• Anonym (WTF)

Ni som skiljer er pga sexbrist

Hur förklarar ni skiljsmässan för barn o övrig familj? 

typ - nä du vet mamma ville aldrig knulla så jag ska leta nån nu kåtare kvinna istället- 
    ? eller?

• Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist
  • Anonym (En man)
    Anonym (vbj) skrev 2022-08-06 17:46:05 följande:
    Det säger jag inget om.

Men fortfarande, konstigt att se sin man/fru som en KK. 
    Du har gravt missuppfattat vad KK står för, knullkompis, ingen kärlek.
  • Anonym (WTF)
    Anonym (jag) skrev 2022-08-05 20:11:43 följande:
    Vad jag har sett är det många som försökt hjälpa partnern att få tillbaka lusten genom att försöka förstå varför lusten saknas och genom att göra sitt bästa för att tillfredsställa partnern sexuellt. Många tar även upp förslaget att gå i parterapi för att få hjälp med problemen, men det tas inte alltid väl emot utan möts av förnekelse av problemen. Ska vi tala om förståelse och empati så visar den utan sexlust inte alltid det heller, utan viftar bort problemen och vägrar ta hjälp utifrån. 
    Hur ska partnern kunna tillfredsställa en lust som inte finns? Det enda som händer i såna här situationer är att man maniskt tänker ?varför är jag inte mer kåt? vilket gör att man får avsmak tillslut. Så att en partner ska sitta å gaffla om att tillfredsställa mig gör mig spysjuk. 
  • Anonym (jag)
    Anonym (vbj) skrev 2022-08-06 17:46:05 följande:
    Det säger jag inget om.

Men fortfarande, konstigt att se sin man/fru som en KK. 
    Man ser inte sin partner som KK bara för att man inte vill avstå från sex med honom eller henne, lika lite som man ser sin man som spermadonator för att man vill ha barn med honom.
  • Anonym (jag)
    Anonym (WTF) skrev 2022-08-06 18:19:32 följande:
    Hur ska partnern kunna tillfredsställa en lust som inte finns? Det enda som händer i såna här situationer är att man maniskt tänker ?varför är jag inte mer kåt? vilket gör att man får avsmak tillslut. Så att en partner ska sitta å gaffla om att tillfredsställa mig gör mig spysjuk. 
    Ibland kan lusten komma tillbaka, beroende på vad som är problemet. Om man till exempel tappat lusten för att man inte tycker att sexet är skönt kan det hjälpa om partnern tillfredsställer en på rätt sätt. Om man är asexuell, vilket du verkar vara, fungerar det dock antagligen inte.
  • Anonym (Va?)
    Anonym (WTF) skrev 2022-08-04 17:57:14 följande:
    Ni som skiljer er pga sexbrist

Hur förklarar ni skiljsmässan för barn o övrig familj? 

typ - nä du vet mamma ville aldrig knulla så jag ska leta nån nu kåtare kvinna istället- 
    ? eller?

Varför skulle man ens förklara anledningen?
  • Anonym (Va?)
    Anonym (vbj) skrev 2022-08-06 16:02:14 följande:

Ja du, det undrar jag med. 
    Man är väl tillsammans med en person för att man älskar denne. 
    Synd att man ser sin man/fru som en KK. 

Fast de allra flesta vill ha sex med personen de älskar. Det är en viktig del av en relation - har inte en enda likhet med en KK

• Anonym (WTF)
    Anonym (jag) skrev 2022-08-06 18:28:45 följande:
    Ibland kan lusten komma tillbaka, beroende på vad som är problemet. Om man till exempel tappat lusten för att man inte tycker att sexet är skönt kan det hjälpa om partnern tillfredsställer en på rätt sätt. Om man är asexuell, vilket du verkar vara, fungerar det dock antagligen inte.
    Jag är verkligen inte asexuell. Men efter år av sextjat o tvångs sex så vill man inte. Jag har inte velat pga att jag skulle vara asexuell men pga andra saker. Täta graviditeter, totalt ensam om barn o hem, elaka ord osv osv 
  • Tecum
    Anonym (WTF) skrev 2022-08-06 19:36:42 följande:
    Jag är verkligen inte asexuell. Men efter år av sextjat o tvångs sex så vill man inte. Jag har inte velat pga att jag skulle vara asexuell men pga andra saker. Täta graviditeter, totalt ensam om barn o hem, elaka ord osv osv 
    Men då är det ju inte sex eller män i allmänhet som är ditt problem utan din partner!
  • Anonym (jag)
    Anonym (WTF) skrev 2022-08-06 19:36:42 följande:
    Då beror det ju på att din partner var en otrevlig typ. Hade han varit snällare hade du nog haft mer sexlust.
  • Anonym (WTF)
    Anonym (jag) skrev 2022-08-06 19:56:49 följande:
    Då beror det ju på att din partner var en otrevlig typ. Hade han varit snällare hade du nog haft mer sexlust.
    Ja och det kan oxå vara problemet varför man inte vill ha sex. Jag tror att det ofta är problemet för att karln är för tjatig
Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist