New Dawn skrev 2022-08-05 09:24:26 följande:
Ja och det var just pga att jag vet att du förstår, att utfallet i svaren här relaterat till kön egentligen inte säger något, som jag skrev så.
Fast, jag tycker fortfarande inte att de kvinnor som svarat här är är någon typ av markör. De som inte saknar sex skriver antagligen i betydligt mindre omfattning i sex och samlevnads forumet..
Nåväl. Ja, det är ju så att sex inte bara handlar om den "praktiska" handlingen. Tex strikt "ställa upp sex" fungera ju sällan. I alla fall inte i längden. Inte heller själviskt sex. (som exempel där kvinnan känner sig mer eller mindre som ett praktiskt hål) (nu vet jag att vissa kvinnor gillar att bli utnyttjade men det är ju inte den situationen jag menar)
Den markör man ändå kan ha med sig i diskussionen här, är ju ändå det att det är minst lika många kvinnor, eller fler, som gnäller på att de saknar sex i relationen.
Nu är Familjeliv vad det är, och så även nätet. Och det är i bland uppenbart att det skrivs inlägg som formuleras på olika sätt för att man vill sprida en politisk agenda.
Men ändå, så kan man mellan tummen och pekfingret ändå säga att det inte bara är män som gnäller på sexlöshet. Vilket en del i tråden hävdat.
Och som jag sagt redan innan, så är det nog inte bara den rent fysiska handlingen med sex, som är det stora problemet, utan mer bristen på att bli sedd och åtrådd som är den mer egentliga faktorn.