• Anonym (WTF)

Ni som skiljer er pga sexbrist

Hur förklarar ni skiljsmässan för barn o övrig familj? 

typ - nä du vet mamma ville aldrig knulla så jag ska leta nån nu kåtare kvinna istället- 
    ? eller?

• Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist
  • Anonym (gösses)
    Anonym skrev 2022-08-23 12:55:28 följande:
    Eller en partner som delar ens inställning. 
    Absolut, men man kan ju inte förvänta sig att en person som vill ha sex ska vilja leva med en eller hur? Men ändå är det precis vad många som slutar vilja ha sex med sin partner förväntar sig.... och det är väl inte "en partner som delar ens inställning"?
  • Anonym (gösses)
    Anonym (WTF) skrev 2022-08-23 13:53:52 följande:
    Man är ju knappast asexuell för att ens partner betett sig som ett svin så man hellre dör än vara intim med honom 
    Ur din partners perspektiv är du det för ur hens perspektiv så blir det ju inget sex oavsett anledning och personen måste välja mellan att ha en sexlös relation med dig eller lämna och hitta någon som vill ha sex.
  • Anonym (WTF)
    Anonym (gösses) skrev 2022-08-23 13:58:02 följande:
    Ur din partners perspektiv är du det för ur hens perspektiv så blir det ju inget sex oavsett anledning och personen måste välja mellan att ha en sexlös relation med dig eller lämna och hitta någon som vill ha sex.

Jo men asexuell är man ju knappast. Man är inte sugen på just den personen. 

asexuell Är väl typ en diagnos

• Anonym (Ludvig)
    Anonym (Luke) skrev 2022-08-23 07:04:00 följande:
    Tror tvärtom att man då har som bäst chanser att jobba på relationen. Om vänskapen är god ochvdet funnits attraktion initialt kan man också få tillbaka den. Men det betyder också att man behöver göra sådant man inte känner för, för att skapa det.
    Det där låter riktigt illa i mina öron. Ska man göra saker man inte känner för bara för att partnern har en önskelista? Glöm det, det närmar sig faktiskt övergrepp.

Jag tror man kan komma till en punkt där attraktionen faktiskt är bortom all räddning. Normalt har man ju dalar och toppar - men jag tror man får en ganska klar uppfattning när man kommer till en punkt där det inte finns nån återvändo.

I ett visst läge har man kommit över gränsen och det är lönlöst att "jobba" på relationen.
  • Anonym (gösses)
    Anonym (WTF) skrev 2022-08-23 15:26:46 följande:

Jo men asexuell är man ju knappast. Man är inte sugen på just den personen. 

asexuell Är väl typ en diagnos

Spelar vad man vill kalla det någon roll ur den andra personens perspektiv?
  • Anonym (WTF)
    Anonym (gösses) skrev 2022-08-23 15:33:21 följande:
    Spelar vad man vill kalla det någon roll ur den andra personens perspektiv?
    Spelar stor roll. Jag skulle definitivt inte kalla mig asexuell. Jag är väldigt sexuell -men inte med FEL Person
  • Anonym (gösses)
    Anonym (WTF) skrev 2022-08-23 15:57:40 följande:
    Spelar stor roll. Jag skulle definitivt inte kalla mig asexuell. Jag är väldigt sexuell -men inte med FEL Person
    Vi pratar om olika saker, du pratar ur DITT perspektiv, jag pratar ur din partners perspektiv. Förstår du skillnaden?

För dig spelar det säkert roll vad du vill kalla det, för din partner är konsekvensen densamma oavsett anledning. Det blir ingen sex och hen behöver göra ett val.
  • Kockobello
    Man är ju knappast asexuell för att ens partner betett sig som ett svin så man hellre dör än vara intim med honom 
    Nej, ett svin är man ju inte tillsammans med. Hoppas att du gjorde slut. Annars vore det konstigt, att välja att vara tillsammans med ett svin.
  • Anonym (Suck)
    Men då skiljer man ju sig iallafall, fast av andra orsaker än sexbristen. Eller hur?
  • Anonym (Lena)

Jag separerade från min fd man gpa. obefintligt sex. För mig är närhet och sex väldigt viktigt i en relation. Det visste han redan från början. När det blev mindre och mindre sex försvann även känslorna. Till slut var vi mer eller mindre ett par människor som delade hus men utan sex och kärlek. 

Var inte så svårförklarat för familj och vänner att kärleken och känslorna tagit slut. Visst tyckte de att det var tråkigt men bättre att separera och söka lyckan på nytt än att gå och va olycklig resten av livet.

Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist