Inlägg från: Anonym (Konstigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Konstigt)

Ni som skiljer er pga sexbrist

Jag skulle aldrig kunna lämna min partner pga sexbrist. Jag älskar ju honom. Jag förstår inte hur folk tänker som lämnar en partner för att de inte får sex. 

• Anonym (Konstigt)
    Anonym (M) skrev 2022-08-08 09:02:49 följande:

Jag funderar på att lämna på grund av sexbrist. Jag är kvinna och min man vill inte ha sex mer än sällan, numera. Han vill inte heller ta tag i problemet, eller ens prata om det. Jag kan inte nämna vårt sexliv, utan att jag tjatar och han lämnar situationen. 

Jag gissar att du får tillräckligt med sexuell närhet, för att detta inte ska vara ett problem för dig helt enkelt. 

Ok. Jag skulle dock aldrig kunna lämna min man pga att jag inte får sex. Men alla får ju göra som dem vill. 
  • Anonym (Konstigt)
    Anonym (En man) skrev 2022-08-08 10:27:11 följande:
    Du utgår bara från dig själv och resoner som att
    jag är mätt, förstår inte att folk väljer att svälta
    För mig är min partner betydligt viktigare än sex. Folk tycker uppenbarligen olika och värderar sex väldigt högt, jag gör det inte. Jag värderar min partner högre än sex 
  • Anonym (Konstigt)
    Anonym (H) skrev 2022-08-08 10:57:48 följande:
    Handlar ju inte om att värdera sex högre än sin partner, handlar om att sex är en viktig del i en intim relation som skapar starka band och ger välmående. En längre tid utan detta kan absolut skapa en distans  och med tid att känslor dör, man söker sig utanför relationen och kanske är otrogen, vilket leder till känslor för den andra för närhet skapar känslor. Sen är skilsmässan ett faktum. Inte i alla fall men jag tror det ofta utspelar sig såhär. 
    Ok, för dig kan det vara så. Men inte för mig. För mig ger sex inte välmående eller skapar starka band. 
  • Anonym (Konstigt)

Sex för mig gör tyvärr ofta ont. Min man tycker om att stoppa fingrar i min anal vilket gör ont. Sedan kan jag heller inte få orgasm vid sex.

• Anonym (Konstigt)
    Hotelliggaren skrev 2022-08-08 11:22:29 följande:
    Då förstår jag att det inte blir bra. men då får ni väl hitta nya sätt. Hur vill du ha sexet? Man måste inte ha penetration jämt... Fattar han inte bättre ska du byta karl till en som fösrtår att vara inkännande och vill ge dig njutning. Du förtjänar ju bra sexliv du med!
    Jag vill inte ha sex överhuvudtaget. Jag är tacksam för att han kommer fort Iaf. 
  • Anonym (Konstigt)
    Hotelliggaren skrev 2022-08-08 11:31:59 följande:
    Då blir det ju verkligen jobbigt för er båda. Lite som att den ena är extremt introvert och den andra extrovert. Den ena blir stressad av folk och den andra rastlös och ensam. Väldigt svårt.
    Du kommer inte hålla med, men jag är säker på att du eg jar ett sexuellt behov, men att omständigheterna och motsättningen mellan er gör det omöjligt att komma fram. Har du aldrig haft sexlust? Aldrig onanerat?
    Jag onanerade ganska mycket när jag var yngre. Sen började jag ha sex och tappade sexlusten typ. Jag tyckte inte det var skönt med sex, inte lika skönt som att onanera. 
  • Anonym (Konstigt)
    Anonym (XXX) skrev 2022-08-09 09:09:39 följande:
    Då tycker jag att du för både din egen och männens skull, ska ge upp detta att leva tillsammans med en man. Varför plåga dig med sex du inte vill ha? Och män märker ju sådant. Det kan inte vara roligt för din man heller. 

Man MÅSTE inte leva med en man idag. Man kan försörja sig själv. Och för sällskap kan man ha en hund eller katt. Eller dela lägenhet med en vän eller väninna (och göra väldigt klart att det inte handlar om ett förhållande, utan just om att dela lägenhet med en vän/väninna och inget annat). Man kan också vänja sig vid att leva ensam. Efter ett tag VILL man inte ha någon som är i vägen längre, och flyttar på ens saker!
    Hmm va? Självklart vill jag leva med min man för att jag älskar honom. Sex är inte viktigt för mig. 
  • Anonym (Konstigt)
    Anonym (Suck) skrev 2022-08-09 09:39:01 följande:
    Allting i förhållandet handlar inte om dig. Vill din man ha sex? Vet han om att du inte vill ligga med honom? Får han ligga med andra?
    Jag vet inte om min man vill ha sex. Tror inte det är så viktigt för honom heller. 
  • Anonym (Konstigt)
    Kockobello skrev 2022-08-09 09:57:10 följande:
    Har ni ingen som helst kommunikation? Låter väldigt märkligt att inte veta en sådan sak.Vet du om ni är tillsammans då?
    Jo vi pratar. Men han har aldrig klagat på att vi inte har sex. Så tror inte han saknar det heller 
Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist