• Anonym (WTF)

Ni som skiljer er pga sexbrist

Hur förklarar ni skiljsmässan för barn o övrig familj? 

typ - nä du vet mamma ville aldrig knulla så jag ska leta nån nu kåtare kvinna istället- 
    ? eller?

• Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist
  • Anonym (Seg)

Fick inte ligga och pumpa, då fick det va

• Anonym (WTF)
    Anonym (Seg) skrev 2022-08-04 19:03:21 följande:

Fick inte ligga och pumpa, då fick det va

Är det bara jag som tycker att de är helt galet om man tänker efter? 

Oftast män som är missnöjda för dom vill ha fitta hela tiden. Spelar ingen roll om huset brinner, ungarna svälter ihjäl men ändå ska dom ligga med fejset i nån jävla fitta. Liksom är det verkligen höjdpunkten på livet då borde man nästan ta livet av sig. 

• Anonym (Emotia)
    Dexter dot com skrev 2022-08-04 18:24:32 följande:
    Ofta är det nog tvärtom...sexbristen beror på att man inte älskar personen som en partner längre.
    Så sant!!!
  • Anonym (Sara)

Att kärleken dog, för det gjorde den.

Vi var mer som vänner i flera år och attraktionen o kärleken dog sakta. Jag kommer alltid älska honom till viss del, alla minnen och barnen vi fick, men det är inte den typen av kärlek och räcker inte. Kärleken gick över i en vänskap utan närhet och vi båda vill ha ut mer av livet.

Jag tror att mer än 90% av de som lever i sexlösa relationer har en partner som slutat känna attraktion och kärlekskänslor och instället har kärleken blivit en vänskap. Resten är nog missnöjda med sexet men känner inte att partnern är lyhörd nog. 

• New  Dawn
    Fjäril kär skrev 2022-08-04 18:21:14 följande:
    Det är väl just det som blir konsekvenserna av sexbristen. Utebliven sex  beror ju ändå på något..och det brukar i regel skava i förhållandet ... Känslorna tar slut när man till sist blir som bror och syster och ganska många känner bitterhet av förlorad tid.

Så dom som säger att dom vuxit isär, utvecklats åt olika håll, känslor har tagit slut, blivit som syskon etc så är det gissningsvis rätt många som egentligen skiljs pga sexbristen. 
    Eller så är det ofta så att man skiljer sig pga de orsakerna som i sig leder till sexbrist, tråkigt sex osv.

Jag tror i de allra flesta fall sexbrist är det mest uppenbara symtomet på att något (eller mycket) saknas i en relation. 
    Saknas känslorna bakom går det sällan att få ett levande sexliv. 

Många som skiljt sig, och får en ny bättre relation sedan, ser ofta att det var ganska mycket som saknades i den förra relationen. 

Hur många gånger har inte både jag och min man sagt "så här var det inte i min förra relation" . Det här gjorde vi aldrig i min förra relation, så här pratade vi aldrig osv, osv. Flera vänner och arbetskamrater beskriver detsamma. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Fjäril kär
    Anonym (WTF) skrev 2022-08-04 18:54:26 följande:

Ja kärlek borde räcka. 

Kärlek är inte en automatisk garanti för  lust och bra sexliv. 
  • Anonym (Kim)
    Anonym (WTF) skrev 2022-08-04 18:12:24 följande:
    Man kan ju inte sluta älska ngn pga sexbrist så jag vet fan inte vad folk säger.
    När kärleken försvinner är sexbrist första symptomet. Min fru och jag hade ett normalt sexliv i många år, sen falnade det ner till noll ganska snabbt, från hennes sida. Hon påstod visserligen att hon älskade mig men ändå ville hon inte längre att vi skulle göra något tillsammans bara vi två. Antingen var det med barnen eller vänner. Och hon höll distans, ville aldrig prata om relationen eller så. Men ville inte heller skiljas då familjelivet fungerade bra.

Till slut orkade jag inte länger utan vi separerade. Jag  vet inte vad hon drog för snyfthistoria för släkt och vänner, men  både hennes föräldrar och syster flög på mig och anklagade mig för att svika familj och barn. Så jag sa som det var, tydligt, att hon inte längre ville ha varken sex eller närhet.
    Då blev det tyst på dem kan jag säga!
  • Anonym (jag)

Oftast beror det inte enbart på sexbristen att man skiljer sig, även om den är en starkt bidragande faktor. Det brukar handla om att man är för olika för att leva ihop.

• Hotelliggaren
    Anonym (WTF) skrev 2022-08-04 18:54:26 följande:

Ja kärlek borde räcka. 

En tid kan man ju få det att funka, men om inser att man ALDRIG mer kommer ha sex blir det ju helt olidligt. Lite som att veta om att man aldrig mer kommer äta god mat, utan bara havregrynsgröt morron middag kväll. Det går ju, men otroligt torftigt och frustrerande. Sex är trots allt det som skiljer mellan att man är vänner eller kärlekspar. Och det är ju den starkaste känsla man kan uppleva med en annan människa. 
  • Anonym (jag)
    Anonym (WTF) skrev 2022-08-04 19:08:55 följande:

Är det bara jag som tycker att de är helt galet om man tänker efter? 

Oftast män som är missnöjda för dom vill ha fitta hela tiden. Spelar ingen roll om huset brinner, ungarna svälter ihjäl men ändå ska dom ligga med fejset i nån jävla fitta. Liksom är det verkligen höjdpunkten på livet då borde man nästan ta livet av sig. 

Jag är kvinna och förstår mycket väl att sexbrist kan bli ett problem i en relation. Precis som det kan bli problem om man är olika på andra områden.
Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist