• Anonym (WTF)

Ni som skiljer er pga sexbrist

Hur förklarar ni skiljsmässan för barn o övrig familj? 

typ - nä du vet mamma ville aldrig knulla så jag ska leta nån nu kåtare kvinna istället- 
    ? eller?

• Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist
  • Anonym (Seg)

Mutta eller daimkryss är livets nödtorft. En gång om dagen räcker. Tar 15 min.

• Tukt
    New Dawn skrev 2022-08-04 22:13:24 följande:
    Det är  iofs inte någon statistikt bra grund, som du säkert förstår.

Bortsett från det, kan det ju vara så att en man är missnöjd pga sexbrist.(enkelt, och kanske lite orättvist, detsamma som antal tillfällen med kuk i fitta) Kvinnan saknar kanske inte sex med mannen, eller ens sex (i vissa fall) men hon kan ändå känna tomhet, typ "var inte livet mer än det här". Oavsett om hon eller mannen vill skiljas, eller om hon träffar en ny man ändå, kan den nya mannen och de känslor som deras relation ger, göra att hon förstår att hon saknat sex.

Att sakna sex kan ju innebära att man saknar att ha det sexliv, och den lust man önskar. Det är dock (dessvärre?) inte alltid avhjälp med att ändra/öka sexlivet med den person hen för tillfället lever med. 
    Ja jag förstår  att det inte är en statistisk säkerhetsställd grund att stå på. Så du behöver inte förminska mitt resonemang för det. Vi har deltagit i så pass många diskussioner både du och jag, att du vet att jag inte tar Familjeliv för en sanning.
    Men eftersom vi är här, och det finns en rätt tydlig tendens till kvinnors besvikelse över sexbrist är det ändå en tydlig markör.

I övrigt är det väl lite av essensen i den här tråden, att det kanske inte är så mycket den sexuella handlingen i sig, eller bristen därpå som är problemet. Utan andra saker som brist på bekräftelse, eller att se sin partners behov.
    Och säkert tusen saker till.
  • Anonym (Jag som vet)

Sex är en del av äktenskapet/ förhållandet. Finns inte detta systematiskt då dör förhållandet.
    Allt svammel om andra värden är bara ren bullshit.

• Anonym (Y)
    Anonym (WTF) skrev 2022-08-04 18:54:26 följande:

Ja kärlek borde räcka. 

Välkommen till verkligheten istället för sagolandet.
  • Tukt
    Anonym (Jag som vet) skrev 2022-08-04 23:36:49 följande:

Sex är en del av äktenskapet/ förhållandet. Finns inte detta systematiskt då dör förhållandet.

Fast om man mer ser det som att "kuken ska in", systematiskt. Så kanske man heller inte riktigt förstått vad, och hur komplexa relationer kan vara. Det är också då man blir utan eftersom ens partner insett att man är mer av ett djur. Äta, skita, knulla. Repetera. 
    Å andra sidan. Inget ont om djur. De kan verkligen, ibland, konsten att älska och fungera i långa kärleksliknande relationer utan att behöva lufta sin bitterhet på Familjeliv.
  • Anonym (K)
    Anonym (Jag som vet) skrev 2022-08-04 23:36:49 följande:

Men sex är heller inte en fristående del av relationen som bara ska existera och fungera oavsett status i relationen. Man måste jobba på relationen och sitt sexliv, det är inget man bara kan förvänta sig funkar utan ansträngning.

Jag vet så långa par där mannen gnäller om brist på fysisk intimitet medan hon gnäller om brist på emotionell intimitet. Allt samverkar! allt hör ihop. Funkar inte servera så funkar inte det andra.
  • Anonym (WTF)

Man kan ha fysisk närhet utan att klä av sig o klaffa på könsorgan

• Anonym (jag)
    Tukt skrev 2022-08-04 22:59:51 följande:
    Ja jag förstår  att det inte är en statistisk säkerhetsställd grund att stå på. Så du behöver inte förminska mitt resonemang för det. Vi har deltagit i så pass många diskussioner både du och jag, att du vet att jag inte tar Familjeliv för en sanning.
    Men eftersom vi är här, och det finns en rätt tydlig tendens till kvinnors besvikelse över sexbrist är det ändå en tydlig markör.

I övrigt är det väl lite av essensen i den här tråden, att det kanske inte är så mycket den sexuella handlingen i sig, eller bristen därpå som är problemet. Utan andra saker som brist på bekräftelse, eller att se sin partners behov.
    Och säkert tusen saker till.
    Ja, det främsta problemet är ofta inte avsaknaden av sex i sig utan bristen på intresse för partnern som sexuell varelse. Därför kan inte sexbrist åtgärdas med hjälp av onani, som det ibland brukar föreslås i trådar om detta ämne.
  • Anonym (jag)
    Anonym (WTF) skrev 2022-08-05 07:12:46 följande:

Man kan ha fysisk närhet utan att klä av sig o klaffa på könsorgan

Fast det är inte samma typ av närhet som sex.
Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist