Ni som skiljer er pga sexbrist
Hur förklarar ni skiljsmässan för barn o övrig familj?
typ - nä du vet mamma ville aldrig knulla så jag ska leta nån nu kåtare kvinna istället-
? eller?
typ - nä du vet mamma ville aldrig knulla så jag ska leta nån nu kåtare kvinna istället-
? eller?
Alltså, de flesta som separerar eller skiljer sig har ju en liten mer allmän förklaring till separationen. Oavsett vad som ledde fram till beslutet
Folk berättar ju att "de glidit ifrån varandra", "att de är vänner, men inte vill fortsätta tillsammans", "att den andre inte vill leva samma sorts liv" osv.
Precis som folk som lämnar p.g.a. kontroll, våld, otrohet också väldigt ofta förklarar det hela mer neutralt.
När min bror separerade så var det för att de "glidit ifrån varandra", men några år senare var det ju uppenbart att min dåvarande svägerska naturligtvis inte orkat med att han faktiskt inte klarade fixa och greja alls.
Jag har upplevt att för mkt sex. Alltså tvångs sex ungefär varannan dag med min dåvarande man gjorde att min kärlek till honom tvärdog. Jag kände att jag står inte ut med dem här övergreppen flera ggr i veckan.
Så tydligen för mkt sex kan oxå göra att kärleken försvinner.
idag 13 år senare så avskyr jag honom.
Jag har varit mannen i ett sådant förhållande.
Vi hade helt olika kärleksspråk, googla om ni inte vet vad det är.
Jag är väldigt fysisk, utan beröring, kramar, kyssar och sex så förtärs jag.
Exfrun pyntade huset, det var hennes sätt att visa sin kärlek.
Vi var helt inkompatibla.
När sexlivet blir infekterat och man inte kan kommunicera så kan det bli/ upplevas så som du beskriver.
Vi kände oss båda fångna i äktenskapet beroende på barn, familj, ekonomi och status.
Min exfru tyckte vi hade sex jämt och ständigt och vid ett tillfälle började jag markera frekvensen i en kalender, det visade sig vara en gång i kvartalet.
och visst, hon upplevde det nog som att vi alltid hade sex då hon i grunden är asexuell.
Skilda sedan 13 år och de åren har varit underbara.
Jag har aldrig förklarat för min omgivning varför mina tidigare förhållanden har tagit slut. Varför skulle jag göra det?
Det har fått räcka med svepande information som att "vi har gjort slut" eller "vi har separerat"
När det gäller egna barn är det rimligen annorlunda. Där måste man förklara, men det handlar väl mer om att förklara att båda föräldrarna fortfarande älskar barnen. Men den situationen har jag inte någon egen erfarenhet av.
? eller?
Jag tror inte att man skiljer sig eller separerar enbart pga att sexet inte fungerar. Det brukar ligga en massa annat som ställer till det, det sexuella är bara toppen av isberget.
Min erfarenhet är att sexlusten inte bara försvinner från ett år till ett annat. Vad jag tror händer är att man erkänner för sig själv att man antingen inte tänder på sin partner eller att man saknar sexlust men tvingat sig för sin partners skull. Innerst inne har bägge parterna vetat det länge men kanske inte vågat erkänna det.
Om man känner sig frustrerad att inte ha den sexuella rikedomen som man behöver, så avspeglas det snart på andra områden i förhållandet. Man grälar, slutar kommunicera, umgås inte längre och börjar snegla efter älskare eller älskarinnor. När man sedan bryter upp, är det ofta inte en stor överraskning för folk runt omkring.
TS och flera i den här tråden gör det klassiska felet att inte lyfta blicken och se utanför sin egen box. ?Jag tycker på detta sätt så det är det enda som gäller?. Det tyder på en stor självgodhet och brist på empati. Man ser bara till sitt eget intresse. ?JAG ser inga problem med sex-brist så därför är det inte ett ett problem för vårt förhållande och jag tänker inte diskutera det?.
Alla är vi olika, även när det gäller sex. För vissa är det viktigt, för andra inte. Att förminska personer som uppskattar sex och nedvärdera dem för att det mår dåligt av det är klassiskt.
Det är helt ok att inte gilla sex eller tröttna på det, men då kanske man ska fundera på om det kommer funka i längden. Den ovillige kommer känna sig tvungen och vara på helspänn för varje beröring som skulle kunna vara nån sorts sexuell invit medan den villige kommer känna sig frustrerad och avvisad.
TS är med illa dold självgodhet ganska tydlig med att sex inte är viktigt. Hurra för dig men folk tycker olika och världen kretsar inte kring dina åsikter.