• Anonym (WTF)

Ni som skiljer er pga sexbrist

Hur förklarar ni skiljsmässan för barn o övrig familj? 

typ - nä du vet mamma ville aldrig knulla så jag ska leta nån nu kåtare kvinna istället- 
    ? eller?

• Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist
  • Tukt
    Anonym (WTF) skrev 2022-08-08 09:15:30 följande:

Nej just de. Du vet inte. 
    En terapeut skulle heller inte tycka att våldtäkter. stalking, narcissism,  våld, tvång, gaslightning osv osv osv var okej. 

Nej, det är ju ganska få som tycker. Men en terapeut kanske skulle bena upp varför du råkar illa ut gång på gång, så du chansen blir mindre nästa gång.
    Just det ansvaret ligger på dig. Om någon våldtar så ligger det såklart på förövaren.
  • Anonym (WTF)
    Tukt skrev 2022-08-08 09:25:29 följande:
    Nej, det är ju ganska få som tycker. Men en terapeut kanske skulle bena upp varför du råkar illa ut gång på gång, så du chansen blir mindre nästa gång.
    Just det ansvaret ligger på dig. Om någon våldtar så ligger det såklart på förövaren.
    Håller mig undan karlar istället så är problemet löst
  • Anonym (En man)
    Anonym (WTF) skrev 2022-08-08 08:23:20 följande:

Jag tror fortfarande att de mestadels beror på att mannen vart en skitstövel o man vill inte ligga med honom. 

har haft flera såna förhållanden. Alla män verkar vara likadana. Tjatar sig till sex o tvingar sig på

Varför väljer du dessa män?
  • Anonym (En man)
    Anonym (Konstigt) skrev 2022-08-08 08:47:48 följande:

Jag skulle aldrig kunna lämna min partner pga sexbrist. Jag älskar ju honom. Jag förstår inte hur folk tänker som lämnar en partner för att de inte får sex. 

Du utgår bara från dig själv och resoner som att
    jag är mätt, förstår inte att folk väljer att svälta
  • Anonym (Konstigt)
    Anonym (En man) skrev 2022-08-08 10:27:11 följande:
    Du utgår bara från dig själv och resoner som att
    jag är mätt, förstår inte att folk väljer att svälta
    För mig är min partner betydligt viktigare än sex. Folk tycker uppenbarligen olika och värderar sex väldigt högt, jag gör det inte. Jag värderar min partner högre än sex 
  • Anonym (WTF)
    Anonym (En man) skrev 2022-08-08 10:23:58 följande:
    Varför väljer du dessa män?
    Dom visar ju inte det här beteendet i början naturligtvis 
  • Anonym (H)
    Anonym (Konstigt) skrev 2022-08-08 10:29:02 följande:
    För mig är min partner betydligt viktigare än sex. Folk tycker uppenbarligen olika och värderar sex väldigt högt, jag gör det inte. Jag värderar min partner högre än sex 
    Handlar ju inte om att värdera sex högre än sin partner, handlar om att sex är en viktig del i en intim relation som skapar starka band och ger välmående. En längre tid utan detta kan absolut skapa en distans  och med tid att känslor dör, man söker sig utanför relationen och kanske är otrogen, vilket leder till känslor för den andra för närhet skapar känslor. Sen är skilsmässan ett faktum. Inte i alla fall men jag tror det ofta utspelar sig såhär. 
  • Anonym (Konstigt)
    Anonym (H) skrev 2022-08-08 10:57:48 följande:
    Handlar ju inte om att värdera sex högre än sin partner, handlar om att sex är en viktig del i en intim relation som skapar starka band och ger välmående. En längre tid utan detta kan absolut skapa en distans  och med tid att känslor dör, man söker sig utanför relationen och kanske är otrogen, vilket leder till känslor för den andra för närhet skapar känslor. Sen är skilsmässan ett faktum. Inte i alla fall men jag tror det ofta utspelar sig såhär. 
    Ok, för dig kan det vara så. Men inte för mig. För mig ger sex inte välmående eller skapar starka band. 
  • Hotelliggaren
    Anonym (Konstigt) skrev 2022-08-08 11:00:36 följande:
    Ok, för dig kan det vara så. Men inte för mig. För mig ger sex inte välmående eller skapar starka band. 
    Vad är sex för dig då? låter som att du har svårt att ge dig hän. jag vill att min kvinna ska möta mig i allt och vara innerlig, intim och vilja ha mig som vän, man och älskare.
  • Anonym (Konstigt)

Sex för mig gör tyvärr ofta ont. Min man tycker om att stoppa fingrar i min anal vilket gör ont. Sedan kan jag heller inte få orgasm vid sex.

Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist