• Anonym (WTF)

Ni som skiljer er pga sexbrist

Hur förklarar ni skiljsmässan för barn o övrig familj? 

typ - nä du vet mamma ville aldrig knulla så jag ska leta nån nu kåtare kvinna istället- 
    ? eller?

• Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist
  • Anonym (WTF)

Jag har upplevt att för mkt sex. Alltså tvångs sex ungefär varannan dag med min dåvarande man gjorde att min kärlek till honom tvärdog. Jag kände att jag står inte ut med dem här övergreppen flera ggr i veckan. 

Så tydligen för mkt sex kan oxå göra att kärleken försvinner.
    idag 13 år senare så avskyr jag honom. 

• Tukt
    Anonym (WTF) skrev 2022-08-04 19:08:55 följande:

Är det bara jag som tycker att de är helt galet om man tänker efter? 

Oftast män som är missnöjda för dom vill ha fitta hela tiden. Spelar ingen roll om huset brinner, ungarna svälter ihjäl men ändå ska dom ligga med fejset i nån jävla fitta. Liksom är det verkligen höjdpunkten på livet då borde man nästan ta livet av sig. 

Utgår man från inläggen här på familjeliv så är det ju inte männen som har problem med sexbristen utan kvinnorna. I och för sig ganska nära fiftyfifty, men med ett visst överdrag åt det kvinnliga hållet.
  • Fiona M

Långvarig sexbrist där kommunikation eller vilja att hitta tillbaka till intimiteten saknas skulle definitivt kunna påverka mina känslor.

• Hotelliggaren
    Anonym (WTF) skrev 2022-08-04 21:26:43 följande:

Jag har upplevt att för mkt sex. Alltså tvångs sex ungefär varannan dag med min dåvarande man gjorde att min kärlek till honom tvärdog. Jag kände att jag står inte ut med dem här övergreppen flera ggr i veckan. 

Fast där var väl problemet att han ville ha sex mot din vilja, mer än hur ofta det skedde?
    Många har sex varannan eller varje dag och njuter av det. 
    Om du träffar och blir ihop med en man som behandlar dig med respekt, där ni har ömsesidig attraktion och tänder på varandra är knappast för mkt sex ett problem.
    Som sagt, han våldtog dig, och då är je EN ENDA gg för mkt.
  • Anonym (jag)

Ja, om någon har sex av tvång är det ju något som är väldigt fel.
  • Fiona M

Utan samtycke är det övergrepp.
    Jag beklagar det du varit med om, men det är ju inte direkt representativt för sex i relationer, oavsett frekvens.
  • Fiona M
    Hotelliggaren skrev 2022-08-04 21:34:03 följande:
    Fast där var väl problemet att han ville ha sex mot din vilja, mer än hur ofta det skedde?
    Många har sex varannan eller varje dag och njuter av det. 
    Om du träffar och blir ihop med en man som behandlar dig med respekt, där ni har ömsesidig attraktion och tänder på varandra är knappast för mkt sex ett problem.
    Som sagt, han våldtog dig, och då är je EN ENDA gg för mkt.
    Håller med.
  • New  Dawn
    Fjäril kär skrev 2022-08-04 19:31:54 följande:
    Kärlek är inte en automatisk garanti för  lust och bra sexliv. 
    Lust och bra sex är inte heller en garanti för kärlek och en bra relation. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Kim) skrev 2022-08-04 19:44:53 följande:
    När kärleken försvinner är sexbrist första symptomet. Min fru och jag hade ett normalt sexliv i många år, sen falnade det ner till noll ganska snabbt, från hennes sida. Hon påstod visserligen att hon älskade mig men ändå ville hon inte längre att vi skulle göra något tillsammans bara vi två. Antingen var det med barnen eller vänner. Och hon höll distans, ville aldrig prata om relationen eller så. Men ville inte heller skiljas då familjelivet fungerade bra.

Till slut orkade jag inte länger utan vi separerade. Jag  vet inte vad hon drog för snyfthistoria för släkt och vänner, men  både hennes föräldrar och syster flög på mig och anklagade mig för att svika familj och barn. Så jag sa som det var, tydligt, att hon inte längre ville ha varken sex eller närhet.
    Då blev det tyst på dem kan jag säga!
    Det är ju olika. För mig var sex en av de enklaste sakerna att fortsätta med när relationen (min tidigare långa relation) försämrades. 
    Sex kan man ju ha pga den inre sexdriften. Mycket enklare att göra än mycket annat
    Att verkligen se fram emot att semestra tillsammans, gå ut på romantisk middag, annan närhet. DET var för mig något som blev sämre låååångt före sex. Även våra samtal blev mer pragmatiska. Det handlade mest om praktiska saker.  Detta förändrades före sexlivet. De spontana käreksorden och "goset" , försämrades också långt före att sexlivet påverkades. 
    Jag har sett hur relationer hos nära och kära förändras hos par med tiden. Deras beteende när de är tillsammans visar tidigt att något har ändrats. Så nej, jag köper inte detta att sex är en separat grej. Det är bara det lättaste att urskilja. Det andra är vi till mans lite sämre att se och prata om.
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Tukt skrev 2022-08-04 21:28:38 följande:
    Utgår man från inläggen här på familjeliv så är det ju inte männen som har problem med sexbristen utan kvinnorna. I och för sig ganska nära fiftyfifty, men med ett visst överdrag åt det kvinnliga hållet.
    Det är  iofs inte någon statistikt bra grund, som du säkert förstår.

Bortsett från det, kan det ju vara så att en man är missnöjd pga sexbrist.(enkelt, och kanske lite orättvist, detsamma som antal tillfällen med kuk i fitta) Kvinnan saknar kanske inte sex med mannen, eller ens sex (i vissa fall) men hon kan ändå känna tomhet, typ "var inte livet mer än det här". Oavsett om hon eller mannen vill skiljas, eller om hon träffar en ny man ändå, kan den nya mannen och de känslor som deras relation ger, göra att hon förstår att hon saknat sex.

Att sakna sex kan ju innebära att man saknar att ha det sexliv, och den lust man önskar. Det är dock (dessvärre?) inte alltid avhjälp med att ändra/öka sexlivet med den person hen för tillfället lever med. 
Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist