• Tukt

Ni som skiljer er pga sexbrist

Anonym (WTF) skrev 2022-08-04 19:08:55 följande:

Är det bara jag som tycker att de är helt galet om man tänker efter? 

Oftast män som är missnöjda för dom vill ha fitta hela tiden. Spelar ingen roll om huset brinner, ungarna svälter ihjäl men ändå ska dom ligga med fejset i nån jävla fitta. Liksom är det verkligen höjdpunkten på livet då borde man nästan ta livet av sig. 

Utgår man från inläggen här på familjeliv så är det ju inte männen som har problem med sexbristen utan kvinnorna. I och för sig ganska nära fiftyfifty, men med ett visst överdrag åt det kvinnliga hållet.
  • Tukt
    New Dawn skrev 2022-08-04 22:13:24 följande:
    Det är  iofs inte någon statistikt bra grund, som du säkert förstår.

Bortsett från det, kan det ju vara så att en man är missnöjd pga sexbrist.(enkelt, och kanske lite orättvist, detsamma som antal tillfällen med kuk i fitta) Kvinnan saknar kanske inte sex med mannen, eller ens sex (i vissa fall) men hon kan ändå känna tomhet, typ "var inte livet mer än det här". Oavsett om hon eller mannen vill skiljas, eller om hon träffar en ny man ändå, kan den nya mannen och de känslor som deras relation ger, göra att hon förstår att hon saknat sex.

Att sakna sex kan ju innebära att man saknar att ha det sexliv, och den lust man önskar. Det är dock (dessvärre?) inte alltid avhjälp med att ändra/öka sexlivet med den person hen för tillfället lever med. 
    Ja jag förstår  att det inte är en statistisk säkerhetsställd grund att stå på. Så du behöver inte förminska mitt resonemang för det. Vi har deltagit i så pass många diskussioner både du och jag, att du vet att jag inte tar Familjeliv för en sanning.
    Men eftersom vi är här, och det finns en rätt tydlig tendens till kvinnors besvikelse över sexbrist är det ändå en tydlig markör.

I övrigt är det väl lite av essensen i den här tråden, att det kanske inte är så mycket den sexuella handlingen i sig, eller bristen därpå som är problemet. Utan andra saker som brist på bekräftelse, eller att se sin partners behov.
    Och säkert tusen saker till.
  • Tukt
    Anonym (Jag som vet) skrev 2022-08-04 23:36:49 följande:

Sex är en del av äktenskapet/ förhållandet. Finns inte detta systematiskt då dör förhållandet.
    Allt svammel om andra värden är bara ren bullshit.

Fast om man mer ser det som att "kuken ska in", systematiskt. Så kanske man heller inte riktigt förstått vad, och hur komplexa relationer kan vara. Det är också då man blir utan eftersom ens partner insett att man är mer av ett djur. Äta, skita, knulla. Repetera. 
    Å andra sidan. Inget ont om djur. De kan verkligen, ibland, konsten att älska och fungera i långa kärleksliknande relationer utan att behöva lufta sin bitterhet på Familjeliv.
  • Tukt
    New Dawn skrev 2022-08-05 09:24:26 följande:
    Ja och det var just pga att jag vet att du förstår, att utfallet i svaren här relaterat till kön egentligen inte säger något, som jag skrev så.

Fast, jag tycker fortfarande inte att de kvinnor som svarat här är är någon typ av markör. De som inte saknar sex skriver antagligen i betydligt mindre omfattning i sex och samlevnads forumet..

Nåväl. Ja, det är ju så att sex inte bara handlar om den "praktiska" handlingen. Tex strikt "ställa upp sex" fungera ju sällan. I alla fall inte i längden. Inte heller själviskt sex. (som exempel där kvinnan känner sig mer eller mindre som ett praktiskt hål) (nu vet jag att vissa kvinnor gillar att bli utnyttjade men det är ju inte den situationen jag menar) 
    Den markör man ändå kan ha med sig i diskussionen här, är ju ändå det att det är minst lika många kvinnor, eller fler, som gnäller på att de saknar sex i relationen.
    Nu är Familjeliv vad det är, och så även nätet. Och det är i bland uppenbart att det skrivs inlägg som formuleras på olika sätt för att man vill sprida en politisk agenda.
    Men ändå, så kan man mellan tummen och pekfingret ändå säga att det inte bara är män som gnäller på sexlöshet. Vilket en del i tråden hävdat.
    Och som jag sagt redan innan, så är det nog inte bara den rent fysiska handlingen med sex, som är det stora problemet, utan mer bristen på att bli sedd och åtrådd som är den mer egentliga faktorn.
  • Tukt
    Anonym (jag) skrev 2022-08-05 20:11:43 följande:
    Vad jag har sett är det många som försökt hjälpa partnern att få tillbaka lusten genom att försöka förstå varför lusten saknas och genom att göra sitt bästa för att tillfredsställa partnern sexuellt. Många tar även upp förslaget att gå i parterapi för att få hjälp med problemen, men det tas inte alltid väl emot utan möts av förnekelse av problemen. Ska vi tala om förståelse och empati så visar den utan sexlust inte alltid det heller, utan viftar bort problemen och vägrar ta hjälp utifrån. 
    Tänker det viktigaste med de momenten är, att man sedan gjort allt man kunnat. Lättare ta vidare beslut då, än om man har allt det ogjort.
  • Tukt
    Anonym (WTF) skrev 2022-08-08 08:23:20 följande:

Jag tror fortfarande att de mestadels beror på att mannen vart en skitstövel o man vill inte ligga med honom. 

har haft flera såna förhållanden. Alla män verkar vara likadana. Tjatar sig till sex o tvingar sig på

Det där är väl rätt klassiskt. Man råkar ut för samma sak, gång på gång och sedan gör analysen att det alltid är den, de andra det såklart är fel på. Lite som att jobba som sjuksköterska och tänka att precis alla är sjuka.
    Nu vet jag inte om det är så i det här fallet. Men för din egna skull, kanske det vore bra att jobba lite med den biten tillsammans med en terapeut.
  • Tukt
    Anonym (WTF) skrev 2022-08-08 09:15:30 följande:

Nej just de. Du vet inte. 
    En terapeut skulle heller inte tycka att våldtäkter. stalking, narcissism,  våld, tvång, gaslightning osv osv osv var okej. 

Nej, det är ju ganska få som tycker. Men en terapeut kanske skulle bena upp varför du råkar illa ut gång på gång, så du chansen blir mindre nästa gång.
    Just det ansvaret ligger på dig. Om någon våldtar så ligger det såklart på förövaren.
Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist