärliga fast de vet att de inte är det minsta intresserade av att jobba på lusten. Och det kan upplevas som ett svek och leda till bitterhet över förlorade år i förhållandet.
    Ja, jag bara vill belysa att det ofta är betydligt mer komplext än att bara den som har mindre lust ska "jobba på lusten"
    Det uttalandet rymmer innebörden att det är den med mindre lust som bär skuld och ansvar till att det blivit som det blivit, och borde ändra sig. (!) 

Orsakerna kan dessutom vara svåra att se. Eller så vågar man inte närma sig dem, därför att det kanske skulle leda till en snabbare skillsmässa än man vill/vågar tänka på. Skilsmässor skapar ofta sorg, oro och ångest, då det är rätt naturligt att man försöker skydda sig för dessa känslor. Man kanske behöver tid att känna efter /tänka efter själv ett tag först. Man vill bara skjuta på det jobbiga. 

Det kan också vara så att man inte vet vad som är fel, och samtal om att jobba på lusten kan resultera i att man försöker, (på riktigt) men att det hela ändå slutar i att det blir mest att man ställer upp, och då minskar lusten. (ofta har nog detta stadium redan skett, utan att partnern fattat det) 

Är det ett svek att tappa känslor, är det ett svek att tappa sexlusten? På ett sätt kanske det känns så även för den som tappat lusten. Att man liksom svikit både sig själv och sin partner 

Har man en partner som inte vill ha sex, och inte vill prata  om det, vet man ju att det är just denna situation man har framför sig. Om man inte vill leva så, är det ju lika mycket upp till den som saknar sex, och samtal om detta, att lämna.
    Svaret kan vara kort och gott vara att känslorna för sex inte räcker, och att man helt enkelt inte klarar att jobba med detta, men att man själv upplever det obehagligt och kanske tom förvirrande

Hur hade du resonerat till en man som förlorat potensen? (och inte kunde ta potensmedel) Skulle du tycka det var rimligt att en kvinna skulle be honom  "jobba på potensen"? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • theotherone

Jag tänker så här: om man upplever att alla andra är sexgalningar, så kanske det snarare beror på att man själv är ovanligt ointresserad av sex.

• Anonym (jag)
    New Dawn skrev 2022-08-08 12:35:43 följande:
    Ja, jag bara vill belysa att det ofta är betydligt mer komplext än att bara den som har mindre lust ska "jobba på lusten"
    Det uttalandet rymmer innebörden att det är den med mindre lust som bär skuld och ansvar till att det blivit som det blivit, och borde ändra sig. (!) 

Orsakerna kan dessutom vara svåra att se. Eller så vågar man inte närma sig dem, därför att det kanske skulle leda till en snabbare skillsmässa än man vill/vågar tänka på. Skilsmässor skapar ofta sorg, oro och ångest, då det är rätt naturligt att man försöker skydda sig för dessa känslor. Man kanske behöver tid att känna efter /tänka efter själv ett tag först. Man vill bara skjuta på det jobbiga. 

Det kan också vara så att man inte vet vad som är fel, och samtal om att jobba på lusten kan resultera i att man försöker, (på riktigt) men att det hela ändå slutar i att det blir mest att man ställer upp, och då minskar lusten. (ofta har nog detta stadium redan skett, utan att partnern fattat det) 

Är det ett svek att tappa känslor, är det ett svek att tappa sexlusten? På ett sätt kanske det känns så även för den som tappat lusten. Att man liksom svikit både sig själv och sin partner 

Har man en partner som inte vill ha sex, och inte vill prata  om det, vet man ju att det är just denna situation man har framför sig. Om man inte vill leva så, är det ju lika mycket upp till den som saknar sex, och samtal om detta, att lämna.
    Svaret kan vara kort och gott vara att känslorna för sex inte räcker, och att man helt enkelt inte klarar att jobba med detta, men att man själv upplever det obehagligt och kanske tom förvirrande

Hur hade du resonerat till en man som förlorat potensen? (och inte kunde ta potensmedel) Skulle du tycka det var rimligt att en kvinna skulle be honom  "jobba på potensen"? 
    Du har läst mitt inlägg dåligt. Jag skrev inte att det är ett svek att tappa sexlusten, utan att det är ett svek att inte försöka göra något åt det eller att ljuga om att man är intresserad av att få tillbaka den. Om man gör så eller inte vågar närmar sig orsaken på grund av rädsla för skilsmässa är man antingen extremt känslomässigt omogen eller en fullblodsegoist och borde ärligt talat inte vara i ett förhållande överhuvudtaget.
  • Anonym (jag)
    Anonym (Konstigt) skrev 2022-08-08 11:18:39 följande:

Sex för mig gör tyvärr ofta ont. Min man tycker om att stoppa fingrar i min anal vilket gör ont. Sedan kan jag heller inte få orgasm vid sex.

Varför accepterar du att han gör saker du får ont av?
  • Anonym (jag)
    Hotelliggaren skrev 2022-08-08 09:21:14 följande:
    Precis, det handlar ju inte bara om sex eller inte, utan känslan att ens partner inte ens vill försöka, ser problemet. "Jag saknar inte sex så då är det inget problem" typ. Känner man att partnern åtm förstår att man tycker det är jobbigt och på olika sätt försöker hitta en lösning blir det ju lättare. Handlar lika mkt om att bli sedd o bekräftad som att ha sex. Vill/kan man inte ha vaginalt kan man ju lösa det på andra sätt. Om man verkligen vill liksom. Ungefär som att massera partnerns axlar som hen tycker så mkt om trots att man själv kanske inte har det som favvo-syssla, så kan man smekas i sängen bara för at det har ett stort värde för den andre.
    Exakt så. Struntar man helt i något som är väldigt viktigt för partnern är det något som är fel. Det gäller både för sex och andra saker.
Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist