• Anonym (WTF)

Ni som skiljer er pga sexbrist

Hur förklarar ni skiljsmässan för barn o övrig familj? 

typ - nä du vet mamma ville aldrig knulla så jag ska leta nån nu kåtare kvinna istället- 
    ? eller?

• Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist
  • Anonym (WTF)
    Anonym (jag) skrev 2022-08-08 08:18:30 följande:
    Men då kan man försöka ta reda på det, t.ex. genom att gå i terapi, antingen parterapi eller enskilt, eller gå till läkare för att kolla upp hälsostatus som hormoner m.m.

Jag tror fortfarande att de mestadels beror på att mannen vart en skitstövel o man vill inte ligga med honom. 

har haft flera såna förhållanden. Alla män verkar vara likadana. Tjatar sig till sex o tvingar sig på

• Anonym (Konstigt)

Jag skulle aldrig kunna lämna min partner pga sexbrist. Jag älskar ju honom. Jag förstår inte hur folk tänker som lämnar en partner för att de inte får sex. 

• Tukt
    Anonym (WTF) skrev 2022-08-08 08:23:20 följande:

Jag tror fortfarande att de mestadels beror på att mannen vart en skitstövel o man vill inte ligga med honom. 

har haft flera såna förhållanden. Alla män verkar vara likadana. Tjatar sig till sex o tvingar sig på

Det där är väl rätt klassiskt. Man råkar ut för samma sak, gång på gång och sedan gör analysen att det alltid är den, de andra det såklart är fel på. Lite som att jobba som sjuksköterska och tänka att precis alla är sjuka.
    Nu vet jag inte om det är så i det här fallet. Men för din egna skull, kanske det vore bra att jobba lite med den biten tillsammans med en terapeut.
  • Anonym (M)
    Anonym (Konstigt) skrev 2022-08-08 08:47:48 följande:

Jag skulle aldrig kunna lämna min partner pga sexbrist. Jag älskar ju honom. Jag förstår inte hur folk tänker som lämnar en partner för att de inte får sex. 

Jag funderar på att lämna på grund av sexbrist. Jag är kvinna och min man vill inte ha sex mer än sällan, numera. Han vill inte heller ta tag i problemet, eller ens prata om det. Jag kan inte nämna vårt sexliv, utan att jag tjatar och han lämnar situationen. 

Jag gissar att du får tillräckligt med sexuell närhet, för att detta inte ska vara ett problem för dig helt enkelt. 

• Anonym (jag)
    Anonym (WTF) skrev 2022-08-08 08:23:20 följande:

Om mannen är en sån skitstövel bör man lämna honom. Du kan inte generalisera bara utifrån några män du varit tillsammans med, verkligheten är mycket mer mångfacetterad. Som sagt är det också vanligt att det är kvinnan som saknar sex.
  • Anonym (Konstigt)
    Anonym (M) skrev 2022-08-08 09:02:49 följande:

Jag funderar på att lämna på grund av sexbrist. Jag är kvinna och min man vill inte ha sex mer än sällan, numera. Han vill inte heller ta tag i problemet, eller ens prata om det. Jag kan inte nämna vårt sexliv, utan att jag tjatar och han lämnar situationen. 

Jag gissar att du får tillräckligt med sexuell närhet, för att detta inte ska vara ett problem för dig helt enkelt. 

Ok. Jag skulle dock aldrig kunna lämna min man pga att jag inte får sex. Men alla får ju göra som dem vill. 
  • Anonym (jag)
    Anonym (Konstigt) skrev 2022-08-08 08:47:48 följande:

Om du tvingades avstå från något som var viktigt för dig i ett förhållande skulle du nog också överväga att lämna.
  • Anonym (WTF)
    Tukt skrev 2022-08-08 08:48:08 följande:
    Det där är väl rätt klassiskt. Man råkar ut för samma sak, gång på gång och sedan gör analysen att det alltid är den, de andra det såklart är fel på. Lite som att jobba som sjuksköterska och tänka att precis alla är sjuka.
    Nu vet jag inte om det är så i det här fallet. Men för din egna skull, kanske det vore bra att jobba lite med den biten tillsammans med en terapeut.

Nej just de. Du vet inte. 
    En terapeut skulle heller inte tycka att våldtäkter. stalking, narcissism,  våld, tvång, gaslightning osv osv osv var okej. 

• Kockobello
    Anonym (Vet) skrev 2022-08-06 23:49:40 följande:

Om din partner inte vill ha sex med dig oavsett kön, dumpa illa kvickt! Ingen nekar sex med den man älskar! Finns bra mycket mer att uppleva än skit.

Helt riktigt, kompisrelationer kan man ha ändå. 
  • Hotelliggaren
    Anonym (jag) skrev 2022-08-08 08:18:30 följande:
    Men då kan man försöka ta reda på det, t.ex. genom att gå i terapi, antingen parterapi eller enskilt, eller gå till läkare för att kolla upp hälsostatus som hormoner m.m.
    Precis, det handlar ju inte bara om sex eller inte, utan känslan att ens partner inte ens vill försöka, ser problemet. "Jag saknar inte sex så då är det inget problem" typ. Känner man att partnern åtm förstår att man tycker det är jobbigt och på olika sätt försöker hitta en lösning blir det ju lättare. Handlar lika mkt om att bli sedd o bekräftad som att ha sex. Vill/kan man inte ha vaginalt kan man ju lösa det på andra sätt. Om man verkligen vill liksom. Ungefär som att massera partnerns axlar som hen tycker så mkt om trots att man själv kanske inte har det som favvo-syssla, så kan man smekas i sängen bara för at det har ett stort värde för den andre.
Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist